Reprezentatív kutatásban mérte fel a mobil alkalmazások elterjedtségét az UNIQA Biztosító. A digitális térben innovatív fejlesztéseket megvalósító biztosító, új kényelmi szolgáltatással bővítette online repertoárját: a hazai piacon elsőként mobil eszközről intézhető lakásbiztosítási kárszemlét tett elérhetővé ügyfeleinek.
A digitalizáció a biztosítási iparágat is elérte: gyors és egyszerű online megoldásokat keresünk, és profi kiszolgálást. Nincs ez másként az UNIQA Biztosítónál sem. A technológiai lehetőségeket kihasználva fejlesztéseikkel és termékeikkel a dinamikusan digitalizálódó ügyféligényeket szolgálják ki.
Az Uniqa a GFK Piackutató Intézettel közösen végzett reprezentatív felmérésük arról számol be, hogy az ügyfeleik az okostelefonok elterjedésével nyitottak lettek a különböző pénzügyi alkalmazások mindennapi használata iránt, ami új lehetőségeket rejt a biztosítók számára. A kutatásból kiderült, hogy az érintőképernyős okostelefonok igencsak elterjedtek a biztosító ügyfelei között; a közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintőképernyős mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre. A legnépszerűbb alkalmazások az összes korcsoportban a térkép és navigációs (70 százalék), valamint időjárást jelentő applikációk (71 százalék), illetve a levelező alkalmazások (68 százalék), megelőzve a közösségi média használatát (58 százalék). A banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is igen fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerűen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.
A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhető online kárbejelentést a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövőbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen adtak pozitív visszajelzést (válaszadók 87 százaléka).
A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetősége, nem ragaszkodna a személyes szakértői szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértői szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor. Könnyen belátható, hogy egy ilyen eszköz mind az ügyfél, mind a biztosító dolgát megkönnyíti és felgyorsítja a kárkifizetési folyamatokat. Éppen ezért az UNIQA a DEKRA-Expert Kft-vel közösen 2017-ben új eszközt – az i2i applikációt – vezetett be a vagyonbiztosítás kárrendezés területén. „Az alkalmazás rendkívül egyszerű használata és a folyamatok gyorsasága miatt rögtön népszerű lett, mind a kárfelvevők mind az ügyfelek körében” – mondta el Vereczki András, az UNIQA Biztosító Zrt. lakossági biztosítások és kárrendezési vezetője. Az applikáció révén a kárszemle az ügyfelek idejének szűkösségét és igényeit figyelembe véve történhet meg a lehető leggyorsabban. A kárfelvétel az i2i applikáció segítségével történik egy előre megbeszélt időpontban.
Az i2i az ügyfelek szempontjából kényelmes és biztonságos megoldást nyújt, hiszen nem kell beengedni egy idegent a lakásba. A kárszemle során a kárrendező a megadott adatok és az okos készüléken keresztül látott károk alapján rögtön kalkulálni tud és az ügyfél számára azonnal felajánlja a kártérítési összeget. A megállapodott összeget pedig az ügyfél akár néhány napon belül megkaphatja.
„A tavaly elindított „Higgy abban, hogy lehet egyszerűbben” (Simplicity) programunk egyik pillére volt a kárrendezésünk egyszerűsítése és szolgáltatásunk javítása, amelyre az i2i bevezetése volt az egyik válaszunk. A jövőben várhatóan további területeken alkalmazzuk a videószemlét, hiszen más termékek esetében is van létjogosultsága az alkalmazásnak.”- fejtette ki Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a bevezetés körülményeit.
Az UNIQA Biztosító fontosnak tartja, hogy a professzionális ügyfélkiszolgálás érdekében innovatív digitális technológiákat alkalmazzon. Az i2i applikáció az ügyfelek körében pozitív fogadtatásra talált, ami a fogyasztói környezet digitalizálódására, a szinte állandóan „kapcsolatban lévő” (connected) digitális fogyasztói magatartásra is visszavezethető.