- Hirdetés -

Új évaddal jön a sorozat

|

Több mint háromszáz fős stáb dolgozott a Mars-bázissá alakított Korda Stúdióban a National Geographic nagyszabású sorozatán. A világszerte népszerű Mars – Utunk a vörös bolygóra második évadjával folytatódik novemberben.

Vajon milyenek lesznek az első Marson töltött éveink? Valóban élhetővé válhat az ember számára a vörös bolygó? És ha igen, képesek leszünk megóvni új otthonunkat, vagy ugyanazokat a hibákat követjük majd el, mint a Földön? Többek között ezekre keres választ a Mars – Utunk a vörös bolygóra sorozat második évada, amely a marsi élet viszontagságait és kihívásait mutatja be. A történet szerint közel tíz év telt el a Mars meghódítása óta, ez idő alatt a bolygóra érkező emberek jól működő kolóniává fejlesztették Olympus Town nevű bázisukat. A Mars-missziót finanszírozó állami űrügynökség azonban már nem képes egyedül fedezni az expedíció költségeit, így a magánszektor előtt is megnyílik az út a vörös bolygó felé. Hamarosan megérkeznek a Lukrum nevű profitorientált vállalkozás bányászai a Marsra, és számukra már nem a tudományos kutatások és a bolygó megismerése a cél, hanem kizárólag a haszon. A sorozat rávilágít arra, hogy a történelem folyamán az emberi célok és érdekek folytonos csatában álltak egymással, ahol a hadszíntér egyik oldalát a profit, másikat pedig a felfedező kíváncsiság foglalta el.

„A Mars második évada számos izgalmas kérdést vet fel. Miként fognak az első marsi emberek olyan helyzetekkel megbirkózni, amelyek a Földön mindennaposnak számítanak? Hogyan gyógyítják majd a betegségeket, járványokat? Miként tudják megőrizni mentális egészségüket? Hogyan kezelik majd a várandósságot, miként segítik világra az első marsi babát? Mit kezdenek a természeti katasztrófákkal, vészhelyzetekkel, és az egymásra utaltság végül összekovácsolja-e őket?” – sorolja Justin Wilkes, a Mars – Utunk a vörös bolygóra társszerzője és executive producere.

A sorozatot több mint fél évig forgatta egy háromszáz fős stáb az etyeki Korda Stúdióban, ahol egy egész „marsi várost” állítottak fel. A kültéri, „marsfelszíni” felvételek jelentős része is hazánkban került rögzítésre. A hazai forgatások a Pioneer Stillking filmgyártó cég segítségével valósultak meg, a stábban számos magyar szakember dolgozott.

A speciális effektek miatt a forgatást több mint féléves utómunka követte. A tudományos megalapozottság fontos szerepet játszott az új évadban is, még a jelmez- és díszletterveket is tudósok és asztronauták segítségével készítették el. A sorozatban a fikciós történetelemeket ezúttal is dokumentumfilmes szegmensek és szakértői megszólalások váltják. A Mars-utazás kapcsán többek között megszólal Elon Musk, a SpaceX vezérigazgatója, Andy Weirt, A marsi című bestseller írója; Ellen Stofan, a NASA korábbi vezető tudósa; Leland Melvin, a NASA egykori űrhajósa; Michio Kaku elméleti fizikus és jövőkutató; Antonia Juhasz olaj- és energiaszakértő, író, újságíró; és Neil DeGrasse Tyson asztrofizikus, a Hayden Planetárium igazgatója. A sorozat fő gyártói az Imagine Entertainment és a Radical Media, az executive producerek között olyan neveket találunk, mint az Oscar-díjas Ron Howard és Brian Grazer. A Mars – Utunk a vörös bolygóra második évada november 18-tól vasárnaponként 22 órakor látható a National Geographic műsorán.

Öt érdekesség a Mars bolygóról:

  • Egy marsi év 687 földi napnak felel meg, de a vörös bolygón egyetlen nap mindössze 40 perccel hosszabb, mint a Földön. Írja fel a naptárjába: a következő marsi év 2019. március 23-án kezdődik.
  • A Mars a háború római istenéről kapta nevét, vérvörös színe miatt. Jellegzetes színét annak köszönheti, hogy felszínét vasban gazdag kőzetek és por borítja. A Marson tombolnak a Naprendszer legnagyobb homokviharai.
  • Télen a Mars felszíni hőmérséklete -126 °C-ra süllyedhet, míg nyáron akár a 21 °C-ot is elérheti. A Földhöz hasonlóan a Mars sarkvidékeit is jégsapka fedi. Az északi sapka vastagsága a 3,2 kilométert is eléri, területe pedig hétszer nagyobb Magyarországénál.
  • A Mars számtalan vulkánjának egyike, az Olympus Mons az egész Naprendszer legnagyobb, legmagasabb vulkánja. A Mars legnagyobb kanyonja, a Valles Marineris közel négyszer olyan mély, kilencszer olyan hosszú és hússzor olyan széles, mint a Grand Canyon, és így az egész Naprendszer leghatalmasabb szakadékvölgye.
  • A Mars felszíni gravitációja a földinek mindössze 37%-a, vagyis a vörös bolygón közel háromszor olyan magasra ugorhatnánk. A kisebb gravitáció miatt a tömegünk is változna: ha földi súlyunk 55 kilogramm, a Marson mindössze 20 kilogrammot nyomnánk.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...