- Hirdetés -

Topvezetők 2020-ról – itt a folytatás

|

A Marketing&Media magazin idén is felkérte szerkesztőbizottságának tagjait, hogy röviden értékeljék az idei esztendőt. Mai online összeállításunkból kiderül, hogy kinek volt olyan az idei év, mint egy hullámvasút, mit tanulhattunk a törődésről és milyen új szakma született.

 

Kovács Tibor, RAS, ügyvezető igazgató

Képesek vagyunk a törődésre

Kimerítő év volt, tele tanulságokkal. Hozzá vagyunk szokva a pörgéshez, de 2020 olyan sok újratervezést, annyi munkát és újfajta stresszt hozott magával, mintha legalább két-három évet zsúfoltunk volna 12 hónapba. Mindeközben nagyon jó volt megtapasztalni azt, hogy mi, emberek, képesek vagyunk szinte mindenhez alkalmazkodni, gyorsan adaptálódni új kondíciókhoz, sőt, képesek vagyunk új készségeket is viszonylag gyorsan kifejleszteni magunkban. És igenis oda tudunk figyelni másokra, képesek vagyunk a törődésre és az odafordulásra, nem idegenedtünk el egymástól teljesen.

 

Faludi Péter, Havas Media, ügyvezető igazgató

Megérte a rengeteg munka

Szakmai pályafutásom talán legizgalmasabb éve volt 2020, és megint beigazolódott, hogy mindig az kerül ki győztesként a krízisből, aki a leggyorsabban tud alkalmazkodni, és nem az, aki a legerősebb. Március 16-án cégünk nagyságrendileg egy óra alatt átállt teljes home office rendszerbe. Annak a hátterében, hogy szinte észrevétlenül tudtuk kezelni a kihívásokat, a több éve tartó és folyamatos vállalatikultúra-fejlesztés, valamint a működési modellünk áll, ami a Havas csoport hitvállalása. Olyan transzparens és nyílt légkört igyekeztünk teremteni, amelynek a közepén a bizalom áll. Ez pedig igaz a struktúránk minden szegletére. Visszatekintve az elmúlt évek nehézségeire, mára magabiztosan állíthatjuk, hogy megérte a rengeteg munka, amire a bizonyíték a 2020-as évünk.

 

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

Kissé optimistább vagyok

A világjárvány hatásai miatt kihívásokkal teli volt 2020. A tavaszi állapothoz képest azonban az év végén már kissé optimistább vagyok, mert van esélyünk arra, hogy a kereskedelmi forgalom éves visszaesése egy számjegyű legyen a tavaszi 15-20 százalékos prognózisok helyett. De ezért megdolgoztunk, és külön büszke vagyok a televíziós, valamint rádiós kereskedelmi csapatainkra, akiknek sikerült megtartaniuk az éves bevételek jelentős részét, sőt, az online csapatunknak sikerült forgalmat növelni ebben a viszontagságokkal teli esztendőben.

 

Nagy Bálint, IBS, marketingtanszék-vezető

Új szakma született

Különös esztendő volt a 2020-as, sok furcsaságot hozott. A tanári szakma a Covid által felforgatottak közé tartozott. Egyik hétről a másikra kellett áttérni a full online oktatásra, ennek összes technikai és még inkább pedagógiai nehézségeivel. Szembesülni azzal, hogy egy egészen új világba csöppentünk, ahol más az idő múlása, más a szavak jelentése, más és másként hat a humor, más a testbeszéd (ha egyáltalán felfedjük a testünket), minden egy csapásra átalakult. Egy új szakma született néhány hónap alatt, az online pedagógia.

 

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Komfortzónából mozdít ki

Minden mélypont, ismeretlen helyzet a komfortzónából mozdít ki, emberként és cégként is. A „végleteinket támadja”, pozitív és negatív értelemben, sztereotípiák dőlhetnek össze és épülhetnek fel. Jó példa erre a home office. Sokan vágytak arra, hogy többet lehessenek otthon, mára azonban többen rájöttek, hogy amiről azt hitték, jó vagy kezelhető, arról kiderült, hogy mégsem az. Vagy éppen fordítva. A fő cél 2020-ban az (új) egyensúly megtalálása volt. A Lounge Groupnál például szervezeti kérdéseket gondoltunk át a hatékonyság, az új hangsúlyok fényében. A munkánkhoz szükséges óriási adatmennyiség – kampánymetrikák, piaci adatok, elemzések és javaslatok – alapján a nap végén üzletileg egy kérdésre kell választ adnunk: mit értünk el, mi a konklúzió és hogyan tovább. Éppen ezért fejlesztendő területként azonosítottuk a mennyiségi adatfeldolgozást és a minőségi vizuális lényeglátást, emellett létrehoztuk a médiadivízión belül – egyébként régóta tervezett – stratégiai és médiakutató üzletágakat.

 

Ritter Tamás, Marketing&Media, managing partner

Voltak kifejezett nyertesek

Sosem lehet egy időszakról egységes képet alkotni, hiszen ahány tevékenység, szektor, annyiféleképpen alakulhat valakinek a sikere, eredményessége. Ez különösképpen igaz a 2020-as évre. Még a kommunikációs iparágon belül is nagy a szórás, és azt hiszem, hogy akinek nem nullázódott a tevékenysége, tudott dolgozni, van munkahelye és tudott eredményt termelni, az nyugodtan kijelentheti, hogy relatíve jó éve volt. Azért azt se felejtsük el, hogy a feje tetejére állt világban voltak nyertesek is, mint például az e-kereskedelem, összességében a digitalizáció, de a bicikligyártók is nehezen tudták tartani a lépést a megnövekedett kereslettel. Az év első felében úgy éreztem, hogy az üzleti döntéseket a várakozások és egyfajta hangulati válság határozta meg.

 

Kádár Tamás, Sziget, CEO

Bevételek nélkül

Felesleges részletezni, hogy 2020-ban a világjárvány milyen problémákat okozhatott egy olyan vállalatnak, mint a Sziget Zrt., hiszen az öt fesztiválunk közül (Gourmet, Gyerek Sziget, Volt, Balaton Sound, Sziget) egyet sem tudtunk megrendezni, így árbevétel nélkül kellett valahogy végigcsinálnunk ezt az évet. A költségeink fedezetére, a munkahelyek megtartására – sajnos sok más magyar vállalkozáshoz hasonlóan – mi sem tudtunk semmilyen valódi kormányzati segítséget igénybe venni, mert ilyen nem volt. Számtalan különböző indoklást hallottunk, hogy miért nem kaphatunk érdemi támogatást, tragikomikus magyarázatoktól a teljesen érthetetlenekig, de sajnos továbbra sem értem, hogy a fesztiválpiac, és ezen belül legnagyobb hazai szereplőként a Sziget, amelyik évtizedekig jelentős mértékben hozzájárult Magyarország turizmusához, a GDP-hez, a régió legnagyobb turisztikai eseményeként miért nem kap valódi segítséget egy ilyen időszak áthidalásához és azt követően az újrainduláshoz.

 

Hinora Ferenc, MMSZ, elnök; Positive, CEO

Gyorsan kellett alkalmazkodni

Az új normális élet megértéséről szólt 2020, amikor is a hibrid korszak végleg beköszöntött. Most már nem elegendő csak offline térben jelen lennie bármilyen márkának, terméknek vagy szolgáltatásnak, de az sem elegendő, ha egy márka csak online él. Egyensúlyra kell törekednünk a hibrid világban. Üzletileg az idei év megítélése termék-, szolgáltatás- és iparágfüggő volt. A pandémiának voltak nagy nyertesei és vesztesei, egy viszont minden piaci szereplőre igaz volt, hogy gyorsan kellett alkalmazkodni, és ennek képessége megmutatta egy adott szervezet marketingintelligenciáját is.

 

Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató, RTL Magyarország kereskedelmi igazgató

Újra fölfelé

Olyan volt 2020, mint egy hullámvasút! Erősen kellett kapaszkodni és koncentrálni, hogy mindig felkészülj a következő kanyarra. Májusban és júniusban lejtmenetben voltunk, de most már újra fölfelé haladunk – csak hogy a hasonlatnál maradjak.

 

Furák András, Republic Group, portfólió igazgató

Fontos az erős csapat

Szélsőséges, de tanulságos. Egyértelmű, hogy az egész évet jelentősen befolyásolta a vírus két hulláma. Hatalmas változások mentek végbe. Az ügyfeleknek stratégiailag teljesen más megközelítésű kommunikációra van szükségük. Jelenleg újra megdermedt a gazdaság, bizonytalanság érezhető, ami a tervezhetőség hiányából fakad, ezért a következő éves célokat, még a legnagyobb márkák is csak nagy rizikóval alkothatják meg. Mi is rákényszerültünk arra, hogy egyes belső fejlesztési folyamatok felgyorsuljanak. Ilyen volt például a teljes home office rendszer bevezetése, és az ebből adódó irodai funkciók átalakítása. Ezentúl a legfontosabb az integrált digitális működésre való átállás. Ami egyértelműen jó volt az a németországi terjeszkedés és hogy senior szakembereket igazoltunk le. Nehéz időkben különösen fontos egy erős csapat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...