2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influencer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában.
A Data Reportal legfrissebb adatai szerint 2023-ban már 4.76 milliárdan használnak legalább egy közösségi platformot világszerte. Az influencer marketing piacán is jelentős növekedés tapasztalható: a becslések szerint ma már több mint 50 millió ember tartja magát tartalomkészítőnek, és a Collabstr 2023-as előrejelzése szerint az influencer piac mérete 17.4 milliárd dollárra nő, ami 14.47%-os növekedést jelent 2022-höz képest.
“A számok alapján világos, hogy a közösségi média és az influencer marketing jelentősége folyamatosan növekszik. Ráadásul az új ügyfelek elérése a közösségi média felületeken általában kevesebbe kerül, mint a hagyományos csatornákon keresztül. A rejtett lehetőségek kiaknázása és gyakorlatba való átültetése azonban gyakran túl nagy kihívást jelent a vállalkozások számára” – avat be Csiki Anita, a Starpath Agency tulajdonosa.
A legnagyobb márkák új stratégiája: közösségi média és influencer partnerségek
Az utóbbi években jelentős változások történtek a vásárlói szokásokban és az ügyfélelérési módszerekben. A közösségi média hirdetések még mindig rendkívül hatékonyak, mivel elkötelezik az ügyfeleket és növelik az ügyfél interakciókat. Ma már egyre többen használják a közösségi médiát márkakutatásra és vásárlásra is, ezért a nagyobb márkák stratégiai partnerségeket kötnek a népszerű influencerekkel.
"A felhasználók által generált tartalmakra - mint például a vélemények és ajánlások - sokkal nagyobb eséllyel kattintanak rá az emberek, mint bármely más típusú hirdetésre. Azonban nem minden influencer megfelelő - van, aki nem rendelkezik valódi követőbázissal, és a munkájuk minősége sem mindig garantált. Ezért érdemes egy tapasztalt ügynökséget megbízni a feladattal, aki garantálja a minőséget és gondoskodik arról, hogy minden a tervek szerint haladjon." - hangsúlyozza a szakértői hozzáértés jelentőségét Csiki Anita, aki a saját ügynökségénél behatóan vizsgálja az influencerek hátterét, beleértve a követőbázisukat és korábbi teljesítményt. “Csak így tudunk megalapozott tanácsokat adni ügyfeleinknek arra vonatkozóan, hogy kivel érdemes együtt dolgozni. Figyelembe vesszük a célközönséget, és mindig a legjobb eredmény elérése érdekében alakítjuk ki a közösségi média stratégiát“ - tette hozzá.