• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap Biznisz Új szolgáltatással erősít a Mastercard
  • Biznisz

Új szolgáltatással erősít a Mastercard

2020. augusztus 28.

A Mastercard Magyarországon is elérhetővé teszi Pay by Account nevű számlaalapú fizetési szolgáltatását, így a vásárlók a kártyás vagy mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, kényelemmel és egyszerűséggel fizethetnek majd. A nemrég hatályba lépett törvény szerint 2021. január 1-től minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. A Mastercard multirail stratégiájának megfelelően többféle megoldást is kínál, így akár bankkártyás fizetésről, akár a bankszámlák közötti azonnali fizetésről van szó, indulásra kész szolgáltatásaival segíti a kereskedőket és pénzügyi szolgáltatókat.

A Mastercard Pay by Account használata során a vásárló saját okostelefonja segítségével fizethet, legyen szó akár bolti, akár online vásárlásról. A szolgáltatás önálló alkalmazásként, vagy akár a mobilbanki applikáció egyik funkciójaként is alkalmazható. Ehhez a vásárló számlavezető bankjának kell elérhetővé tennie a funkciót ügyfelei részére. Bolti környezetben a kártyás fizetéskor megszokott módon, érintésmentesen, a POS terminálnál történik a fizetés, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben nem egy bankkártya, hanem a vásárló bankszámlája vesz részt a tranzakcióban. Online vásárlás során pedig a Mastercard Pay by Accountot választva a vásárló a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalon indíthatja el a tranzakciót.

„Nagyon fontosnak tartjuk a kormány készpénzmentesítéssel kapcsolatos törekvéseit, technológiai vállalatként pedig az a feladatunk, hogy többféle megoldással támogassuk a piaci szereplőket ezen az úton. A Mastercard több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések terén, és ez a tudás nem csak a kártyás fizetési megoldásainkban köszön vissza, de a számlaalapú fizetések (Pay by Account) kapcsán is” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A szolgáltatás a QR kódos technológiát is ismeri, mely várhatóan olyan mikrovállalati szegmenseknél lehet alternatíva, ahol nehézkesebb a kártyás fizetés kialakítása.

A Mastercard Pay by Account a kártyás fizetésnél meglévő vásárlói és kereskedői előnyöket hozzákapcsolja az azonnali fizetési rendszerhez. Így például a kártyás fizetéseknél megszokott vitarendezési mechanizmust követve a vásárló Pay by Account esetében is visszakapja a pénzét a banktól, ha visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna. Kereskedői oldalon pedig további előny, hogy a szolgáltatás a meglévő érintésmentes és internetes kártyaelfogadási infrastruktúrán működik, így sokkal kisebb fejlesztést igényel a bevezetése, mint más, hasonló megoldások.

Az érintésmentes infrastruktúra fejlesztése egy közös érdek a kártya és a bankszámla tokenizációs megoldás szempontjából is. A Doppio nevű infrastruktúra fejlesztési program segítségével a Mastercard több ezer terminál kihelyezését segítette elő az elmúlt hónapokban, az úgynevezett softPOS megoldással pedig tovább egyszerűsödhet ez a folyamat, hiszen így a legegyszerűbb Android telefonok is alkalmassá válnak érintésmentes fizetések elfogadására, így a kereskedő saját okostelefonja segítségével fogadhat érintésmentes fizetéseket, vagyis nincs szükség külön eszköz beszerzésére és telepítésére. A Mastercard számára továbbra is fontos, hogy segítse a kereskedőket is abban, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban megfeleljenek az új törvényi előírásnak.

„Mind a kereskedők, mint a vásárlók számára fontos, hogy amikor új, innovatív fizetési megoldásokat használnak, azt azzal a nyugalommal tegyék, hogy pénzük biztonságban van. A Pay by Account szolgáltatás a Mastercard tokenizációs technológiáját használja, vagyis az egyes tranzakciókban nem közvetlenül a vásárló bankszámla- vagy bankkártyaszáma vesz részt, hanem egy ezekből létrehozott egyedi azonosító, token. Ha kártyával vagy mobiltárcával fizetünk, a háttérben a Mastercard biztonságos, világszerte használt rendszere gondoskodik a biztonságról, ez a technológia pedig már a Pay by Account számlaalapú fizetéshez is elérhető” – tette hozzá Eölyüs Endre.

  • Címkék
  • MasterCard
  • Pay by Account
Facebook
Email
    Előző cikkMesterséges intelligenciával újít a Visa
    Következő cikkÚj korszak kezdődhet az ingatlanpiacon
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Meglepő dolog derült ki az online vásárlásról

    Meglepő hatása van az új iPhone-ok érkezésének

    Nem hozott újabb meglepetést az infláció

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Ezért éri meg önkéntes munkát vállalni

    CSR 2025. szeptember 15.
    Már minden második K&H-s kolléga csatlakozott a Team Blue Challenge önkéntes programhoz – ez több mint 2000 munkatársat jelent, akik az elmúlt hónapokban saját idejükkel és energiájukkal támogattak másokat. A visszajelzések alapján a résztvevőket...

    Különleges LEGO-s kampány kapott díjat

    Brand 2025. szeptember 15.
    A Pappas Auto Magyarország Kft. és a LEGO Hungária Kft. 2024 decemberében, illetve 2025 januárjában látható közös téli installációja egyedi, a szezonhoz igazán illő látványosságot hozott a budapesti Fashion Street karácsonyi forgatagába. A Human...

    Meglepő dolog derült ki az online vásárlásról

    Biznisz 2025. szeptember 15.
    Az online vásárlás elsőre racionális döntésnek tűnik: a vevő összehasonlítja az árakat, mérlegeli a lehetőségeket, majd a legjobb ajánlatot választja. A valóság azonban más: a magyar vásárló döntéseit sokkal inkább a bizalom, kényelem és...

    Jelentős változások a Simple-nél

    Mobil 2025. szeptember 15.
    Érdemes Simple Classic-ról a Simple appra váltani, hiszen a régebbi verziót még idén kivezeti az alkalmazást fejlesztő és üzemeltető SimplePay Zrt. A Simple applikációban ezzel párhuzamosan számos új fejlesztés várja a felhasználókat. Például már...

    Meglepő hatása van az új iPhone-ok érkezésének

    Biznisz 2025. szeptember 15.
    A Rejoy.hu értékesítési adatai szerint a magyar vásárlók továbbra is a páratlan sorszámú iPhone-modellek iránt mutatnak nagyobb érdeklődést. A múlt héten bemutatott iPhone 17-széria és az iPhone Air készülékek esetében is hasonló trendet vár...

    Digital Center

    Javul a magyarok AI felkészültsége, hódít a ChatGPT

    Digital Center 2025. szeptember 12.
    Az idei AI Summiton debütált a 2025-ös AI Readiness Index, amelyet a Publicis Groupe Hungary megbízásából a PwC Magyarország készített el. Az online vásárlókon mért kutatás eredményeit Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary performance...

    Ugrásszerű növekedés a hajlítható telefonok európai piacán

    Digital Center 2025. szeptember 12.
    A hajlítható okostelefonok európai piaca látványos növekedési szakaszba lépett – derül ki a Counterpoint Research legfrissebb jelentéséből. A bővülést elsősorban a technológiai innovációk, a készülékek megnövelt tartóssága, valamint a különböző árkategóriákban egyre szélesebb körben...

    Ezt tudják a legújabb Motorola mobilok

    Digital Center 2025. szeptember 11.
    A Motorola bemutatta okostelefon-portfóliójának új tagjait, amelyek intelligens élményt, kifejező dizájnt és erőteljes teljesítményt kínálnak több árkategóriában.A sorozat élén a motorola edge 60 neo áll, egy kompakt, stílusos eszköz, amely a moto ai-t, a...

    Rákapcsol a mesterséges intelligenciára a Lenovo

    Digital Center 2025. szeptember 11.
    A Lenovo Innovation World 2025 rendezvényen a Lenovo bemutatta eddigi legújabb AI-alapú innovációinak portfólióját. A nagy teljesítményű PC-ktől az intelligens táblagépeken és a magával ragadó játékeszközökön át a Motorola okostelefonokig terjedő új termékcsalád tükrözi...

    Indul az első hazai vállalati AI-verseny

    Digital Center 2025. szeptember 11.
    Generatív AI-modell a megbeszélések összefoglalására, AI-alapú képfelismerés a radiológiai leletek kiértékelésére, valós idejű adatelemzés a prediktív karbantartás támogatására – csak néhány kiragadott példa a számtalan vállalati alkalmazási terület közül. A mesterséges intelligencia (MI) ma...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat