A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB adatai szerint a hazai netezők 12 százaléka hallgat rendszeresen ilyen adásokat.
A hazai KKV-k körében felnőtt egy generáció, amely eljutott arra a pontra, hogy szüksége van a közösségimédia- és keresőhirdetéseken túli megoldásokra. Akik a PPC-kampányok mellett már értik az ismertség- és márkaépítés erejét, vagy már nem tudnak az eddigi eszközeikkel megfelelő mértékben növekedni, mostantól egészen új hirdetési megoldást is választhatnak.
„A podcastok hirdetési modelljei csak nemrégiben kezdtek körvonalazódni. A hazai piacon is egyre több magas minőségű audio streaming tartalom jelent meg az online térben, az ebben rejlő márkaépítő potenciál pedig magas” – mondja Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net vezetője.
Az IAB (Internet Advertising Bureau) kutatása szerint a hazai rendszeres podcast hallgatók aránya 12 százalék, napi podcast hallgatónak pedig az internetezők 4 százaléka vallotta magát. Összességében tehát több, mint 1 millió magyar internetező alapvetően rendszeres podcast fogyasztónak számít.
A podcast formátum nem új médiatípus, a technológia a kétezres évek eleje óta rendelkezésre áll, de igazi lendületet akkor vett, amikor széles körben elterjedtek az okostelefonok és a széles sávú internet. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, cserébe hajlandóak fizetni, vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat érhetünk el célzottan, ami leginkább segíteni tudja az egyik legfontosabb kommunikációs célt, a márkaismertség növelését. Egyre inkább megfigyelhető a tendencia, miszerint a rádió- vagy televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el a hirdetők, hiszen kreatív, edukatív, szórakoztató tartalmak mellett lehet megjelenni.
A vállalkozások számára a podcast hallgatók elérésére két lehetőség kínálkozik: maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adások környezetében. Hirdetőként megjelenhetnek audio- vagy audiovizuális szpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is, egy-egy megjelenéssel pedig akár több tízezres elérést is lehet produkálni.
„Hirdetésekkel a Google Ads rendszerén keresztül eddig is meg lehetett jelenni a podcast videók előtt/alatt, a hirdetési webshop kínálatában válogatva viszont a kiadvány szintű, tematikus célzottság mellett a tartalmi jellegű megjelenésre is lehetőség nyílik, ahol a műsor alkotói mélyebben foglalkoznak a hirdető termékével vagy szolgáltatásával” – mondja Csasztvan Nóra.
Az online hirdetési webáruházként működő adtech startup egy évvel ezelőtti indulásakor azt tűzte célul, hogy a kkv-hirdetőknek segítsen könnyen kosárba helyezhető és szinte azonnal indítható kampányokat összeállítani. Egy éves működése alatt számtalan elégedett ügyféllel büszkélkedhet, akik több, mint 200 hirdetési csomag és folyamatosan bővülő kínálat közül választhatnak, melyek között ezentúl a podcast formátum is megtalálható. A display hirdetések minőségi tartalmi környezetben történő megjelenésével pedig az ismertség és márka egyszerre épül.