• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap Biznisz Új szolgáltatással erősít a Mastercard
  • Biznisz

Új szolgáltatással erősít a Mastercard

2020. augusztus 28.

A Mastercard Magyarországon is elérhetővé teszi Pay by Account nevű számlaalapú fizetési szolgáltatását, így a vásárlók a kártyás vagy mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, kényelemmel és egyszerűséggel fizethetnek majd. A nemrég hatályba lépett törvény szerint 2021. január 1-től minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. A Mastercard multirail stratégiájának megfelelően többféle megoldást is kínál, így akár bankkártyás fizetésről, akár a bankszámlák közötti azonnali fizetésről van szó, indulásra kész szolgáltatásaival segíti a kereskedőket és pénzügyi szolgáltatókat.

A Mastercard Pay by Account használata során a vásárló saját okostelefonja segítségével fizethet, legyen szó akár bolti, akár online vásárlásról. A szolgáltatás önálló alkalmazásként, vagy akár a mobilbanki applikáció egyik funkciójaként is alkalmazható. Ehhez a vásárló számlavezető bankjának kell elérhetővé tennie a funkciót ügyfelei részére. Bolti környezetben a kártyás fizetéskor megszokott módon, érintésmentesen, a POS terminálnál történik a fizetés, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben nem egy bankkártya, hanem a vásárló bankszámlája vesz részt a tranzakcióban. Online vásárlás során pedig a Mastercard Pay by Accountot választva a vásárló a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalon indíthatja el a tranzakciót.

„Nagyon fontosnak tartjuk a kormány készpénzmentesítéssel kapcsolatos törekvéseit, technológiai vállalatként pedig az a feladatunk, hogy többféle megoldással támogassuk a piaci szereplőket ezen az úton. A Mastercard több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések terén, és ez a tudás nem csak a kártyás fizetési megoldásainkban köszön vissza, de a számlaalapú fizetések (Pay by Account) kapcsán is” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A szolgáltatás a QR kódos technológiát is ismeri, mely várhatóan olyan mikrovállalati szegmenseknél lehet alternatíva, ahol nehézkesebb a kártyás fizetés kialakítása.

A Mastercard Pay by Account a kártyás fizetésnél meglévő vásárlói és kereskedői előnyöket hozzákapcsolja az azonnali fizetési rendszerhez. Így például a kártyás fizetéseknél megszokott vitarendezési mechanizmust követve a vásárló Pay by Account esetében is visszakapja a pénzét a banktól, ha visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna. Kereskedői oldalon pedig további előny, hogy a szolgáltatás a meglévő érintésmentes és internetes kártyaelfogadási infrastruktúrán működik, így sokkal kisebb fejlesztést igényel a bevezetése, mint más, hasonló megoldások.

Az érintésmentes infrastruktúra fejlesztése egy közös érdek a kártya és a bankszámla tokenizációs megoldás szempontjából is. A Doppio nevű infrastruktúra fejlesztési program segítségével a Mastercard több ezer terminál kihelyezését segítette elő az elmúlt hónapokban, az úgynevezett softPOS megoldással pedig tovább egyszerűsödhet ez a folyamat, hiszen így a legegyszerűbb Android telefonok is alkalmassá válnak érintésmentes fizetések elfogadására, így a kereskedő saját okostelefonja segítségével fogadhat érintésmentes fizetéseket, vagyis nincs szükség külön eszköz beszerzésére és telepítésére. A Mastercard számára továbbra is fontos, hogy segítse a kereskedőket is abban, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban megfeleljenek az új törvényi előírásnak.

„Mind a kereskedők, mint a vásárlók számára fontos, hogy amikor új, innovatív fizetési megoldásokat használnak, azt azzal a nyugalommal tegyék, hogy pénzük biztonságban van. A Pay by Account szolgáltatás a Mastercard tokenizációs technológiáját használja, vagyis az egyes tranzakciókban nem közvetlenül a vásárló bankszámla- vagy bankkártyaszáma vesz részt, hanem egy ezekből létrehozott egyedi azonosító, token. Ha kártyával vagy mobiltárcával fizetünk, a háttérben a Mastercard biztonságos, világszerte használt rendszere gondoskodik a biztonságról, ez a technológia pedig már a Pay by Account számlaalapú fizetéshez is elérhető” – tette hozzá Eölyüs Endre.

  • Címkék
  • MasterCard
  • Pay by Account
Facebook
Email
    Előző cikkMesterséges intelligenciával újít a Visa
    Következő cikkÚj korszak kezdődhet az ingatlanpiacon
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Lezárult az Eisberg lengyelországi gyárának felvásárlása is

    Nagy változások jönnek a Praktikerekben

    Meglepő, hol költöttek nyáron a legtöbbet a SZÉP kártyások

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Ingyen Xbox jár a tévévásárlásért

    Marketing 2025. október 6.
    Az LG Electronics (LG) és az Xbox közti együttműködés idén új szintre emelte a szórakozást az LG webOS 24 vagy újabb rendszerrel futó Smart TV-in: az Xbox applikáción keresztül ugyanis immár konzol nélkül, egyetlen...

    Félnek az ingatlanvásárlástól a magyarok

    Kutatás 2025. október 6.
    Az ingatlan- és hitelpiaci döntéseket Magyarországon bizonytalanság, félelem és szorongás övezi. Szinte alig vannak olyanok, akik nem számítanak nehézségekre ingatlanvásárlás vagy -eladás során, különösen az első lakást vásárlók között. Reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci kutatása...

    Lezárult az Eisberg lengyelországi gyárának felvásárlása is

    Biznisz 2025. október 6.
    A Green Factory véglegesítette az Eisberg lengyelországi gyárának felvásárlását, így a korábban bejelentett magyarországi és romániai tranzakciókat követően mostantól az Eisberg lengyelországi üzeme is hivatalosan a Green Holding csoport tagjaként működik tovább. A felvásárlásnak...

    Megérkezett a mozikba az új magyar film

    Média 2025. október 6.
    Október 2-án hivatalosan is elstartolt a mozikban az Egykutya, az Oscar-díjas Deák Kristóf legújabb filmje. A tabudöntögető és fordulatos alkotást szeptemberben Közönségdíjjal ismerték el a rangos CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon, majd a Cinema City...
    Az Árulók RTL 2025

    Az RTL két újdonságot is bevetett a TV2 ellen

    Tv/Rádió 2025. október 6.
    Az RTL-en elindult Az Árulók és a Tizenkét okos ember. Megnéztük, hogy mire mentek a TV2-s konkurenseikkel szemben. Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy gyakorlatilag fej fej mellett végzett az RTL és a TV2 a...

    Digital Center

    Leleplezi a deepfake-et a Microsoft új AI-nyomozója

    Digital Center 2025. október 6.
    A Microsoft olyan játékos tananyagot tett közzé magyar nyelven is, amely a kritikus gondolkodásra hívja fel a fiatalok figyelmét az AI használata közben: segít megkülönböztetni a deepfake tartalmakat a valóságtól, és forrásellenőrzésre tanít. Egy...

    Forradalmi AI-innovációkat mutatott be az egyik mobilgyártó

    Digital Center 2025. október 4.
    A mesterséges intelligenciát alkalmazó okoseszközök globális élvonalába tartozó Honor áttörő AI-innovációkat mutatott be a 2025-ös kínai Snapdragon technológiai csúcstalálkozón. A bemutatott fejlesztések közé tartozik többek között a készüléken futó AI-modelleket támogató Low-bit Quantization technológia,...

    Különleges monitort dob piacra az LG

    Digital Center 2025. október 3.
    Az LG Electronics bemutatja legújabb, 31,5 hüvelykes, 4K felbontású sebészeti monitorát, a 32HS710S modellt. A készüléket kifejezetten a műtéti munkafolyamatok egyszerűsítésére fejlesztették ki, ötvözve a tűéles, 4K felbontású, 3840 x 2160 képpontos képminőséget a...

    Új fejezetet nyit a hazai távközlésben a 2Connect

    Digital Center 2025. október 1.
    Magyarország legnagyobb vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra vállalatát építi a 2Connect. A cég kizárólag nagykereskedelmi szolgáltatást nyújtó vállalatként a teljes távközlési ágazat számára kínál megbízható technológiai hátteret. Országos gerinc- és lefedő hálózata, valamint adatközpontjai...

    Búcsúzik a DIGI, az AH Média és az Invitech

    Digital Center 2025. október 1.
    A 4iG Csoport 2023-ban indította el átfogó transzformációs programját, amelynek célja a cégcsoport távközlési vállalatainak átalakítása volt kereskedelmi és hálózati infrastruktúra cégekre. 2025. január 1. óta a távközlési-kereskedelmi feladatokat ellátó tagvállalatok (One Magyarország Zrt,...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat