Hajós Balázst, a Schneider Electric Zrt. értékesítési igazgatóját választották a HBLF egyik új elnökségi tagjának. A szakember több mint egy évtizedes tanácsadói és értékesítési tapasztalattal rendelkezik. Új szerepkörében fontos céljának tekinti, hogy támogassa a hazai vállalkozások és a magyar gazdaság sikeres digitális átállását.
A HBLF (Hungarian Business Leaders Forum) küldetése, hogy tagjai aktív közreműködésével elősegítse Magyarország fenntartható fejlődését társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is. A szervezet májusi közgyűlésén az elnökség tagjává választották Hajós Balázst, a Schneider Electric Zrt. értékesítési igazgatóját. Új elnökségi tagként Hajós Balázs a Digitalizációs Munkacsoportért felel a HBLF-en belül.
A szakember 2021-ben csatlakozott a Schneider Electric-hez, korábban nemzetközi vállalatoknál szerzett tanácsadói és értékesítési vezetői tapasztalatokat. Több mint egy évtizedes szakmai pályafutása nagy részét külföldön töltötte globális pozicíókban. Hajós Balázs a Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett mérnök diplomát 2009-ben, majd 2011-ben a Müncheni Műszaki Egyetemen posztgraduális képesítést szerzett német állami ösztöndíjasként.
A HBLF digitális munkacsoportjának vezetőjeként és elnökségi tagjaként is a hazai gazdaság és vállalkozások digitális átállásának támogatását fontos feladatának tekinti. „Világszerte egy erőteljes digitalizációs folyamat zajlik, olyan rendszereket kell létrehoznunk, amelyek összekötik az elmúlt évtizedekben felhalmozott ipari-technológiai tudásunkat a legújabb digitális megoldásokkal és az új digitális kultúrával. Nagyon örülök annak, hogy egy olyan sikeres szervezet, mint a HBLF keretein belül dolgozhatunk együtt és oszthatjuk meg a tapasztalatokat más vállalati vezetőkkel, amivel reményeim szerint a hazai vállalkozások és gazdaság fejlődését is támogathatjuk majd” – mondta el Hajós Balázs.
A digitalizáció ma már elengedhetetlen a gazdasági szereplők számára a versenyképességük megőrzése érdekében. A HBLF digitális munkacsoportja több olyan területet is azonosított, amelyek erősítésével jelentős előrelépést lehet elérni a digitális átállásban. Ezen akcióterületek közé tartozik a többi között az oktatás, a piaci szereplők közötti együttműködés, valamint az innováció támogatása.