- Hirdetés -

Továbbfejleszti chatbotját az Erste Bank

|

Naponta közel kétezer kérdésre válaszol, havonta 13 ezer beszélgetésben segít eligazodni a pénzügyekben az Erste Bank digitális asszisztense. Mira az idén két éves, ám fiatal korához képest rendkívüli képességekkel rendelkezik: már 28 témában beszélget, összesen több mint háromszáz válaszreakcióra képes.

„Nem tudom a jelszavamat” – a legtöbben ezzel és ehhez hasonló internetbanki belépési problémákkal keresik meg az Erste Bank chatbotját, és Mira az ilyen típusú ügyek többségében képes megoldani a problémát. A bank digitális ügyfélszolgálati asszisztense az elmúlt egy évben is sokakat segített, például a kétszintű azonosítással kapcsolatos problémákon át, emellett gyakran válaszol a moratóriummal és a járvány alatti hiteltörlesztésekkel kapcsolatos kérdésekre, de a bank- és hitelkártyákkal, számlákkal kapcsolatos általános információkkal kapcsolatban is többen keresik.

„Büszkék vagyunk a digitális kollégánkra, hiszen Mira a felmérések szerint a legnagyobb tudásbázissal rendelkező chatbot a magyar pénzintézeti piacon, mind az érintett területek számát, mind a kérdések mélységét tekintve. Mira ma már összesen 28 témakörben tud válaszolni, és több mint 300 reakciót képes adni. Jelentős terhet vesz le a kollégák válláról, hiszen mindazoknak, akik megkapják a segítséget a digitális ügyfélszolgálati asszisztenstől, már nem kell telefonálni, vagy a fiókba menni, hogy ott érdeklődjenek” – mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank Contact center és digitális csatornák igazgatója.

Mira egyelőre kimondottan csak olyan ügyekben kereshető, amelyhez nem szükséges az ügyfél azonosítása, ám ez is óriási segítség – a megkeresések jelentős részét ugyanis az általános kérdések teszik ki. Az Erste Telebank átlagosan mintegy havi 80 ezer hívást kezel – ezek száma tavaly, a moratórium tavaszi bevezetésekor azonban 120-140 ezerre is megugrott. A telebankárok sokszor találkoznak tipikus kérdésekkel (például, mit kell tenni elfelejtett jelszó esetén, hogyan lehet letiltani a bankkártyát online), amelyeknél a válasz tulajdonképpen előre kész van.

„Ha egy vállalatot korábban megkerestünk, 24 óra volt az elfogadható válaszadási idő. A chatbotjaink segítségével ez mára 2,4 másodpercre rövidíthető amellett, hogy nem szükséges hozzá munkatárs igénybevétele, valamint az ügyfélnek is időt spórolunk. Az Erste Bank folyamatosan növelt tudásbázisú Mirája az egyik legjobb példa arra, ahogy egy szolgáltató nem csak elméletben érti az ügyfélkiszolgálás haladó trendjét, de ezt az ügyfeleknek és magának is win-win módon képes alkalmazni és fejleszteni” – mondta Deliága Ákos, a Mira-t megalkotó Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója.

Mira fejlesztése 2017-ben kezdődött, a chatbotot 2018 tavaszán kezdték el tesztelni. A digitális ügyfélszolgálati asszisztens 2018 végén jelent meg a Viberen, majd a béta teszt sikerét követően 2019-ben debütált a Facebookon, ezt követően jelent meg az Erste honlapján és NetBankjában. A következő lépés az lesz, amikor Mira az Erste új digitális platformjának, George-nak is részévé válik, a nem is olyan távoli jövőben pedig alkalmas lesz az ügyfelek egyes egyedi – már azonosítást követő, a számlákat érintő – kérdéseit is megválaszolni.

„Mira előnye a fáradhatatlansága. A hét minden napján, a nap minden percében elérhető. Nem kell várni rá, hiszen a kapacitása, egy hús vér emberéhez képest, szinte korlátlan, egyszerre képes beszélni több száz ügyféllel és mindegyikre külön figyelni” – tette hozzá Bek-Balla László, aki szerint a digitális megoldásokat egyre jobban fogadják az ügyfelek is. A digitális ügyfélszolgálati asszisztens ma már naponta kétezer kérdésre válaszol, és havonta több mint 13 ezer beszélgetésben segít eligazodni a mindennapi pénzügyek intézésében. Ez közel a hatszorosa a két évvel ezelőtti indulás után mért mennyiségnek.

A rendszer folyamatosan monitorozza az ügyfelek elégedettségét is egy 1-től 4-ig terjedő skálán. Márciusban arra a kérdésre, hogy „Mennyire volt gyors a chatbot?” az ügyfelek átlagosan 3,2-es értékelést adtak. A „Jó választ kapott kérdésére? és a „Használná-e újra a botot?” kérdésre is átlagosan 3 pontot adnak az ügyfelek. Az elégedettséget mutatja a lezárt beszélgetések száma is: ha szükséges, Mirától átveheti a szót az ügyfélszolgálat munkatársa, ám erre az eseteknek alig 2-3 százalékában van szükség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...