- Hirdetés -

Újabb változás a Facebookon

|

A Facebook egy olyan új eszközt tesz elérhetővé, amelynek segítségével a felhasználók szabályozhatják a hírfolyamukban vagy az általuk működtetett oldalakon megosztott bejegyzések kommentelhetőségét.

A felhasználók az erre szolgáló új felületen egy legördülő listából választva határozhatják meg, ki szólhat hozzá nyilvános bejegyzéseikhez. A választási lehetőségek köre a bejegyzést látó összes felhasználótól a felhasználó által megjelölt más emberekig és Facebook-oldalakig terjed.

A Facebook hírfolyamának célja, hogy összekösse a felhasználókat a számukra legfontosabb dolgokkal: ismerőseikkel, érdekes tartalmakkal, és a körülöttük lévő világgal. A felhasználók által felvett ismerősök, az általuk kedvelt oldalak, a csoportok, amelyeknek tagjai, illetve azok tartalmak, amelyekre reagálnak, mind-mind befolyásolják a hírfolyamban megjelenő tartalmak összetételét.

A hozzászólók körének meghatározásával a felhasználók jobban szabályozhatják, milyen beszélgetéseket szeretnének látni nyilvános bejegyzéseiknél. Az új funkció használatával korlátozhatják az esetlegesen nemkívánatos hozzászólásokat. Közszereplőként, tartalomkészítőként, vagy egy márka oldalát kezelve úgyszintén lehetőség van a hozzászólók körének korlátozására a nyilvános bejegyzéseknél, hogy a felhasználók biztonságban érezhessék magukat és tartalmasabb beszélgetéseket folytathassanak a célközönségeikkel.

Az új eszköz a legújabb példa arra, hogyan segít a felhasználóknak a Facebook szabályozni és összeválogatni a hírfolyam tartalmát, hogy az a felhasználók érdeklődési körének és prioritásainak alakulását a lehető legpontosabban tükrözze. A vállalat azt is szeretné egyértelművé tenni a felhasználói számára, hogy miért látják azokat tartalmakat, amelyek megjelennek a hírfolyamaikban.

Így lehet szabályozni, mi jelenjen meg a hírfolyamban

Tavaly októberben a Facebook egyszerűsítette a hírfolyam rendezhetőségét annak érdekében, hogy a felhasználóknak több befolyása legyen arra, hogy mit látnak ott. A Kedvencek eszköz segítségével a felhasználók előrébb sorolhatják a számukra fontos ismerősök és oldalak bejegyzéseit a hírfolyamaikban. Legfeljebb 30 ismerőst és oldalt lehet hozzáadni a Kedvencekhez, az ő bejegyzéseik feljebb kerülnek a hírfolyam rangsorában, és a többi oldaltól és ismerőstől elkülönítve is listázhatók. Azok a felhasználók, akik gyakran használják a Kedvenceket, mostantól a hírfolyam tetején található szűrősáv menüben is megtalálhatják ezt az eszközt.

A hírfolyam szűrősávjából könnyebben elérhető a Legutóbbiak menüpont is, amellyel egyszerűen lehet váltani a Facebook algoritmusa által rangsorolt, és a kronológiai sorrendű, vagyis a legutóbbi bejegyzést elsőként megjelenítő hírfolyam között. Az androidos alkalmazást használók a hírfolyam szűrősávját a hírfolyamban felfelé görgetve találják meg. Ugyanezt a funkciót a következő hetekben fogjuk elérhetővé tenni az iOS alkalmazásban. Függetlenül attól, hogy milyen gyakran használják őket, a Legutóbbiak és a Kedvencek eszköz egyaránt megtalálhatók a Hivatkozások menüben.

Egy másik hasznos beállítási lehetőség még a Szundi eszköz, amellyel átmenetileg elrejthetők egy személy, oldal vagy csoport bejegyzései a hírfolyamból, de a Facebookon a politikai hirdetések megjelenítését is ki lehet kapcsolni.

Miért látsz ajánlott bejegyzéseket a hírfolyamban?

Annak érdekében, hogy a közösségi oldal segíthessen a felhasználóknak új és releváns tartalmakat felfedezni, bejegyzéseket javasol számukra olyan oldalakról és csoportokból, amelyeket még nem követnek, de a Facebook szerint érdekesek lehetnek számukra. A bejegyzéseket általában olyan tényezők alapján javasolja a közösségi oldal, mint a bejegyzéshez kapcsolódó aktivitás, kapcsolódó témakörök, vagy földrajzi közelség. A vállalat egyértelmű irányelveket követ azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmakat ajánl a felhasználóknak.

A „Miért látom ezt?” eszköz kibővítésével a Facebook szeretne több információt biztosítani a hírfolyamban javasolt tartalmakkal kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy az oldal által javasolt bejegyzések mellett mostantól a felhasználók által követett ismerősök, oldalak és csoportok bejegyzéseire is rákattinthatnak, hogy tájékozódjanak arról, miért jelennek meg ezek a tartalmak a hírfolyamaikban.

Több tényező is befolyásolja a javasolt bejegyzések megjelenését a hírfolyamban:

Kapcsolódó aktivitás: a Facebook javasolhat egy bejegyzést, ha mások, akik aktivitást mutattak azzal kapcsolatban, korábban interakcióba léptek ugyanazzal a csoporttal, oldallal vagy bejegyzéssel, amelyikkel az adott felhasználó is.

Kapcsolódó témakörök: ha egy felhasználó nemrégiben aktivitást mutatott egy adott témával kapcsolatban a Facebookon, a témával kapcsolatos további bejegyzéseket javasolhat neki az oldal. Ha például valaki nemrégiben kedvelte egy kosárlabdával foglalkozó oldal bejegyzését, vagy hozzászólást írt hozzá, az oldal javasolhat más, kosárlabdával kapcsolatos bejegyzéseket is.

Földrajzi hely: megjelenhetnek javasolt bejegyzések az alapján is, hogy egy felhasználó hol tartózkodik, és a közelében lévő emberek mivel kapcsolatban mutatnak aktivitást a Facebookon.

Azt, hogy felhasználóként mit lássunk és hogyan osszunk meg tartalmakat a hírfolyamban, a Facebook alkalmazás hírfolyam beállításaiban és az adatvédelmi beállításokban lehet szabályozni igény szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...