- Hirdetés -

Új stratégiák a munkáltatói márkaépítésben

|

Alaposan átformálta a munkáltatói márkaépítésre vonatkozó stratégiákat a Covid-járvány,a Marketing&Media magazinnak nyilatkozó szakemberek közül többen is jelezték, hogy nagyon felér-tékelődött a belső, munkatársak felé irányuló kommunikáció. A jövőben a gondoskodó cégimázs,a munka és a magánélet új módon való összehangolása kerülhet középpontba.

Tudatosítani kell mindenkiben, hogy állandóan változni fog a helyzet, ugyanakkor el kell érni azt is, hogy a munkavállalók biztonságban érezzék magukat és ne legyenek bizonytalanok – mondta el Marton Katalin, a Praktiker Magyarország Kft. HR- és CSR-igazgatója azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a legnagyobb kihívás a munkáltatói márkaépítés kapcsán a következő időszakban. „Teljesen egyértelmű, hogy a fehér galléros munkavállalók körében egyre nagyobb hangsúlyt kap az otthoni munkavégzés. Látszik, hogy működik ez a modell, és nincs visszaút, nincs régi normális, hanem teljesen új megoldásokat kell kitalálni. A kék galléros munkavállalók esetén azt látom, hogy természetesen nagyon fontos, hogy a saját és a családjuk egészsége rendben legyen, de arra is hatalmas igény van, hogy a céget, ahol dolgoznak, stabilnak és biztonságosnak érezzék” – mutatott rá Marton Katalin. Az üzletláncnál nagyjából három éve kezdtek igazán intenzíven foglalkozni a munkáltatói márka építésével, külső tanácsadót is bevontak a folyamatba. Az akkor végzett felmérés alapján a legfontosabb munkáltatói érték a „Praktiker család”, vagyis a céges közösség.

Gondoskodó imázs

Nagyon gyorsan reagált a járvány hazai megjelenését követően a Trans-Sped vezetése, néhány nap leforgása alatt több, a HR-t és a cég kommunikációját érintő újítást vezettek be a vírus okozta károk enyhítése érdekében. A mindennapok során a legnagyobb változás az otthoni munkavégzés bevezetése volt, amely korábban egyáltalán nem volt jellemző náluk. Ezt azonban megkedvelték a kollégák, ezért biztosak abban, hogy valamilyen hibrid modellben dolgoznak a jövőben is az irodai munkatársak. Tavasszal indult el a Számíthatsz ránk! program keretében az „employee assistance” szolgáltatás, amelynek köszönhetően a cégnél dolgozók és közvetlen családtagjaik személyes tanácsadást vehetnek igénybe akár munkahelyi, akár magánéleti kérdésekben vagy olyan praktikus dolgokban, mint hogy mire kell fi gyelni hitel-felvételnél, mi lehet jó befektetés – tudtuk meg Szekeres Zitától, a társaság HR-igazgatójától. „A következő időszakban úgy gondolom, hogy a gondoskodó cég imázsa kiemelten fontos lesz a munkáltatói márkaépítésben. Ennek jegyében mi is gondolkodunk valamilyen egészségbiztosítási csomag bevezetésében. A másik nagyon fontos terület a digitalizáció, ami az utóbbi időszakban nagyon felpörgött nálunk: amit lehet, igyekszünk erre a platformra terelni” – fűzte hozzá Szekeres Zita.

Új keretek

Az elmúlt hónapok a munkáltatói márkaépítés kapcsán is komoly kihívás elé állították a vállalatokat, gyors változásra, megújulásra késztette őket, emellett sokkal nagyobb tér jutott a kísérletezésnek. „A járvány hatására előtérbe került a távmunka mint foglalkoztatási forma, ami nálunk kiválóan vizsgázott, hosszú távon is beépítettük a működésünkbe. Ez azonban magával hozza a kevesebb fizikai jelenlétet, a kevesebb közösségi élményt. Kihívást jelent, hogy hogyan legyünk együtt, miközben távol vagyunk. Az online aktivitásoknak, a folyamatok igitalizációjának továbbra is meghatározó szerepük lesz, munkavállalói oldalról felértékelődhet a munkatársakkal együtt töltött idő fontossága. A távmunka ugyanakkor lehetőségeket is teremt a munka és a magánélet új módon való összehangolására, új keretek szabására. Véleményem szerint a jövőben ezek lesznek az employer branding fókuszai” – tette hozzá Almássy Gabriella, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Covid érkezésekor éppen folyamatban volt a kreatívügynökség kiválasztása az Egis Gyógyszergyár Zrt.-nél, ezért az eredeti, klasszikus munkáltatói márkaépí-tés kialakítása helyett egy teljesen más úton, stratégián kellett elindulniuk, sok olyan program, platform jött létre, amit eredetileg máshogy terveztek. „Úgy gondolom, a jövőben biztos, hogy az egyedi megoldások kerülnek előtérbe a munkáltatói márkaépítésben. Minden cégnek célszerű a saját hangját, saját kiemelt nagy ügyét megtalálnia, és a rugalmasság, valamint a váratlan helyzetekre való reakció szintén meghatározó lehet a vállalatok megítélésében” – véli András Klára, az Egis HR-igazgatója.

Pozitív élmény

„A jövőben még inkább a jelöltélmény lesz a meghatározó, így többek között az, hogy hogyan érzik magukat az állásra pályázók a kiválasztási folyamat során, hiszen a tapasztalataikat megosztják a különböző felületeken, valamint kommunikálják azt az ismerőseik, a barátaik, a családtagjaik felé. Ennek hatása rendkívüli módon meghatározza a vállalat megítélését” – véli Dulin Judit, a Lidl Magyarország HR ügyvezető igazgatója. A cég a járványhelyzetben is kiemelt figyelmet fordít a megfelelő jelöltélményre az interjúk során, ennek része többek között a gyors visszajelzés.

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...