Az idén kilenc hölgy került fel a Marketing&Media magazin Top 50-es listájára, ami eggyel több, mint tavaly. A nők növekvő befolyásoló erejét mutatja, hogy közülük öten a rangsor első felében kaptak helyet, csakúgy mint a múlt évben.
A Marketing&Media magazin idén Top50 listájára került hölgyek közül az elmúlt esztendőben öten is bekerültek a rangsorba (Vidus Gabriella, Bánhegyi Zsófia, Heal Edina, Karas Monika, dr. Király Mária), ketten már korábban is szerepeltek (Horváth Magyary Nóra, Beke Zsuzsa), míg ugyancsak ketten most először kaptak helyen listánkon (Alexandra Reich, Schmidt Mária). Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella immár harmadik alkalommal végzett Top 50-es listánk élén. Az RTL-vezérek egyeduralkodása már legelső, 2008-as összeállításunk óta tart, hiszen Vidus Gabriellát megelőzően a korábbi RTL-vezető, Dirk Gerkens hét alkalommal végzett az első helyen. A Vidus Gabriella által irányított RTL nem csupán a nézettségi listákon végez az élen – kevés kivételtől eltekintve –, hanem árbevétel szempontjából is, hiszen az RTL érte el tavaly Magyarországon a legnagyobb bevételt, 104 millió eurót, amely négymillió euróval több, mint egy évvel korábban.
Bánhegyi Zsófia tavaly még a Magyar Telekom marketing- és kommunikációs igazgatójaként került fel listánkra, ám az idén váltott, és már a Magyar Turisztikai Ügynökségnél dolgozik marketingkommunikációs felelős vezérigazgató-helyettesként. Jó eséllyel idei rangsorunk előkelő, 14. helyére is korábbi munkahelye miatt került fel, hiszen tavaly a Magyar Telekom listaáron a hetedik legtöbb pénzt költötte el a hazai hirdetési piacon és számos szakmai elismerést is bezsebelt.
Az idén egy hellyel mögötte végzett a Google Magyarország igazgatója, Heal Edina, aki legelső összeállításunkban még a Sláger Rádió vezéreként szerepelt a Top 50-ben. Bár pontos adatok nincsenek a keresőóriás magyarországi bevételeiről, minden bizonnyal az RTL után a Google éri él a legmagasabb árbevételt a hazai piacon, becslések szerint a keresőcég bevétele húszmilliárd forint lehet.
Az NMHH és a Médiatanács aktuális elnöke szinte mindig képviseltette magát listánkon, hiszen befolyásoló erejével meghatározó jelentősége van a hazai médiapiacon. Tavaly Karas Monika valamint az általa vezetett hivatal nagy horderejű döntéseket hozott meg: elutasította a Class FM országos frekvenciajogosultságának meghosszabbítását, valamint nem engedélyezte az M-RTL Zrt. Central Digitális Média Kft.-ben való tulajdonszerzését.
Tavaly nyár óta vezeti a Telenor Magyarország Zrt.-t a 24. helyre került Alexandra Reich, aki a listánkon rendszeresen szereplő Christopher Laskát váltotta. A távközlési cég tavaly is ott volt a top 25 legtöbbet hirdető cég között, listaáron 11,13 milliárd forintos költésével.
Dr. Király Mária, a Ringier Axel Springer COO operatív ügyvezetője a 37. helyen végzett, ezzel ő lett a magyar sajtópiac legbefolyásosabb női vezetője. A RAS tavaly tíz százalékkal növelte az árbevételét, amellyel mintegy húszmilliárd forintos éves bevételt könyvelhet el. Ők adják ki a legnagyobb példányszámban megjelenő napilapot, a Blikket, két sikeres női magazint, a Glamourt és a Kiskegyedet, emellett a Profession.hu révén az online piacon is erősödtek.
Horváth Magyary Nóra négy év szünet után került fel újra a listánkra. Ő felelős a teljes K&H csoport magyarországi kommunikációs tevékenységéért, a bank pedig évek óta a hazai hitelintézeti szektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít. A szakember tavaly a lapunk által összeállított, A legsikeresebb marketingvezetők Magyarországon lista 2. helyén végzett.
Rangsorunk 45. helyén található Beke Zsuzsa, aki ugyancsak visszatért listánkra. Cége, a Richter, amelynek ő a PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, tavaly listaáron 14,3 milliárd forintot költött el a hirdetési piacon, ezzel erősítve a hagyományosan nagy költőnek számító gyógyászati szektort.
Újoncként a 46. helyet szerezte meg Schmidt Mária, aki tavaly lépett a médiapiacra azzal, hogy decemberben megvásárolta a Figyelő kiadói jogát. A lépés megbolygatta a magazin életét, azóta nemcsak a főszerkesztő, hanem jó néhány újságíró is távozott a szellemiségében jócskán megváltozott laptól.
Baross Gábor