- Hirdetés -

Triplázta forgalmát a Duna House

|

A Duna House cégcsoport negyedéves jelentésében először szerepelnek az olaszországi akvizíció eredményei, amely mutatók egyértelmű mérföldkövet jeleznek a csoport életében. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett ingatlan,- és pénzügyi termékeket közvetítő nemzetközi cégcsoport 2016-os IPO-ja óta 7,5 szeresére növelte bevételét, 4,7 szeresére EBITDA-ját, miközben tőzsdei árfolyama mindössze 42 százalékkal haladja meg kibocsátáskori árát. A társaság 2022-ban már 4 országban több mint 5 000 értékesítővel szolgálja ki ügyfeleit és további ambiciózus tervekkel rendelkezik nemzetközi pozíciójának erősítésére.

A Duna House Group 2021. decemberében aláírt akvizíciós megállapodása értelmében 70%-os tulajdonrészt szerzett az olasz HGroup cégcsoportból, amely leányvállalatán, a Credipass-on keresztül közel 1.000 pénzügyi szakértővel Olaszország második legnagyobb hitelközvetítője hálózati méret alapján. Az olaszországi felvásárlással a Duna House vezető régiós pozíciójából egy fejlett európai színtérre lépett ki, amelyben óriási növekedési potenciál van a cégcsoport számára. Az olasz leányvállalat 99,2 milliárd forint hitel közvetítésével a csoport teljes volumenének közel felét adja, a csoport által közvetített teljes hitelvolumen a magyarországi jelzálogpiac több mint 60 százalékával megegyező volumen.

Az olasz leányvállalatokkal megerősödve a cégcsoport 2022. első negyedévi árbevétele az előző éveshez képest triplázott és így a 8,0 milliárd Ft-ot közelíti meg, tisztított core EBITDA-ja duplázva közel 0,9 milliárd Ft-ot tett ki. A csoport tisztított core adózott eredménye 70%-kal növekedve 585 millió Ft-ra ugrott. A Duna House Group 2022. évben egy negyedév alatt több EBITDA-t termelt, mint 2016-ban, az IPO évében összesen.

„2022-től már a fejlett európai piacon kell bizonyítanunk a régiós vezető szerepben szerzett tudásunkat, amely óriási lehetőséget ad a Duna House cégcsoport fejlődésére. Rövidtávon 100 millió eurós piaci kapitalizációt tűztünk ki magunk elé, míg 4-5éves középtávon már dupláznánk ezt a célt is és 150-200 millió eurós piaci kapitalizációval lennék elégedettek.” – nyilatkozta Guy Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Céljaink eléréséhez átfogó nemzetközi márkákban és európai tudástranszferben gondolkozunk az ingatlan és hitelközvetítés terén egyaránt. Szeretnénk minden országban tovább növelni vezető szerepünket, amelyre a magasabb kamatkörnyezet jó lehetőséget kínál. Olaszországban például az első negyedév 25 százalék körüli hitelpiaci csökkenés ellenére mi nőni tudtunk. Egyértelműen látszik, hogy növekszik az igény az ügyfelek részéről a közvetítők szaktudására.”

A Duna House Group az olasz hitelközvetítői piac második legnagyobb szereplőjévé vált a HGroup felvásárlásával. A cégcsoport jelentős piacszerzési lehetőséget lát az olasz piacon, ahol a közvetítők a COVID pandémia alatti és utáni erőteljes piacszerzés ellenére még mindig csak megközelítőleg 20 százalékát bonyolítják a hitelkihelyezéseknek. Összehasonlításképpen ez a szám Magyarországon és Lengyelországban közel 50 százalék.

„Cégcsoportunk a Magyar Nemzeti Bank NKP programjának egyik utolsó kötvény kibocsátójaként kedvező hosszútávú forrásokkal rendelkezik, ráadásul a következő egy évben zárjuk az eddigi legnagyobb lakóingatlan projektünket, a Forest Hillt.” – nyilatkozta Doron Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Emellett értékesíteni fogjuk befektetési ingatlanportfóliónkat is, hogy minden erőforrásunkat a nemzetközi terjeszkedésre, osztalékfizetésre és a részvényesi érték növelésére tudjuk fordítani.”

A Duna House részvényárfolyama idén április 6-án érte történelmi csúcsát 578 forintos értéken. A részvényárfolyam a 396 Ft-os IPO árhoz képest mára 42%-kal került feljebb, míg a tisztított negyedéves EBITDA 4,7-szeresére emelkedett. A negyedéves mérőszámok februári közzététele után a Concorde elemzőház a korábbi 560 forintról 800 forintra emelete a célárat, a DH részvények vételi ajánlása mellett. A Duna House utolsó közgyűlésén 1,2 milliárd forint osztalékként való kifizetést hagyott jóvá, amely részvényenként bruttó 32 forintos osztalékot jelent. A kifizetések kezdőnapja 2022 június 17-e, az utolsó kereskedési nap a Budapesti Értéktőzsdén 2022. június 8., amikor még a 2021. évi osztalékra jogosító „A” sorozatú törzsrészvénnyel lehet kereskedni. A 2022 május 30-i 538 forintos záróárfolyam alapján ez közel 6%-os osztalékhozamot jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...