- Hirdetés -

Új kiadvány a márkaépítésről

|

Az a célunk immár második éve, hogy egy white paper elkészítésekor közös szakmai munkára invitáljuk a hazai marketing szakmai képviselőit – mondta el a Netvestor ügyvezetője, László Géza kiadványsorozatuk újabb állomása kapcsán. Attól nem tart, hogy a robotok leváltják a marketingeseket, de nagyon sok új elemzési technikát kell megismerni és felhasználni azoknak, akik ezen a területen dolgoznak.

A héten bemutatott BrandBook 2018 címében az olvasható, hogy különszám? Miért ez a megkülönböztetés?

Országos márka és termékdíjazási rendszereink és az ehhez kapcsolódó kutatások miatt az elmúlt években fontosnak éreztük több kiadvány elindítását. Tavaly jelent meg a white paperünk, a BrandBook 2017, ami a márkaépítésről egy klasszikusnak mondható, 360 fokos, átfogó képet adott. Az idei Branding 2018 whitepaper három új területre fókuszál. A szerzők a fogyasztói élmény, a munkáltatói márkaépítés és a design thinking témáját járták körül. Az idei évben újdonság az is, hogy a Superbrands Magyarország mellett a HD Group szakmai támogatását is élvezi már a kiadvány. Az azonban nem változott, hogy továbbra is egy non-profit tevékenységről van szó, bárki számára ingyen elérhető a dokumentum. Az volt a célunk, hogy közös munkára invitáljuk a marketing szakma hazai képviselőit.

A Branding 2018-ban 20 szerző írásait olvashatjuk, őket hogyan választottátok ki?

A két társ-főszerkesztő – Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere és Káli György – választották ki a szerzőket, igyekeztek megtalálni azokat a szakembereket, akik a branding, design thinking, a fogyasztói élmény és a munkáltatói márkaépítés témákban közérthetően be tudják mutatni a legújabb fejleményeket, és természetesen kedvet is éreztek ahhoz, hogy velünk dolgozzanak.

Miért pont ezekkel a témákkal foglalkozik a kiadvány?

Úgy éreztük, idén ezek jelentik a legfontosabb kihívásokat.

Miért fontos a design thinking?

Ezzel kapcsolatban a tanulmány magáért beszél. Számomra személyesen az a legizgalmasabb kérdés, hogyan zajlik a fogyasztói élménnyel kapcsolatos szemléletváltás és a folyamatok újragondolásába hogyan tudják a cégek beemelni a kutatási és a mérési eredményeket. A mi cégcsoportunkban többféle kutatás zajlik és azt látom, hogy manapság, amikor a konjunktúraciklus végén sok érett piacon kevés a kiemelkedési lehetőség, akkor kiemelten fontos, hogy milyen fogyasztói élményt nyújtanak a vállalkozások. A design thinking pedig akkor lép majd túl a puszta szófordulatokon, ha praktikus tanácsokra képes lefordítani az ügyfélspecifikus kutatási eredményeket.

Ha már szóba hoztad, mik a legnagyobb kihívások a márkaépítésben?

Több kihívással is meg kell birkóznia annak, aki márkaépítéssel foglalkozik. Ma már, amikor rendkívül nehéz új márkákat felépíteni és behozni a piacra, a meglévő termék vagy szolgáltatáspalettából kell a legtöbbet kihozni. Egy másik nagy kihívás a 2016 óta egyre komolyabb problémát jelentő munkaerőhiány. Ez egyrészt azt eredményezte, hogy teljesen újra kellett gondolni sok vállalatnál a HR-munkát, és ezen belül a munkáltatói márkaépítés is korábban nem látott lökést kapott.

A munkaerőhiány mennyire probléma a marketing szakmán belül?

Amennyire látom, egyre inkább azzá válik. A cégek arra panaszkodnak, hogy sok ember van a piacon, akiknek elvileg megvan a képzettsége, de egyre nehezebb olyanokat találni, akik komoly gyakorlattal és megfelelő új kompetenciákkal is rendelkeznek.

Sokan attól tartanak, hogy a robotok elveszik majd a munkájukat. A marketing szakmában reális veszély ez?

Ilyen kreatív szakmában nehezen tudom elképzelni, hogy a robotok teljesen átvegyék a feladatokat, de az biztos, hogy egy sor kézimunkára, „robotolásra” – például papírmunkák, adatgyűjtés, adabázisok kezelése – a jövőben nem lesz szükség. Az adatok elemzéséből előállt információkat ugyanakkor értelmezni kell és ebben a kreatív szakmának nagy feladata lesz. Ez természetesen azzal jár majd, hogy képzettebb szakemberekre lesz szükség a marketing területén. Olyanokra, akik rendelkeznek nem csak statisztikai, közgazdasági ismeretekkel, hanem az adatvizualizáció, vagy épp a folyamatszervezés legújabb módszereit is ismerik.

Véleményed szerint mennyire jók a hazai marketing szakemberek?

Ennek kapcsán egy érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmet. Magyarországon sokan összekeverik a marketinget a marketing kommunikációval. Holott a marketingnek komoly közgazdaságtani háttere van, ide tartozik többek között a piacszegmentálás, az árazás, a piackutatás is. Azt gondolom, ezen a területen sokat kell fejlődni azoknak, akik ezeket a kurzusokat annak idején esetleg ellógták a képzésük során. Ma sokkal egzaktabb szakmai háttér adott és jóval fejlettebbek az eszközök is, mint mondjuk 20 éve.

Hogyan folytatódik a BrandBook története?

Kitartó ember vagyok, jövőre jön a Branding 2019. A cél továbbra is az, hogy a branding szempontjából legizgalmasabb kérdésekről legyen majd szó, és remélem, egyre több jó szakembert tudunk majd megnyerni a közös szakmai munkának.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...