• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap Biznisz Új szolgáltatással erősít a Mastercard
  • Biznisz

Új szolgáltatással erősít a Mastercard

2020. augusztus 28.

A Mastercard Magyarországon is elérhetővé teszi Pay by Account nevű számlaalapú fizetési szolgáltatását, így a vásárlók a kártyás vagy mobilos fizetéseknél megszokott gyorsasággal, kényelemmel és egyszerűséggel fizethetnek majd. A nemrég hatályba lépett törvény szerint 2021. január 1-től minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. A Mastercard multirail stratégiájának megfelelően többféle megoldást is kínál, így akár bankkártyás fizetésről, akár a bankszámlák közötti azonnali fizetésről van szó, indulásra kész szolgáltatásaival segíti a kereskedőket és pénzügyi szolgáltatókat.

A Mastercard Pay by Account használata során a vásárló saját okostelefonja segítségével fizethet, legyen szó akár bolti, akár online vásárlásról. A szolgáltatás önálló alkalmazásként, vagy akár a mobilbanki applikáció egyik funkciójaként is alkalmazható. Ehhez a vásárló számlavezető bankjának kell elérhetővé tennie a funkciót ügyfelei részére. Bolti környezetben a kártyás fizetéskor megszokott módon, érintésmentesen, a POS terminálnál történik a fizetés, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben nem egy bankkártya, hanem a vásárló bankszámlája vesz részt a tranzakcióban. Online vásárlás során pedig a Mastercard Pay by Accountot választva a vásárló a megszokott módon, az internetes kártyaterminál oldalon indíthatja el a tranzakciót.

„Nagyon fontosnak tartjuk a kormány készpénzmentesítéssel kapcsolatos törekvéseit, technológiai vállalatként pedig az a feladatunk, hogy többféle megoldással támogassuk a piaci szereplőket ezen az úton. A Mastercard több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetések terén, és ez a tudás nem csak a kártyás fizetési megoldásainkban köszön vissza, de a számlaalapú fizetések (Pay by Account) kapcsán is” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A szolgáltatás a QR kódos technológiát is ismeri, mely várhatóan olyan mikrovállalati szegmenseknél lehet alternatíva, ahol nehézkesebb a kártyás fizetés kialakítása.

A Mastercard Pay by Account a kártyás fizetésnél meglévő vásárlói és kereskedői előnyöket hozzákapcsolja az azonnali fizetési rendszerhez. Így például a kártyás fizetéseknél megszokott vitarendezési mechanizmust követve a vásárló Pay by Account esetében is visszakapja a pénzét a banktól, ha visszaélés áldozata lett, vagy ha nem azt a terméket, szolgáltatást kapta, amelyet szeretett volna. Kereskedői oldalon pedig további előny, hogy a szolgáltatás a meglévő érintésmentes és internetes kártyaelfogadási infrastruktúrán működik, így sokkal kisebb fejlesztést igényel a bevezetése, mint más, hasonló megoldások.

Az érintésmentes infrastruktúra fejlesztése egy közös érdek a kártya és a bankszámla tokenizációs megoldás szempontjából is. A Doppio nevű infrastruktúra fejlesztési program segítségével a Mastercard több ezer terminál kihelyezését segítette elő az elmúlt hónapokban, az úgynevezett softPOS megoldással pedig tovább egyszerűsödhet ez a folyamat, hiszen így a legegyszerűbb Android telefonok is alkalmassá válnak érintésmentes fizetések elfogadására, így a kereskedő saját okostelefonja segítségével fogadhat érintésmentes fizetéseket, vagyis nincs szükség külön eszköz beszerzésére és telepítésére. A Mastercard számára továbbra is fontos, hogy segítse a kereskedőket is abban, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban megfeleljenek az új törvényi előírásnak.

„Mind a kereskedők, mint a vásárlók számára fontos, hogy amikor új, innovatív fizetési megoldásokat használnak, azt azzal a nyugalommal tegyék, hogy pénzük biztonságban van. A Pay by Account szolgáltatás a Mastercard tokenizációs technológiáját használja, vagyis az egyes tranzakciókban nem közvetlenül a vásárló bankszámla- vagy bankkártyaszáma vesz részt, hanem egy ezekből létrehozott egyedi azonosító, token. Ha kártyával vagy mobiltárcával fizetünk, a háttérben a Mastercard biztonságos, világszerte használt rendszere gondoskodik a biztonságról, ez a technológia pedig már a Pay by Account számlaalapú fizetéshez is elérhető” – tette hozzá Eölyüs Endre.

  • Címkék
  • MasterCard
  • Pay by Account
Facebook
Email
    Előző cikkMesterséges intelligenciával újít a Visa
    Következő cikkÚj korszak kezdődhet az ingatlanpiacon
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Tovább nőtt a Xiaomi nyeresége

    Együttműködik a Nike és a LEGO

    Új termékekkel rukkolt elő az IKEA

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Így lehet kriptovalutával ingatlant venni

    Kutatás 2025. június 2.
    A blockchain technológia integrációja az ingatlanpiacba forradalmasítja a befektetésekhez való hozzáférést a tokenizáció révén, lehetővé téve a részleges tulajdont. Emellett a kriptovalutás tranzakciók gyorsíthatják az ügyletzárásokat azáltal, hogy csökkentik a hagyományos bankrendszerekre való támaszkodást....

    Idén nyáron is rákapcsol a Telekom

    Média 2025. június 2.
    A Telekom mobilelőfizetőinek és Domino ügyfelei számára is automatikusan elérhetővé teszi országos lefedettségű 5G hálózatát 2025. június 1. és augusztus 31. között. A vállalat legkorszerűbb mobilhálózatával ügyfeleinek még több digitális nyári élményben lehet része.A...

    Sorozatpremierek és nagy visszatérők a Direct Now appban

    Média 2025. június 2.
    Vadonatúj sorozatpremierekkel, megható családi filmekkel, gyerekmesékkel és sporteseményekkel tölti meg a képernyőt a Direct One.A Mozart: Egy zseni története című széria új megvilágításba helyezi a világhírű zeneszerző életét. A csodagyerekből lázadó felnőtté váló Mozart...

    Így indul a nyár a Disney+-on

    Média 2025. június 2.
    Tudományos legendákkal, szuperhős-sztorikkal, népszerű sorozatok új évadaival rúgja be a nyarat a Disney+.Tudományos legendákról szóló történetek lepik el a Disney+ platformját idén júniusban. A National Geographic bemutatja a „David Attenborough: Az óceán csodája”, amelyben...

    Ilyen évük volt a hazai tévés piac főszereplőinek

    Média 2025. június 2.
    A Magyar RTL Televízió Zrt. és a TV2 Média Csoport Zrt. is növelni tudta tavaly árbevételét, ráadásul a két cég majdnem ugyanakkora forgalommal zárta 2024-et. Az RTL-nél a streamingbe történő befektetések éreztetik hatásukat, jókora...

    Digital Center

    Kiderült, mi zavarja a legjobban a dolgozókat

    Digital Center 2025. május 28.
    A technológiai fennakadások, például a lassú számítógépek, nem működő alkalmazások vagy az elérhetetlen IT-támogatás, nap mint nap megnehezítik a munkavállalók életét. A leggyakoribb irodai bosszúságok közé tartoznak ezek a problémák, amelyek nem csak értékes...

    A digitális technológiák felforgatják az ingatlanpiacot is

    Digital Center 2025. május 27.
    A lakáskeresők túlnyomó része előnyben részesíti azokat a hirdetéseket, amelyek jó minőségű, nagy felbontású fotók mellett részletes alaprajzot is tartalmaznak. A kiterjesztettvalóság- és MI-alapú alaprajzkészítés ennek megfelelően már gyakorlati eszköz, amely egyre több országban...

    A filmipar még óvatos a mesterséges intelligenciával

    Digital Center 2025. május 26.
    A hollywoodi filmstúdiók óvatosan bánnak vele, miközben a közösségi média szereplői már aktívan használják a generatív mesterséges intelligenciát (AI) a tartalomgyártás során. A Deloitte elemzői szerint a tartózkodó magatartás hátterében elsősorban a technológia éretlenségével...

    Hatalmas változásokat hoz a mesterséges intelligencia

    Digital Center 2025. május 22.
    A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat hozzá a gazdaság növekedési üteméhez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéshez mérhető. A PwC új kutatása...

    Egészséges újdonságokkal rukkolt elő a Huawei

    Digital Center 2025. május 19.
    A Huawei bemutatta legújabb termékeit és úttörő technológiáit a „Fashion Next” tematika jegyében. A Huawei Watch 5 prémium kategóriájú okosóra-modellek mellett számos további zászlóshajó-termék bemutatkozott a rendezvényen, köztük a Huawei Watch Fit 4 okosóra-sorozat,...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat