Több és kevesebb is volt, ám pont tizennégy hölgy még sosem szerepelt a Top 50-ben. Tavalyhoz képest két új szereplő található a nők között, és szinte mindannyian javítottak a 2023-as helyezésükhöz képest.
A tizennégy ranglistás szereplő a 2011-es és a 2014-es mélyponthoz képest, amikor a nők épp a felét tették ki a mostaninak, örvendetes adat, ám a 2022-es tizenhét fős csúcshoz viszonyítva enyhe csökkenést mutat. Ennek az egyik oka az lehet, hogy az idén a rangsorunk összeállításakor bevezettünk egy módszertani módosítást, miszerint a marketinges és PR-es területen dolgozó szakembereket kivettük a Top 50-ből, részükre ugyanis már külön rangsort készítünk. A tavalyi összeállításunkhoz képest emiatt került ki az idei Top 50-ből a korábban tizenhárom alkalommal is listás résztvevő Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a hét szerepléssel büszkélkedő Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, a hatszor szereplő Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, illetve az öt listás részvétellel büszkélkedő Bányász Lívia, az Unilever szépségápolási kategóriájának európai médiavezetője.
Persze az idei rangsorunkon is találhatók olyan hölgyek, akik korábban jó néhányszor szerepeltek a Top 50-ben. A csúcstartó a 2008-ban első ízben összeállított rangsorunk óta a listán mindig szereplő Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Ő nemcsak azzal büszkélkedhet, hogy tagja annak a négyfős „elit klubnak”, akik egyszer sem hiányoztak a Top 50-ből, hanem azzal is, hogy immár kilencedik alkalommal végzett az első helyen. Az idei listánkon szereplő hölgyek közül Blaskó Nikolett és Szabó Edina nyolc-nyolc ranglistás részvételt mondhat magáénak, utánuk következik Rajki Annamária 7, Grósz Judit 6, Kosaras Klaudia 5, míg Hidvégi Krisztina és Jamniczky Tímea 4-4 Top 50-es szerepléssel. Két olyan nőt találunk a mostani listánkon, aki még sosem szerepelt az összeállításunkban. Az egyikük Erdélyi Eszter, az Atmedia Csoport digitális vezetője, a másik pedig Szalai Viven, a TV2 Csoport hírigazgatója.
A második legbefolyásosabb női vezető a hazai médiapiac legnagyobb multimédiás kereskedőháza, az Atmedia kereskedelmi igazgatója, Kosaras Klaudia lett, aki 18. helyével hat pozíciót is javítani tudott a tavalyi listás szereplésén. Ez annak is köszönhető, hogy cége a televíziós piacon a legmagasabb közönségarányt tudhatja magáénak, ráadásul a rádiós piacon is igen komoly portfólióval büszkélkedhetnek.
A Top 50-ben épp mögötte, a 19. helyen található Hidvégi Krisztina, aki „megfelezte” a helyezési számát, ugyanis a 2023-as összeállításunkban a 38. pozíciót szerezte meg. Az ország egyik legdinamikusabban fejlődő ügynökségi cégcsoportja, a New Land Media nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója a médiadivízió felépítése mellett olyan támogató egységeket hozott létre a cégcsoportban, mint a back és front office, a stratégia és médiakutatás, a digital and performance, a vállalati kommunikáció vagy a learning & development területek.
Korábban már szerepelt a Top 50-ben, aztán egy időre kikerült, majd tavaly óta ismét rangsorunkon található, ráadásul az előkelő 20. helyen Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési és digitális igazgatója, aki ugyancsak javított a tavalyi helyezésén, a 2023-as 47. pozíción. Neki az idén tavasszal bővült a cégen belüli feladatköre, ugyanis márciusban kinevezték a társaság értékesítési és digitális igazgatójává. Az új pozíciójában felügyeli a digitális területet is, továbbá minden részleg támogatásával a TV2 Csoport digitális stratégiájának és üzletágának a továbbfejlesztését vezeti.
Épp mögötte található Jamniczky Tímea, a világ vezető outdoor médiavállalatának magyarországi szervezete, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. A listánkon ő képviseli egyedül a közterületi szektort, és cége az elmúlt esztendőben kiemelkedő, 85 milliárd forintos árbevételt ért el.
A 22. helyet szerezte meg Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, aki tavaly óta tizenkét pozíciót javított a Top 50-ben. Az RTL-nél hozzá tartozik a technológiai, a broadcast, az adatterület, valamint az RTL+ és az rtl.hu technológiai támogatása. Jelentős elérésű felületekről van szó, hiszen a RTL teljes digitális portfóliója 2023-ban havonta átlagosan 2,67 millió embert ért el.
Az Omnicom Media Group Hungary ügyvezető igazgatója, Szabó Edina, aki az idén a 23. helyet érte el, 2015-ben került be először a Top 50-es rangsorba. Az elmúlt időszakban az OMG nemzetközi hálózat ismét első lett a RECMA Net new business listáján, ami jól mutatja a csapat elkötelezettségét és képességét a folyamatos fejlődésre, növekedésre. A bővülés egyébként itthon sem maradt el, hiszen új megbízásokat is elnyertek, így a Beiersdorf és a Tchibo is velük dolgozik.
Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője, a MAKSZ elnöke, a 25. pozíciójával javított a tavalyi Top 50-es eredményéhez képest. Ez köszönhető annak is, hogy 2023-ban erős évet zárt az ACG, az árbevételük a 2022-es nettó 2,4 milliárd forintról 3,15 milliárdra nőtt, az euróalapú forgalmukat pedig közel megduplázták. Az egyre nagyobb volumenű régiós megbízásaiknak köszönhetően pedig már 19 országban látnak el stratégiai, kreatív, SM-, PR-, digital és gyártási feladatokat.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.