- Hirdetés -

Új eszközzel csökkenti karbonlábnyomát a K&H

|

A K&H Csoportot mostantól új eszköz segíti, hogy kommunikációs tevékenysége során is fenntarthatóbbá váljon: a Mindshare médiaügynökség által használt szoftver segítségével beemelik az egyes eszközök karbonlábnyomát a médiavásárlás során figyelembe vett szempontok közé. Emellett a pénzintézet megkezdte intézményi weboldalainak karbon auditját is.

A pénzintézeteknek jelentős szerepe van a fenntarthatóságra való átállásban, hiszen saját működésükön kívül a lakosság és a vállalatok számára nyújtott hitelekkel és befektetési lehetőségekkel is előre mozdíthatják az alacsony karbonkibocsátású gazdaságot. A K&H a hazai bankszektorban az elsők között érte el a karbonsemlegességet 2021 végére, ami azt jelenti, hogy a működéséből eredő károsanyag-kibocsátást teljes mértékben semlegesíti. A K&H a károsanyag-kibocsátás tényleges csökkentése érdekében 2030-ra 80 százalékkal fogja vissza széndioxid-kibocsátását a 2015-ös szinthez képest. Ebből a célból a K&H felülvizsgálta és átalakította hitelezési és befektetési stratégiáját, hogy a leginkább érintett szektorokban a fenntarthatóságra összpontosíthasson, valamint segítse üzleti banki ügyfelei felkészülését is a klímaváltozásra.

“Stratégiának szerves részét képezik a fenntarthatósági és különösen az éghajlati célkitűzések. Ehhez szeretnénk kommunikációs tevékenységünk fenntarthatósági szempontú átgondolásával is hozzájárulni” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a pénzügyi csoport kommunikációs igazgatója. „Szeretnénk felmérni, hogy az általunk használt médiaeszközöknek és médiamegjelenéseknek közvetve vagy közvetlenül mekkora a karbonlábnyoma van, annak érdekében, hogy a jövőben ezt is figyelembe tudjuk venni az egyes kommunikációs eszközök értékelése és kiválasztása során.”

A mérésekhez használt elemző szoftvert a WPP nemzetközi kommunikációs holding fejlesztette ki, hazai adaptálását a Mindshare segíti. A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság „szentháromságával” mérte a szakma, mint legfőbb, de nem kizárólagos szempontok. Horváth Magyary Voljč Nóra szerint ez egészül ki most egy negyedik pillérrel, ezért innentől szerencsésebb inkább „szentnégyesről” beszélni, mivel a korábbi fő teljesítménymutatók (KPI-ok) hármasához felzárkózik a karbonlábnyom indikátora is.

„A Mindshare (és a WPP) elindult egy úton, ahol a progresszív, innovatív partnereivel együtt próbál ki különböző megoldásokat, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el. A legjobb eredmény nem csak a növekedés jeleneti, akár üzleti, akár média szempontból. A lehető legjobb eredmény elérése közben kiemelten fontos, hogy úgy növekedjünk, hogy közben teszünk a jövőnkért is. Ezek közé tartozik a globális felmelegedés elleni harc is” – jelentette ki Somlói Zsolt, a Mindshare Hungary médiaügynökség ügyvezető igazgatója, amely az eszközt kifejlesztő hálózat tagja. Majd hozzátette: „A médiaipar karbonlábnyomát akkor tudjuk csökkenteni, ha tisztában vagyunk azzal, hogy az egész értékláncon belül pontosan hol, mennyi üvegházhatású gáz keletkezik. Célul tűztük ki, hogy saját karbonlábnyomunkat 2025-re nullára csökkentsük. Ez azt jelenti, hogy az egyes és kettes típusú karbon emisszió nettó nulla legyen addigra. A 2030-as, távlati céljaink között szerepel, hogy karbon semlegesek legyünk a harmadik típusú emissziót tekintve is.”

A K&H annak a lehetőségét is megvizsgálja, hogy saját, intézményi weboldalainak miként tudja csökkenteni a karbonlábnyomát, miközben fenntartja a jelenlegi ügyfélélményt és a tartalom színvonalát. Ezenkívül a Bank tavaly csatlakozott a Green Pledge kezdeményezéshez, aminek célja, hogy a hazai marketing- és reklámipar még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, illetve az ilyen szempontú etikus reklámozásra is.

A K&H, a KBC Csoport tagjaként komoly vállalást tett a klímavédelem terén, hiszen az elsők között csatlakozott az ENSZ pénzügyi szervezeteket tömörítő CCCA (Collective Commitment To Climate Action) egyezményéhez. Ebben azt vállalta, hogy hitelezési portfólióját a Párizsi Egyezménnyel összhangban úgy alakítja át, hogy az tükrözze és finanszírozza az alacsony széndioxid-kibocsátású, az éghajlatváltozással szemben ellenálló gazdaságot. A K&H az ehhez kapcsolódó üzleti célokat 2022 őszén publikálta, és meghatározta azokat a konkrét ágazatokat, amelyekben támogatja és a fenntarthatóbb működésre és termékkínálatra való átállásra ösztönözi a vállalkozásokat. Mindemellett a K&H több más társadalmi célú projekttel is hozzájárul céljai eléréséhez, így például mintegy 100 iskola udvarán K&H hűsítő ligeteket hozott létre, hogy minél több gyermekkel megismertesse a fák jótékony hatásait, valamint a klímaváltozás elleni harcot összekapcsolja a fenntarthatóságra való neveléssel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...