- Hirdetés -

Új befektetők a lakáspiacon

|

- Hirdetés -

A közösségi lakáskiadással még csak ismerkedők az örökölt lakásukat alakítják át boutique hotel stílusban, a most piacra lépők százmilliós befektetésként kezelik az akár százlakásos hálózatukat. A lakásár-emelkedés mintha nem is érződne a fővárosi közösségi lakáskiadási piacon, pedig a leginkább érintett területeken csak tavaly egyharmadával nőttek az ingatlanárak. A beszálló ár legalább 15 millió forint, tízmillióval többért már havi akár kétszázezret megtermelő lakás is kapható.

 

Aki teljesen új szereplőként belépne erre a piacra, annak legalább 15 millió forintot rá kell szánnia a lakásvásárlásra. Ennyiért olyan egyszobás, nem belvárosi ingatlan kapható ma Budapesten, ahonnan a romkocsma-, vagy más néven bulinegyed még könnyedén elérhető tömegközlekedéssel. Ilyen áron csak erősen felújítandó lakásokat találni, tehát érdemes a felújítás több millió forintos költségét még beárazni a vételbe. A felújítás pedig minőségi és strapabíró berendezést jelent: a rövid időre érkező, jobbára fiatal külföldiek és hátizsákos turisták többsége ugyanis hajlandó a magasabb árat kifizetni, cserébe azonban már-már hotelhez fogható infrastruktúrát vár el.

 

 

Mennyi a matek?

 

Ami a lakásvásárlást illeti, az árak mediánja a közösségi kiadásra alkalmas, felújított egyszobás belvárosi ingatlanok tekintetében 25 millió forint körül mozog, és úgy 33 millióig kúszik fel, derül ki az OTP Ingatlanpont kínálatából. Persze van olyan ultramodern ékszerdoboz az Aranykéz utcában, amiért még ennél is többet kérnek.

 

A sima szobakiadás kevésbé népszerű a turisták körében, de egy pár négyzetméteres helyiséget már akár ötezer forintért is megkapni egy éjszakára. Egy-egy teljes lakást, ahol néhány fős társaság elfér, átszámítva 10-12 ezer forintért lehet éjszakánként kiadni. Közepes kihasználtság mellett tehát a lakások könnyen megtermelnek annyit, mint a hosszú távú kiadással. A jó helyen lévők és jó értékeléssel rendelkezők csúcsidőszakban többszörösét is behozhatják annak, még az adóvonzatok mellett is. A 3-4 apartmanos lakások esetében a havi félmillió forintos bevétel is elérhető, a kisebbek jó forgalom mellett 200 ezret is megtermelhetnek.

 

 

Új szintre lépett a hazai piac

 

Az év elejétől új, nagyipari szereplők léptek be a piacra. Havas Jánosnak, az OTP Ingatlanpont szakemberének csapatát például olyan befektetők keresték meg, akik közel százmillió forintot sem sajnáltak az egyik híd lábánál fekvő, 110 négyzetméteres lakásra. Az ingatlant újabb jó néhány millióért falig visszabontották, apartmanokat alakítottak ki benne és azonmód 7%-os hasznot ígérve értékesítették. (Jobbára külföldi befektetőknek, akik amúgy is élénken érdeklődnek az eladó ingatlanok iránt, és szinte alku nélkül fizetnek.) A lakáskiadás teljes adminisztrációját a cég biztosítja, így a tulajdonosnak semmi dolga vele – és csak ez a befektetői kör egyedül 250 lakásban gondolkodik a következő években. „Megváltozott az ingatlanpiacnak az a része, amely a közösségi lakáskiadásra épül. Úgy tűnik, kisebbségbe szorulnak azok, akik a belvárosban örökölt, vagy a gyereknek vett lakást egy jópofa designnal feldobva ki-kiadják. Helyettük megjelentek a profi üzemeltető cégek, akik tisztán üzleti alapon működtetik a lakásokat. Számukra a befektetés még úgy is megéri, hogy az elmúlt évben a legnépszerűbb V. és VII. kerületi lakások ára közel 40%-ot emelkedett” – osztja meg tapasztalatait Havas János, aki erre tekintettel a hozzá forduló lakáseladók figyelmét is fel szokta hívni az árazásban rejlő plusz lehetőségre.

 

 

Télen diákok, nyáron turisták?

 

Nem jellemző, de előfordul a vegyes felhasználás is: tanévben egyetemisták bérlik a lakást, a nyári szünetben pedig közösségi kiadásból származik többletbevétele a tulajdonosnak. Ez az egyetemek közeli lakások egyikét-másikát érinti, de annyira eltérő a felhasználás és annyira energiaigényes, hogy valóban keveseknek éri meg vele a pluszmunkát. Főleg, hogy itt már nagyobb lakásokról van szó, több szobát és persze a teljes kiszolgáló infrastruktúrát alkalmassá kell tenni az átmenő vendégforgalomra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...

A befektetők uralják a nyári ingatlanpiacot

 Az ingatlanpiacon továbbra is kitart a nyár, az extrém szabadságolási időszak és a változó gazdasági és társadalmi környezet erős, legutoljára a járvány sújtotta 2020-as év májusában tapasztalt visszaesést jelentett a tranzakciók számában. 2022 júliusában...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....