- Hirdetés -

Újabb nagy lépés a 6G technológia fejlesztésében

|

Az LG Electronics (LG) sikeresen tesztelte a 6G terahertzes (THz) vezeték nélküli adatátvitelt és -vételt a 155-175 GHz-es frekvenciatartományban, 500 méteres távolságban. Az esemény jelentőségét az adja, hogy szabadtéri városi környezetben ez a táv rekordnak számít a 6G-kísérletek terén. Az LG U+-szal közösen végrehajtott tesztre szeptember elején, a szöuli LG Scienceparkban került sor.

A friss eredmény újabb mérföldkőnek számít abban a folyamatban, amelyben a vállalat még 2022 szeptemberében hajtott végre 6G terahertzes (THz) vezeték nélküli adatátvitelt és -vételt, 320 méteres távolságban, szabadtéren, a berlini Fraunhofer Heinrich Hertz Intézet (HHI) közreműködésével. Az LG és a HHI együttműködése keretében a 6G adatátvitelhez és -vételhez szükséges berendezéseket fejlesztik, köztük egy többcsatornás teljesítményerősítőt, valamint egy olyan alacsony zajszintű vevőerősítőt, amely segít optimalizálni a teljesítményt és több mint 50%-kal javítja a kimeneti teljesítményt.

Az LG Scienceparkban levezényelt legutóbbi teszt nem csak azért jelentős, mert sikerült a vezeték nélküli adatátviteli és -vételi távot 500 méterre növelni – a városi területeken ez a nagy teljesítményű bázisállomások közötti standard távolság -, hanem azért is, mert bebizonyította, hogy változatos és valós körülmények között is használható a 6G technológia. Mindezzel a társaság egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy kereskedelmileg is kiaknázza a 6G THz-es kommunikációs technológiát.

Az 5G technológia utáni következő lépcsőfoknak számító 6G jelentősen megnövelt adatátviteli sebességet, ultraalacsony késleltetést, illetve nagy megbízhatóságú adatátvitelt tesz lehetővé, továbbá teret nyújt a kommunikáció és a mesterséges intelligencia, illetve a kommunikáció és az érzékelés kombinációjának. A 6G fejlett képességei a magával ragadó multimédiás élmények elősegítése mellett kulcsfontosságúak lesznek az LG számos, a jövőt célzó üzletága számára, beleértve az autonóm vezetést és a mobilitási megoldásokat, a metaverzumot, az okos otthonokat és az intelligens gyárakat is.

A 6G hálózat szabványosításáról szóló megbeszélések várhatóan 2025 körül kezdődnek el, a technológia kereskedelmi forgalomba hozatala pedig 2029-re valószínű. Az LG K+F-be történő befektetései, a stratégiai partnerségek és a sikeres technológiai bemutatók azt demonstrálják, hogy a vállalat készen áll és eltökélt, hogy a 6G-re való globális átállás élére álljon.

2019-ben az LG a Koreai Felsőfokú Tudományos és Technológiai Intézettel (KAIST) közösen létrehozta az LG Electronics-KAIST 6G Research Centert, ami az első ilyen jellegű ipari-egyetemi együttműködésen alapuló kutatási intézmény Dél-Koreában. A vállalat mindemellett továbbra is a világ vezető egyetemeivel együttműködve dolgozik a 6G alaptechnológiáin, a 6G alaptechnológia fejlesztésére pedig K+F partnerséget kötött különböző intézetekkel is, köztük a német Fraunhofer Intézettel, a Koreai Szabványügyi és Tudományos Kutatóintézettel (KRISS) és a Keysight Technologies-zal.

Az LG az egyetlen koreai vállalat, amelyet az amerikai távközlési szövetség (ATIS) által elindított vezeték nélküli technológiai csoport, a Next G Alliance vezetőjévé neveztek ki. A vállalat 2021 óta tölti be ezt a pozíciót, és számos olyan projektet felügyel, amelynek célja, hogy feltárja a 6G kommunikációs technológia kihasználhatóságát és meghatározza a műszaki követelményeket.

A vállalat októberben, az LG 6G Tech Festa elnevezésű rendezvényen – amelynek társszervezője az LG U+ lesz – osztja meg a 6G technológia fejlesztése terén elért legfontosabb eredményeit.

„Saját, fejlett kutatás-fejlesztési tevékenységünk mellett továbbra is együttműködünk kutatóintézetekkel és technológiai vállalatokkal azért, hogy domináns szerepet tölthessünk be a 6G szabványos technológia terén, illetve megszilárdítsuk technológiai vezető pozíciónkat ezen a fontos területen” – mondta Dr. Kim Byoung-hoon, az LG Electronics technológiai igazgatója és ügyvezető alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...