Újabb gigaüzlet jöhet a médiapiacon: egyesítenék a WarnerMedia-t és a Discovery-t

Önálló tőzsdei céget hoznának létre a jelenleg az AT&T-hez tartozó WarnerMedia-ból és a Discovery-ből a Bloomberg értesülései szerint. A lépés célja az lehet, hogy eredményesebben vegyék fel a versenyt az olyan vállalatokkal, mint a Netflix és a Disney.

Az utóbbi néhány év egyik legnagyobb médiapiaci üzlete jöhet létre, ha tényleg megvalósul a tranzakció, amit egyelőre hivatalosan egyik érintett társaság sem erősített meg. A CNBC beszámolójában ugyanakkor már arról ír, hogy a napokban, esetleg már hétfőn bejelenthetik a felek az üzletet.

Az AT&T amerikai távközlési cég 2018-ban 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amit azóta átneveztek WarnerMedia-ra. Hozzájuk tartozik az HBO és az HBO Max, de a portfólió része a Warner Bros. stúdió, a CNN és a Turner hálózat több másik tévétársasága is.

A Bloomberg az ügyletre rálátó forrásokra hivatkozva arról írt, hogy az AT&T leválasztaná a WarnerMedia-t, amit a Discovery Inc.-el összevonva egy új tőzsdei céget hoznának létre. A Discovery piaci értéke 15 milliárd dollár, a médiavállalathoz tartozik többek között a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve a Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a Discovery+ és a lehetséges fúzióról szóló beszámolókban kiemelik, hogy fontos szempont lehet az ügylet mögött mindkét fél részéről, hogy megerősítsék ezt a szegmenst, amiben a Netflix és a Disney kezd nagyon elhúzni a vetélytársaktól.

A CNBC arról is írt a tranzakciót ismerő forrásokra hivatkozva, hogy az AT&T részvényesei valószínűleg többségi részesedést kapnak majd az új vállalatban mind a részvényeket, mind a szavazati jogokat tekintve. A lehetséges ügyletről beszámoló médiumok természetesen azt is hangsúlyozták, hogy egyelőre nem dőlt el semmi és még az is könnyen előfordulhat, hogy semmi nem lesz a tranzakcióból.