• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap Biznisz Új szolgáltatással erősít a Mastercard
  • Biznisz

Új szolgáltatással erősít a Mastercard

2020. augusztus 28.

A Mastercard Magyarországon is elérhetővé teszi Pay by Account nevű számlaalapú fizetési szolgáltatását, így a vásárlók a kártyás vagy mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, kényelemmel és egyszerűséggel fizethetnek majd. A nemrég hatályba lépett törvény szerint 2021. január 1-től minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. A Mastercard multirail stratégiájának megfelelően többféle megoldást is kínál, így akár bankkártyás fizetésről, akár a bankszámlák közötti azonnali fizetésről van szó, indulásra kész szolgáltatásaival segíti a kereskedőket és pénzügyi szolgáltatókat.

A Mastercard Pay by Account használata során a vásárló saját okostelefonja segítségével fizethet, legyen szó akár bolti, akár online vásárlásról. A szolgáltatás önálló alkalmazásként, vagy akár a mobilbanki applikáció egyik funkciójaként is alkalmazható. Ehhez a vásárló számlavezető bankjának kell elérhetővé tennie a funkciót ügyfelei részére. Bolti környezetben a kártyás fizetéskor megszokott módon, érintésmentesen, a POS terminálnál történik a fizetés, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben nem egy bankkártya, hanem a vásárló bankszámlája vesz részt a tranzakcióban. Online vásárlás során pedig a Mastercard Pay by Accountot választva a vásárló a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalon indíthatja el a tranzakciót.

„Nagyon fontosnak tartjuk a kormány készpénzmentesítéssel kapcsolatos törekvéseit, technológiai vállalatként pedig az a feladatunk, hogy többféle megoldással támogassuk a piaci szereplőket ezen az úton. A Mastercard több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések terén, és ez a tudás nem csak a kártyás fizetési megoldásainkban köszön vissza, de a számlaalapú fizetések (Pay by Account) kapcsán is” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A szolgáltatás a QR kódos technológiát is ismeri, mely várhatóan olyan mikrovállalati szegmenseknél lehet alternatíva, ahol nehézkesebb a kártyás fizetés kialakítása.

A Mastercard Pay by Account a kártyás fizetésnél meglévő vásárlói és kereskedői előnyöket hozzákapcsolja az azonnali fizetési rendszerhez. Így például a kártyás fizetéseknél megszokott vitarendezési mechanizmust követve a vásárló Pay by Account esetében is visszakapja a pénzét a banktól, ha visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna. Kereskedői oldalon pedig további előny, hogy a szolgáltatás a meglévő érintésmentes és internetes kártyaelfogadási infrastruktúrán működik, így sokkal kisebb fejlesztést igényel a bevezetése, mint más, hasonló megoldások.

Az érintésmentes infrastruktúra fejlesztése egy közös érdek a kártya és a bankszámla tokenizációs megoldás szempontjából is. A Doppio nevű infrastruktúra fejlesztési program segítségével a Mastercard több ezer terminál kihelyezését segítette elő az elmúlt hónapokban, az úgynevezett softPOS megoldással pedig tovább egyszerűsödhet ez a folyamat, hiszen így a legegyszerűbb Android telefonok is alkalmassá válnak érintésmentes fizetések elfogadására, így a kereskedő saját okostelefonja segítségével fogadhat érintésmentes fizetéseket, vagyis nincs szükség külön eszköz beszerzésére és telepítésére. A Mastercard számára továbbra is fontos, hogy segítse a kereskedőket is abban, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban megfeleljenek az új törvényi előírásnak.

„Mind a kereskedők, mint a vásárlók számára fontos, hogy amikor új, innovatív fizetési megoldásokat használnak, azt azzal a nyugalommal tegyék, hogy pénzük biztonságban van. A Pay by Account szolgáltatás a Mastercard tokenizációs technológiáját használja, vagyis az egyes tranzakciókban nem közvetlenül a vásárló bankszámla- vagy bankkártyaszáma vesz részt, hanem egy ezekből létrehozott egyedi azonosító, token. Ha kártyával vagy mobiltárcával fizetünk, a háttérben a Mastercard biztonságos, világszerte használt rendszere gondoskodik a biztonságról, ez a technológia pedig már a Pay by Account számlaalapú fizetéshez is elérhető” – tette hozzá Eölyüs Endre.

  • Címkék
  • MasterCard
  • Pay by Account
Facebook
Email
    Előző cikkMesterséges intelligenciával újít a Visa
    Következő cikkÚj korszak kezdődhet az ingatlanpiacon
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Profi logisztika, avagy miért fontos a raktárak elhelyezkedése? (x)

    Terjeszkedik a Diverzum

    Gyerekeknek kedvez az IKEA új kollekciója

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Profi logisztika, avagy miért fontos a raktárak elhelyezkedése? (x)

    Biznisz 2025. október 27.
    A logisztika világában leggyakrabban a szállítási kapacitás, a járműflotta mérete és a szállítási idő kerül a figyelem középpontjába, pedig a raktárak elhelyezkedése legalább ennyire fontos tényező. Ha egy vállalkozás nehezen megközelíthető helyen tárolja az...

    Visszaesett a fesztiválpiac

    Kutatás 2025. október 27.
    Az idei hazai fesztiválszezon világosan megmutatta: a látogatói szokások és a fogyasztás radikálisan változnak. Andrejszki Richárd, a Chef Market Zrt. vezérigazgatója – aki a fesztiválokon jelen lévő vendéglátóegységek egyik legnagyobb beszállítójaként első kézből látja...
    X-Faktor 2025 RTL

    Az RTL és a TV2 felosztotta egymás között a hetet

    Tv/Rádió 2025. október 27.
    Szombaton és vasárnap az RTL, a többi napon a TV2 nyerte az estéket, összességében utóbbi végzett az élen. A Házasság első látásra továbbra sem talált kihívóra, azonban hétvégén az X-Faktor megverte a TV2-s versenytársait...

    Elismert séffel kampányol a Tesco

    Marketing 2025. október 27.
    Lédús paradicsom, zsenge sárgarépa, friss káposzta, szaftos és omlós hús. Néhány főszereplő a Tesco új marketingkampányából, amely a minőségi alapanyagokra és a főzésen keresztül létrejövő érzelmi kapcsolódásra, szeretetnyelvre helyezi a fókuszt. A finom ételekhez...

    Ide utaznak a magyarok az ünnepek előtt

    Kutatás 2025. október 27.
    Az adventi időszak közeledtével egyre többen keresnek a karácsonyi ráhangolódáshoz ideális úticélokat. Míg a klasszikus, havas programok töretlen népszerűségnek örvendenek, egyre jellemzőbb trend, hogy a magyar utazók a hideg elől a melegebb éghajlatú desztinációk...

    Digital Center

    Magyar app teszi könnyebbé az elektromos autózást

    Digital Center 2025. október 27.
    Az elektromos autózás rohamosan terjed, de a töltés sokszor még mindig stresszes és időigényes folyamat. Hiába a modern technológia, a sofőrök gyakran több különböző alkalmazást kénytelenek használni, miközben a töltési idő és költség kiszámíthatatlan,...

    Különleges monitort mutatott be az LG

    Digital Center 2025. október 27.
    Az LG Electronics bemutatta a világ első 6K felbontású monitorát, az UltraFine evo 6K (32U990A) modellt, amely Thunderbolt 5 csatlakozást is lehetővé tesz. Az LG új, prémium kategóriás, ultranagy felbontású monitorokat kínáló UltraFine evo...

    Támogatják az AI-t a cégek, de nem képzik a dolgozóikat

    Digital Center 2025. október 22.
    Miközben a magyar cégek 70 százaléka támogatja a mesterséges intelligencia munkába integrálását, a dolgozók 66 százaléka semmilyen képzésben nem részesült – állapítja meg Török Balázs marketingtanácsadó 2025-ös felmérése. A kutatás szerint a technológiahasználat ösztönzése...

    Így tarthatod biztonságban az online életedet

    Digital Center 2025. október 21.
    Az internethasználók biztonsága már hosszú évek óta kiemelt fontosságú téma. Napjainkban azonban az adatvédelem és a digitális technológiák biztonságos használata még nagyobb jelentőséget kapott. Mobilbanki és online szolgáltatások jelszavai, telefonszámok, közösségi média- és üzenetküldő...

    AI-projektben a Kifli.hu

    Digital Center 2025. október 20.
    A Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik-csoport informatikai cége, a Veloq bemutatta a világ legfejlettebb, mesterséges intelligencián alapuló, online élelmiszer-kiskereskedelmi központját Bécsben. A bejelentés egy globális együttműködés kezdetét is jelenti a német AutoStore-ral, az intelligens rendelés-feldolgozás...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat