- Hirdetés -

Új játékkal jelentkezik a szabadulószoba feltalálója

|

Gyurkovics Attila 2011-ben elkészítette a világ első szabadulószobáját,a Paraparkot. Az azóta eltelt 13 évben sorra nyíltak a szabadulószobák Budapesten, majd Európában és az egész világon. Attilát hívták Németországba és Hollandiába megnyitni a nemzetközi szabadulószoba konferenciákat és azóta is kap felkéréseket hasonló rendezvények kapcsán.

Az első szabadulószobák többségét magyar vállalkozások tervezték és készítették. Mára hatalmas üzletággá nőtte ki magát a szabadulószobák piaca, a feltaláló viszont továbbra is ott tart, ahol elkezdte: nem az anyagi elismerés, hanem a játékok tervezése érdekli igazán.

„A legjobb tudomásom szerint az első.” - mondja Attila. „Utólag, amikor beindultak a szabadulószobák, akkor lehetett hallani már, hogy voltak hasonló próbálkozások Távol-Keleten és az USA-ban. De ezeknek a játék koncepciója teljesen más volt, mint amit most ismerünk, ráadásul csak egy szubkultúrának voltak érdekesek. Más volt időkeretben, játékosok számában, sikerességi rátában, ami ott nagyjából 1-2% körül mozgott. Pont ez utóbbi mutatja, hogy ez egy másik játék, mert a flow miatt valós esélyt kell adni a játékosoknak.”

„Amit ma szabadulószobának hívunk, annak az alapjait a Parapark fektette le, ettől a koncepciótól azóta sem nagyon tértek el. Röviden összefoglalva flow-élményen alapuló kiscsoportos aktivitás, ahol a környezeted felfedezésével kell megoldani a feladatokat. Általában ezek a feladatok nyelvtől függetlenül megoldhatóak - ez pedig nagyban hozzájárult a nemzetközi elterjedéséhez.”

Gyurkovics az elmúlt fél évben egy kompakt, szabadulószoba élmény kialakításán dolgozott az Exit The Room-al közösen. Ez több szempontból visszatérés a gyökerekhez. A szabadulószoba az indulásakor egy olcsó műfaj volt, mára azonban nagyon elszabadultak az árak. Egy valamirevaló szabadulószoba elindítása ma már nagyjából 20 millió forint, ami nem is valószínű, hogy megtérül. Az újonnan tervezett játék célja az, hogy a szabadulószoba-élményt olyan helyekre is el lehessen juttatni, ahol erre eddig nem volt lehetőség.

Az új játék, a QITCH – Quest in the Chest – egy kreatív szabadulószoba-koncepció, amely hordozható formátumú, így ideális csapatépítő eseményekhez vagy rendezvényekhez. A QITCH szabadulószoba-ládákat egyszerűen be lehet állítani bármilyen helyszínen, és akár egész napos használatra is alkalmasak egyetlen töltéssel, hogy bárki bárhol átélhesse a Paraparkból vagy az Exit The Roomból ismert izgalmakat.

Az új játék a Társasjátékok Ünnepén debütál az Exit The Room termében 2024. 11. 16-án és 17-én, ahol bárki kipróbálhatja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ajándékozni és segíteni is lehet most az Auchanban

Az ünnepek közeledtével sokan vesznek ajándékot. Nincs is talán olyan karácsonyfa, ami alá ne kerülne valamilyen játék. Különösen azért, mert a kisebb-nagyobb gyerekek mellett egyre több felnőtt is szívesen társasozik, legózik, rak ki puzzle-t,...

Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók az online térben

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen...

A WMN készíti az Elviszlek magammal cseh változatát is

November 16-án, szombaton debütál Csehországban D. Tóth Kriszta díjnyertes műsorának első külföldi változata. Az Elviszlek magammal cseh adaptációjának műsorvezetője egy ismert riporter, Honza Musil lesz: a talk show-t az ottani Spektrum Home tűzi műsorra,...

Beszálltak a streaminges versenybe – interjú Málnay B. Leventével

A Telekommal megkötött partnerség erre az új szolgáltatásra mindkét fél számára stratégiailag is előnyös volt – mondta Málnay B. Levente, az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke a Selekt nevű új...

Támogatásokról és a TV2 elleni eljárásról is döntött a Médiatanács

Műszaki fejlesztésekre 58 millió forintot szavazott meg 19 közösségi médiaszolgáltató számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület november 12-i ülésén újabb rádiós műsorok készítéséhez is hozzájárult, mintegy 86 millió forinttal támogatva...

Korlátlan mobilnet: hosszabbít a Yettel

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben...

Fiatalokat célzó kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.A díjjal a Mediaspace a K&H Bank Z generációt...

Új sportos podcast indul

A Lexus Buda új, értékteremtő podcast sorozattal jelentkezik „F Sport Podcast a Lexus Budától” címmel.A különleges podcast sorozat célja, hogy közelebb hozzák a műsor nézőihez élsportolóinkat, bemutassák a sikerek mögött eddig háttérbe szoruló mindennapjaikat.Kéthetente...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít. Közülük, mindössze 21 százalékuk számol az inflációt meghaladó béremelkedéssel, 54 százalékuk annál kisebb mértékű pluszt vár, azaz reálértéken mínuszban lehetnek - áll...

Ismét tarolt a Balaton

Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a balatoni régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrálták. Egyre több hazai és külföldi vendég keresi fel hazánk legnagyobb tavának környékét, így a balatoni régió továbbra is kiemelkedő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megérkezett a legújabb Samsung mobil

Újabb sokoldalú készülékekkel bővítette A szériáját a Samsung, a Magyarországra érkező Galaxy A16 okostelefonokat mutatja be a vállalat. Az új Galaxy A16 széria modelljei lenyűgöző kijelzővel, nagy teljesítményű hármas kamerával és a Samsung Knox...

Ajándékozni és segíteni is lehet most az Auchanban

Az ünnepek közeledtével sokan vesznek ajándékot. Nincs is talán olyan karácsonyfa, ami alá ne kerülne valamilyen játék. Különösen azért, mert a kisebb-nagyobb gyerekek mellett egyre több felnőtt is szívesen társasozik, legózik, rak ki puzzle-t,...

Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók az online térben

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen...

A WMN készíti az Elviszlek magammal cseh változatát is

November 16-án, szombaton debütál Csehországban D. Tóth Kriszta díjnyertes műsorának első külföldi változata. Az Elviszlek magammal cseh adaptációjának műsorvezetője egy ismert riporter, Honza Musil lesz: a talk show-t az ottani Spektrum Home tűzi műsorra,...

Beszálltak a streaminges versenybe – interjú Málnay B. Leventével

A Telekommal megkötött partnerség erre az új szolgáltatásra mindkét fél számára stratégiailag is előnyös volt – mondta Málnay B. Levente, az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke a Selekt nevű új...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...