- Hirdetés -

Új magyar film debütál a mozikban

|

Április 7-től látható a hazai mozikban a témáját és hangulatát tekintve is egyedülálló magyar film, a Szelíd. A sokak számára idegen testépítés és még inkább különösnek tartott női testépítés világába kalauzoló dráma, ennek az évszázados hagyománnyal bíró, de jellemzően ma is tisztes távolságtartással kezelt sportágnak a legdicsőbb és legnehezebb pillanataira egyaránt rávilágít.

A Szelíd főszereplője Csonka Eszter testépítő világbajnok, akinek a személyes története számos ponton párhuzamba állítható a filmbeli karakterével. A többszörös magyar bajnok Eszter vállaltan anorexiával küzdött, így a mentális és fizikai egészsége megmentése érdekében is az egész életét meghatározó döntésre szánta el magát 17 évesen. „Alkotnom kellett egy olyan testet, amire büszke lehetek és amelyben el tudom képzelni az életemet, függetlenül attól, hogy mások erről mit gondolnak.” Eszter a forgatókönyvet először olvasva sok helyen találkozott önmagával: „nem kellett megjátszanom magam, az elkeseredettség, a csalódottság az én életemben is jelen volt. Az érzéseimre, emlékeimre hagyatkozva bújtam bele a kamerák előtt Edina testébe. A forgatás egyik számomra legmeghatóbb pillanata is egy ilyen párhuzamhoz fűződik: én is elvesztettem édesanyám, így az édesanyjára ruháival emlékező Edina jelenete mély nyomokat hagyott bennem.”

A Szelíd ugyanúgy szól a testépítés elképesztően kemény világáról, mint az önmagukat és a boldogságot kereső emberek küzdelmeiről. Eszter a főhősnő szerelmi háromszög történetén keresztülvezető Szelídet leginkább azoknak ajánlja, akik abban a téves sztereotípiában gondolkodnak, hogy a testépítéssel foglalkozók csak teleszúrják magukat kémiai szerekkel és semmi, senki más nem számít nekik. „Ez a világ azonban ennél sokkal több. Nemcsak a testünk, de a lelkünk is változik, fejlődik. Alázat, céltudatosság, következetesség, akarat... Nekem ez a sport lett a mentsváram. Ez hozott vissza az életbe.”

Az alkotás az idei Sundance Filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be, amelynek kapcsán rengeteg pozitív visszajelzésben részesültek a készítők, köztük a főszereplőket megformáló Csonka Eszter, a többszörös magyar bajnok testépítő, illetve a filmbeli párját megformáló Turós György, testépítés - fitnesz edző, a doppingmentes sport kiváló képviselője, aki karrierje során már öt testépítő világbajnokot nevelt ki.

„Eszterrel és Györggyel, akik most álltak először kamerák elé, felemelő élmény volt együtt dolgozni. Egyrészt, mert személyes élményekből építkeztek, amikor a figuráikat megformálták. Másrészt, mert a sport világából érkeztek, ahol a fegyelem, az együttműködés, az alázat és a maximalizmus alapvető értékek és ezek mind elengedhetetlenek számítottak a felvételek során is” – mondta a Szelíd rendezőpárosa, Nemes Anna és Csuja László. Hozzátették, hogy bár fikciós szerelmi háromszög történetet vittek vászonra, de már a forgatókönyv megírásakor, a figurák kitalálása során sok inspirációt merítettek a testépítők világából és a két főszereplőjük életének valós, korábbi tapasztalataiból.

Fotó: Vertigo Média

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...