Hamarosan lehetségessé válik a magyarországi PR és kommunikációs ügynökségek hivatalos akkreditációja a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) és az ICCO, a Nemzetközi Kommunikációs Tanácsadó Szervezet összefogásával. Az eljárást az MPRSZ-szel együttműködve az Agency Expert auditorai végzik majd az ICCO nemzetközi akkreditációs szempontrendszere alapján.
Az akkreditáció egyben egy tanácsadási tevékenység is, amely segítséget nyújt az ügynökségeknek működési és egyéb folyamataik átgondolásában és tökéletesítésben – derül ki az MPRSZ közleményéből. A kommunikációs ügynökségeknek a szervezet felé kell jelezniük igényüket, ezután tudják a szövetséggel közösen kiválasztani azt az auditort, akivel együtt szeretnének működni az akkreditációs folyamat során.
Az auditorok a nemzetközi szempontrendszer alapján értékelik meghatározott témákban az ügynökség tevékenységét. Az értékelés során vizsgált fő területek, a vezetés és kommunikáció, az üzleti tervezés, az üzletfejlesztés, a pénzügyi rendszerek, a kampánymenedzsment, az ügyfélelégedettség, az üzletszerzés, a humán erőforrás menedzsment, opcionális modulként pedig a nemzetközi piacképesség.
Az akkreditációval az ügynökség nemzetközi, hivatalos elismerést szerez arról, hogy alkalmas tevékenységének megadott feltételek szerinti végzésére, emellett az akkreditáció során arra is lehetőség nyílik, hogy a saját folyamataikat külső szemmel is megfigyeljék, és javítsanak azokon.
“Az akkreditációs folyamat sikeres lefolytatásának óriási jelentősége van, egyben magasabb minősítést is jelent a PR ügynökségeknek” – nyilatkozta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke. „Bízom benne, hogy a megrendelői oldal is értékelni fogja ezt a minőségbiztosítási szempontot a tendereztetés, az ügynökségek kiválasztása során.”
Francis Ingham, a PRCA főigazgatója és az ICCO vezérigazgatója szintén üdvözölte a kezdeményezést: “Rendkívül örvendetes hír, hogy az MPRSZ a CMS-t választotta. A CMS (Communications Management Standard) a kiváló PR tevékenység globális mércéje, és az a tény, hogy a magyar ügynökségek úgy döntöttek, hogy ezt a szempontrendszert alkalmazzák, újabb előrelépés a PR-ipar globális professzionalizálásában.
Ezt az álláspontot erősíti Reto Wilhem, az ICCO CMS felelőse is, aki szerint magasabb színvonalat jelent a piac számára a DACH országok által már sikeresen bevezetett akkreditáció, hiszen nőtt az általános szakmai színvonal és a megkülönböztetés a piac tisztulását is hozta.
Az ügynökségeknek szeptembertől lesz lehetőségük jelentkezni az akkreditációs folyamatra, mégpedig az MPRSZ-hez benyújtott jelentkezési lap formájában. További információk az MPRSZ honlapján találhatóak.