- Hirdetés -

Így szerepeltek a hölgyek az idei Top 50-ben

|

Több és kevesebb is volt, ám pont tizennégy hölgy még sosem szerepelt a Top 50-ben. Tavalyhoz képest két új szereplő található a nők között, és szinte mindannyian javítottak a 2023-as helyezésükhöz képest.

A tizennégy ranglistás szereplő a 2011-es és a 2014-es mélyponthoz képest, amikor a nők épp a felét tették ki a mostaninak, örvendetes adat, ám a 2022-es tizenhét fős csúcshoz viszonyítva enyhe csökkenést mutat. Ennek az egyik oka az lehet, hogy az idén a rangsorunk összeállításakor bevezettünk egy módszertani módosítást, miszerint a marketinges és PR-es területen dolgozó szakembereket kivettük a Top 50-ből, részükre ugyanis már külön rangsort készítünk. A tavalyi összeállításunkhoz képest emiatt került ki az idei Top 50-ből a korábban tizenhárom alkalommal is listás résztvevő Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a hét szerepléssel büszkélkedő Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, a hatszor szereplő Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, illetve az öt listás részvétellel büszkélkedő Bányász Lívia, az Unilever szépségápolási kategóriájának európai médiavezetője.

Persze az idei rangsorunkon is találhatók olyan hölgyek, akik korábban jó néhányszor szerepeltek a Top 50-ben. A csúcstartó a 2008-ban első ízben összeállított rangsorunk óta a listán mindig szereplő Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Ő nemcsak azzal büszkélkedhet, hogy tagja annak a négyfős „elit klubnak”, akik egyszer sem hiányoztak a Top 50-ből, hanem azzal is, hogy immár kilencedik alkalommal végzett az első helyen. Az idei listánkon szereplő hölgyek közül Blaskó Nikolett és Szabó Edina nyolc-nyolc ranglistás részvételt mondhat magáénak, utánuk következik Rajki Annamária 7, Grósz Judit 6, Kosaras Klaudia 5, míg Hidvégi Krisztina és Jamniczky Tímea 4-4 Top 50-es szerepléssel. Két olyan nőt találunk a mostani listánkon, aki még sosem szerepelt az összeállításunkban. Az egyikük Erdélyi Eszter, az Atmedia Csoport digitális vezetője, a másik pedig Szalai Viven, a TV2 Csoport hírigazgatója.

A második legbefolyásosabb női vezető a hazai médiapiac legnagyobb multimédiás kereskedőháza, az Atmedia kereskedelmi igazgatója, Kosaras Klaudia lett, aki 18. helyével hat pozíciót is javítani tudott a tavalyi listás szereplésén. Ez annak is köszönhető, hogy cége a televíziós piacon a legmagasabb közönségarányt tudhatja magáénak, ráadásul a rádiós piacon is igen komoly portfólióval büszkélkedhetnek.

A Top 50-ben épp mögötte, a 19. helyen található Hidvégi Krisztina, aki „megfelezte” a helyezési számát, ugyanis a 2023-as összeállításunkban a 38. pozíciót szerezte meg. Az ország egyik legdinamikusabban fejlődő ügynökségi cégcsoportja, a New Land Media nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója a médiadivízió felépítése mellett olyan támogató egységeket hozott létre a cégcsoportban, mint a back és front office, a stratégia és médiakutatás, a digital and performance, a vállalati kommunikáció vagy a learning & development területek.

Korábban már szerepelt a Top 50-ben, aztán egy időre kikerült, majd tavaly óta ismét rangsorunkon található, ráadásul az előkelő 20. helyen Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója, aki ugyancsak javított a tavalyi helyezésén, a 2023-as 47. pozíción. Neki az idén tavasszal bővült a cégen belüli feladatköre, ugyanis márciusban kinevezték a társaság értékesítési és digitális igazgatójává. Az új pozíciójában felügyeli a digitális területet is, továbbá minden részleg támogatásával a TV2 Csoport digitális stratégiájának és üzletágának a továbbfejlesztését vezeti.

Épp mögötte található Jamniczky Tímea, a világ vezető outdoor médiavállalatának magyarországi szervezete, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. A listánkon ő képviseli egyedül a közterületi szektort, és cége az elmúlt esztendőben kiemelkedő, 85 milliárd forintos árbevételt ért el.

A 22. helyet szerezte meg Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, aki tavaly óta tizenkét pozíciót javított a Top 50-ben. Az RTL-nél hozzá tartozik a technológiai, a broadcast, az adatterület, valamint az RTL+ és az rtl.hu technológiai támogatása. Jelentős elérésű felületekről van szó, hiszen a RTL teljes digitális portfóliója 2023-ban havonta átlagosan 2,67 millió embert ért el.

Az Omnicom Media Group Hungary ügyvezető igazgatója, Szabó Edina, aki az idén a 23. helyet érte el, 2015-ben került be először a Top 50-es rangsorba. Az elmúlt időszakban az OMG nemzetközi hálózat ismét első lett a RECMA Net new business listáján, ami jól mutatja a csapat elkötelezettségét és képességét a folyamatos fejlődésre, növekedésre. A bővülés egyébként itthon sem maradt el, hiszen új megbízásokat is elnyertek, így a Beiersdorf és a Tchibo is velük dolgozik.

Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője, a MAKSZ elnöke, a 25. pozíciójával javított a tavalyi Top 50-es eredményéhez képest. Ez köszönhető annak is, hogy 2023-ban erős évet zárt az ACG, az árbevételük a 2022-es nettó 2,4 milliárd forintról 3,15 milliárdra nőtt, az euróalapú forgalmukat pedig közel megduplázták. Az egyre nagyobb volumenű régiós megbízásaiknak köszönhetően pedig már 19 országban látnak el stratégiai, kreatív, SM-, PR-, digital és gyártási feladatokat.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...