Újabb rekordról számolt be a LEGO

A LEGO Csoport beszámolt a 2024-es pénzügyi eredményeiről: a vállalat rekordbevételt és működési eredményt ért el, miközben jelentős piaci részesedésnövekedéssel felülmúlta a játékpiacot. A kétszámjegyű bevételnövekedést a nagy és változatos portfólió iránti erős kereslet, a piacokon nyújtott kiváló teljesítmény és a rugalmas ellátási lánc eredményezte. A növekedés jelenlegi és jövőbeli támogatása érdekében a vállalat felgyorsította a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat.

Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója így nyilatkozott: „2024 kivételes év volt a LEGO Csoport számára, és nagyon elégedettek vagyunk erős teljesítményünkkel. Rekordszintű árbevételt és nyereséget értünk el, miközben felgyorsítottuk a stratégiai prioritásokra fordított kiadásokat, beleértve a fenntartható alapanyagok beszerzésének jelentős növelését. Ezek a stabil eredmények bizakodásra adnak okot, mivel lehetővé teszik számunkra, hogy most és a jövőben is még több gyermekhez juttassuk el a játék élményét.”

Az árbevétel 13 százalékkal, 74,3 milliárd DKK-ra nőtt, amit az amerikai, európai és közel-keleti piacokon tapasztalt erős kereslet okozott. Az értékesítés 12 százalékkal növekedett, jelentősen felülmúlva a játékpiacot, amely egy százalékkal csökkent.

A működési eredmény 10 százalékkal, 18,7 milliárd DKK-ra emelkedett, amit az árbevétel-növekedés, a termelési hatékonyság, a jobb eszközhatékonyság és termelékenység eredményezett. Mindeközben a hosszú távú stratégiai tevékenységekre fordított kiadásokat is jelentősen növelték. A nettó nyereség 5 százalékkal, 13,8 milliárd DKK-ra nőtt, felülmúlva az elvárásokat.

A működési tevékenységből származó cash flow 24 százalékkal, 19,2 milliárd DKK-ra nőtt, a 2023-as 15,4 milliárd DKK-ról. A vállalat 9 milliárd DKK-t fektetett be, elsősorban új gyárak építésébe, valamint létesítmények és irodák bővítésébe, ami növekedést jelent a 2023-as 8,5 milliárd DKK-hoz képest. Ennek következményeként a cash flow 10,2 milliárd DKK lett, szemben a 2023-as 6,9 milliárd DKK-val.

Nagy és változatos portfólió

A 2024-es portfólió volt a LEGO Csoport valaha legnagyobb portfóliója - 840 termékkel - amely minden korosztályt és érdeklődési kört lefed. A legnépszerűbb témák között saját fejlesztésű és szórakoztatóipari licensz témák is voltak, beleértve a LEGO City, LEGO Star Wars, LEGO Technic, LEGO Icons és LEGO Harry Potter termékeket.

A vállalat bővítette a LEGO botanikai készletek körét, amelyek új építőket vonzottak, és különösen népszerűek voltak a különböző alkalmak, ünnepek környékén.

A LEGO Fortnite játékélmény bővült az első, a videójáték alapján készült készletek megjelenésével, valamint olyan új játékon belüli módokkal, mint a LEGO Islands és a Brick Life. A LEGO Fortnite 2023 végén indult, és már több mint 87 millió játékost vonzott.

A sportok iránti érdeklődésre építve a vállalat új, hosszú távú együttműködést jelentett be a NIKE, Inc.-kel és a Formula 1-gyel, utóbbi témában az első készletek 2025-ben debütáltak.

Befektetés hosszú távon

Emlékezetes márkaélmények a kiskereskedelemben: A vállalat továbbra is azon dolgozott, hogy nagyszerű élményeket kínáljon saját és kiskereskedelmi partnerei csatornáin. Új boltokat nyitott, bolti rendezvényeket szervezett, amivel az olyan különleges alkalmakat ünnepelték, mint a Valentin-nap és a Holdújév.

A globális ellátási lánc bővítése: A LEGO Csoport növelte gyártókapacitását a meglévő termelőegységeiben Mexikóban, Magyarországon és Kínában, valamint előrelépést ért el új gyárak építésében Vietnámban és az Egyesült Államokban. Vietnámban a rendszerek és berendezések tesztelése sikeresen lezajlott a negyedik negyedévben, és a gyár 2025 elején megkezdi működését. Az amerikai Virginia államban épülő gyár a tervek szerint 2027-ben nyílik meg. Emellett két új regionális elosztóközpont is elkészült: az egyik Belgiumban, amely júniusban nyílt meg, a másik pedig Vietnámban, amely 2025 elején kezdi meg működését.

A digitális alapok megerősítése: A LEGO Csoport tovább folytatta beruházásait a technológiai fejlesztések terén. Ennek részeként gépi tanulással fejlesztette a kereslet-előrejelzési modelleket, valamint javította az internetkapcsolatot az üzletekben, hogy jobb vásárlói élményt nyújtson. A vállalat hosszú távú fejlesztési projekteket indított, hogy modernizálja alapvető technológiai rendszereit az egész üzletágban.

Egy fenntartható jövő építése

A LEGO Csoport jelentős beruházásokat hajtott végre, hogy csökkentse környezeti hatását és pozitív hatást érjen el a jövő generációi érdekében. 2024-ben a LEGO kockák gyártásához vásárolt anyagok fele fenntartható forrásból származott. Ebbe beletartozott a 47 százalékban tanúsított tömegmérleg-alapú anyag, ami becslések szerint átlagosan 33 százalékban megújuló forrásokból készült anyagot jelentett. A vállalat termékeihez felhasznált anyag további három százaléka elkülönített fenntartható forrásokból származott***. 2023-ban a beszerzések 18 százaléka tanúsított tömegmérleg-alapú volt, ami becslések szerint átlagosan 12 százalékban fenntartható anyagokat jelentett.

A gyárak szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében a LEGO Csoport folytatta a földgázalapú fűtés kivezetését Dániában, geotermikus energiát használó technológia telepítését Magyarországon, valamint 43 százalékkal növelte a napenergia-kapacitást Kínában, Csehországban és Dániában. A vállalat arra számít, hogy ezek a beruházások a következő években csökkentik a kibocsátást, és segítik a tudományosan megalapozott klímacélok elérését.

A LEGO Csoport 2024-ben több mint 12 millió rászoruló gyermeket ért el játékadományokkal és a játékon keresztül történő tanulást támogató programokkal.

Niels B. Christiansen így nyilatkozott: „A játék fontosabb, mint valaha, és örömmel fogadtuk, hogy az ENSZ Közgyűlése elfogadta a Játék Világnapját, ezzel is támogatva a gyermekek játékhoz való jogát. Kiemelkedő 2024-es teljesítményünk lehetővé tette, hogy világszerte több millió gyermekhez eljuttassuk a játékon keresztüli tanulás örömét, amely segít nekik elsajátítani az érvényesüléshez szükséges készségeket.”