- Hirdetés -

Újabb fontos határidő – erre érdemes lesz figyelni!

|

2016 májusában hatályba lépett az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete (General Data Protection Regulation, azaz „GDPR”), az új szabályozás 2018 májusáig terjedő, két éves felkészülési időt enged a hatálya alá tartozó szervezeteknek. A kétéves felkészülési időből azonban lassan egy év eltelt, és a Deloitte előzetes becslései alapján az átlagos méretű, magyar székhelyű, személyes adatok kezelésével foglalkozó szervezeteknek (legyen az profitorientált gazdasági társaság, non-profit alapítvány, önkormányzat, állami cég) akár egy-másfél éves felkészülésre lehet szükségük a megfelelés biztosításához, és a csillagászati összegű bírságok elkerüléséhez.

 

A Deloitte a GDPR-nak történő megfelelés mellett üzleti lehetőségeket lát az érintett szervezetek számára. Tapasztalatok szerint ugyanakkor a teljes körű megfelelést számos cég nem kezeli kellően átfogóan (több vállalati funkciót lefedve), és nem rendelkezik ehhez megfelelő erőforrásokkal – derül ki a cég közleményéből.

 

A GDPR által előírt, a személyes adatok kezelésének gyakorlatát meghatározó megfelelési kötelezettség nem csak jogi és informatikai, hanem komoly folyamatszervezési és stratégiai kérdéskör is, ebből fakadóan pedig számos vállalati funkciót érint: jog-compliance, IT, HR, kommunikáció, beszerzés, termékfejlesztés stb. A szabályozás és a vállalati adatvédelem jelenkori, kiemelt jelentőségét az is mutatja, hogy nem megfelelés esetén hatalmas bírság sújthatja az adatkezelőket: a szabályok megsértése az adott cég globális nettó árbevételének 4%-át, de legfeljebb húszmillió eurót kitevő bírság kiszabását is maga után vonhatja.

 

Dr. Márkus Csaba, a Deloitte Magyarország Adó- és jogi tanácsadásért felelős partnere, a Deloitte Privacy Program vezetője kiemelte: „Az eddigiekhez képest mindenképpen új szigorító elem az is, hogy magas kockázatú személyes adatkezelés során történő nem szándékos adatvesztés esetén, például mikor az adatalanynak megszűnik a rendelkezési joga a saját adatai felett, az adatvédelmi hatóság értesítése mellett immár az érintettet is tájékoztatni kell. Vagyis az adatvesztés ténye így könnyedén nyilvánosságra kerülhet, ami a kirótt bírság mellett komoly hitelvesztést és reputációs krízist eredményezhet az érintett vállalatnál.”

 

Mivel az adatvagyon egy szervezet egyik legfontosabb értéke is, a szigorú előírások és szabályozások sorai között komoly optimalizálási lehetőségek is rejtőznek: az egységes szabályozásnak köszönhetően például egyszerűsödik a vállalatcsoporton belüli adatátadás, a megfeleléshez elkerülhetetlen adattisztítás a szervezetek egyéb, adatokkal dolgozó funkcionalitásai számára értéket teremtenek, valamint az átvilágítás során pedig egyéb, még időben orvosolható hiányosságokra is fény derülhet.

 

Az átfogó stratégiai, üzletviteli, folyamatszervezési, informatikai és nem utolsósorban jogi szolgáltatást magában foglaló Deloitte Privacy Program abban segíti a szervezeteket és azok vezetőit, hogy ne csak elkerüljék a bírságokat, hanem – és ez talán még fontosabb is – a GDPR-ra való gondos felkészüléssel maradéktalanul kiaknázhassák a tudatos adatvezérelt működésben rejlő üzleti lehetőségeket.

 

„A gyorsan változó, hazai és nemzetközi szabályozási és jogi környezetben a Deloitte fő feladatának tartja, hogy támogatással és rendszeres tájékoztatással segítse az előírásoknak való megfelelést, egyben növelje a magyar vállalatok hazai, regionális és globális versenyképességét. Kifejezetten a GDPR előírásai által támasztott kihívások közös legyőzésére állítottuk össze a Deloitte Privacy Program szakértői csapatát és akciótervét, tovább bővítve a legfrissebb szabályozásokkal is lépést tartó tanácsadási portfóliónkat” – mondta Demeter Ákos, a Deloitte Magyarország Üzletviteli tanácsadásért felelős partnere, a Deloitte Privacy Program szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...