- Hirdetés -

Újabb rekord a BMW-nél

|

A müncheni központú vállalatcsoport világszerte több mint 1,25 millió darab új autót adott el az év első hat hónapjában, amellyel nem csupán értékesítési teljesítménye, de piacrészesedési növekedése is az iparág átlaga fölött zárt.

Júniusban tovább folytatódott a BMW Group értékesítési mutatóinak emelkedő tendenciája: a vállalatcsoport világszerte 0,7 százalékkal több új autót adott át ügyfeleinek, mint egy esztendővel korábban. Szám szerint ez 240 674 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt jelent, amellyel a BMW Group abszolút éves mutatója 1 252 837 darabon zárta az első félévet, 0,8 százalékkal szárnyalva túl a 2018 első hat hónapjában elért értékesítési teljesítményt. A kimagasló rekord egyúttal azt is jelenti, hogy fennállása során a vállalatcsoport most először lépte át az első félévben – a gazdasági környezetet a világ számos piacán övező bizonytalanság ellenére – az 1,25 milliós eladási darabszámot.

A BMW márka 203 523 darab új autót adott át ügyfeleinek idén júniusban, ami a tavalyi esztendő hatodik havi teljesítményéhez viszonyítva 1,4 százalékos fejlődés. A bajor prémiumgyártó ezzel 1 075 959 darabra növelte egész éves értékesítési mutatóját, amely 1,6 százalékkal múlja felül a 2018-as első félév teljesítményét. Mindkét eredmény új rekordnak számít a márka történetében. A széleskörű modellpaletta slágereinek továbbra is a BMW X modellcsalád vadonatúj vagy továbbfejlesztett tagjai számítanak: a BMW X2 19,1 százalékkal, a BMW X3 66,6 százalékkal, a BMW X4 pedig 70,8 százalékkal növelte eladásait a tavalyi júniushoz képest. Kevesebb mint három hónappal piaci bevezetése után a BMW X7 luxus terepjáró világszerte már 13 555 ügyfél garázsába parkolt be. A január és június között eltelt hat hónapban 467 134 darab BMW X modell talált gazdára, amely a bajor prémiumgyártó értékesítési eredményének 43,4 százalékát adja. Ugyanez az arány egy évvel korábban még 35,8 százalék volt.

Az idei június kiváltképp izgalmas hónap volt a BMW Group hálózatról tölthető modelljei számára is, hiszen a müncheni központú vállalatcsoport bejelentette, hogy a tervezettnél két évvel korábban, már 2023-ra huszonöt tagúra bővíti tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai átfogó portfólióját. A huszonöt modell több mint fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd. A BMW Group a jövőbe tekintő #NEXTGen rendezvényén továbbá azt is bejelentette, hogy 2021-ben a hálózatról tölthető modellpaletta 2019-es értékesítési eredményének kétszeresét célozza meg. 2019 első felében a BMW i divízió 22,0 százalékkal növelte eladásait, mialatt a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt 21,2 százalékkal nőtt az ügyfélkereslet. Január és június között a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata 43,4 százalékkal több ügyfél érdeklődését nyerte el, mint egy évvel korábban, a hálózatról tölthető MINI Cooper SE Countryman ALL4 eladási mutatója pedig 55,8 százalékkal emelkedett.

Hálózatról tölthető modelljeit övező sikertörténetét meglovagolva a BMW Group tegnap az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellről is lerántotta a leplet: az oxfordi gyárból novembertől kiguruló MINI Cooper SE világszerte már most több mint 40 000 ügyfél érdeklődését keltette fel. A MINI eközben alig marad el tavaly produkált rekordszintű értékesítési eredményétől, a rendkívül erős piaci környezetben továbbra is hűen követve nyereséges működésre összpontosító vállalati stratégiáját. A brit prémiumgyártó 2019 januárja és júniusa között világszerte 174 344 darab új autót értékesített, amely 3,9 százalékkal múlja alul a tavalyi első félév teljesítményét. A júniusban elkelt 36 645 példány eközben 3,5 százalékos csökkenést jelent.

A világ legelőkelőbb luxusautóit építő Rolls-Royce töretlen lendülettel szárnyal tovább: a gyártó a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 2 534 darab luxusautót értékesített, amely 42,3 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi számot. A rendhagyó értékesítési növekedésből a brit luxusautó-gyártó mindegyik régiója és mindegyik modellje kivette a részét. A Rolls-Royce Cullinan luxusterepjárót továbbra is hatalmas ügyfélérdeklődés övezi, a modellre érkező előrendelések már a gyártó 2020 első negyedéves naptárát is kitöltik. A márka rendkívül erős 2019-es éve tovább folytatódik.

A BMW Motorrad világszerte 7,4 százalékkal több, szám szerint 18 230 darab új robogót és motorkerékpárt adott el idén júniusban, mint egy évvel korábban, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának első féléves teljesítménye 7,1 százalékos abszolút növekedés mellett 93 188 darabon zárt.

A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW idén júniusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban 7,5 százalékkal, Kínában 21,8 százalékkal növelte értékesítési teljesítményét az egy évvel ezelőtti mutatókhoz képest, amellyel mindkét régióban az iparág átlaga fölött zárta 2019 első félévét. A BMW a prémium piac Németországban tapasztalható megtorpanása ellenére is 0,5 százalékkal több autót adott el hazai környezetben, mint egy évvel korábban. A rendkívül kiélezett globális piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group további értékesítési fejlődést irányoz elő az idei év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...