- Hirdetés -

Újrahangolt kommunikáció

|

- Hirdetés -

Segítségnyújtás, együttérzés, egészségmegőrzés, biztonság – leginkább ezeket az értékeket hangsúlyozzák most a nagy márkák a kommunikációjukban. A járvány után nem lesz minden a régi, a szakemberek egy „új normális” helyzetre készülnek.

Az egész világot felforgatta a járvány, hirtelen minden bizonytalanná vált. A veszélyhelyzet gazdasági hatásait még felmérni sem lehet pontosan, a cégeknek és a márkáknak is számos előre nem megjósolható változásra kellett reagálniuk. Ennek megfelelően a kommunikáció is átalakult.

Bár minden vállalat máshogy reagált a koronavírus okozta változásokra, jellemzően inkább visszaléptek az intenzív kommunikációtól. A legtöbben szolidaritásukat és segítségnyújtási szándékukat fejezték ki, és sok olyan cég van, amelyik a támogatása, a hozzájárulása formájáról

ad ki tájékoztatást vagy az otthon maradás üzenetét erősíti. Vannak, amelyek az eddigihez hasonló reklámtevékenységüket folytatják, de úgy, hogy az a jelen helyzetben se legyen disszonáns. És persze találkozhatunk olyanokkal is, amelyek lehetőséget látnak a vírushelyzetben arra, hogy jobban megismertessék termékeiket, szolgáltatásaikat a nagyközönséggel.

„Ez jelenleg olyan helyzet, amikor egy nagyvállalatnak felül kell vizsgálnia a szokásos reklámtevékenységét. Mi felismertük, hogy át kell irányítanunk a fókuszunkat, hogy a legtöbbet tehessük az emberek jóllétéért, egészségéért. Ennek megfelelően április óta világszerte minden kereskedelmi reklámtevékenységünket szüneteltetjük. Magyarországon a Coca-Cola és a vállalathoz tartozó további márkák a saját közösségimédiacsatornáikat és reklámjaik helyét átadták a Magyar Vöröskeresztnek, a reklám helyett segítség jegyében. Ezeken a felületeken így a jótékonysági szervezet koronavírus megfékezésével kapcsolatos vagy egyéb közérdekű üzenetei jelennek meg” – mondta el Kerekes Péter, a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója. A cég kommunikációjában kifejezésre juttatta a járvány által érintettekkel való együttérzését, valamint köszönetét azoknak, akik nap mint nap azért dolgoznak, hogy megvédjék az emberek egészségét és jóllétét. „A jelenlegi helyzetben a hangsúly a kommunikációnkban a legfontosabb információk megosztására, a magunk és mások egészségének megőrzésével kapcsolatos üzenetek átadására került” – tette hozzá Kerekes Péter.

Bene Nikoletta, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. marketingvezetője úgy látja, a kommunikáció terén a járvány leginkább gyors alkalmazkodást és hatékony médiamegjelenéseket hozott, a jelen helyzetben releváns tartalommal megtöltve. „A megbízhatóság, a biztonság és az egészség védelme kiemelten fontossá vált” – emelte ki Bene Nikoletta.

Élen a segítségnyújtás

A Nestlé szakemberei fontosnak tartják, hogy a kialakult helyzetben saját eszközeikkel segítsenek a nehéz helyzetbe kerülőkön, így a vállalat kommunikációjában talán a legnagyobb változás, hogy a fókuszt a segítségnyújtásra, az adományozásra, a belső kommunikációra, a dolgozók mentális

és fizikai egészségének, illetve anyagi biztonságának megőrzésére állították. A különféle jótékonysági kezdeményezéseknek, adományozásoknak nagyon jó visszhangja volt a sajtóban is. „A márkákkal folyamatosan figyeljük a fogyasztóink igényeit, nézzük, hogyan reagálnak az újonnan kialakult helyzetre, miben vannak nehézségeik. Általánosságban kijelenthetem, hogy mindenhol a jelenlegi helyzethez illeszkedő, segítő, támogató kommunikációra váltottunk: a Maggi gyorsan elkészíthető ebédötleteket javasol, a Boci a kapcsolatok és a pozitív érzelmek kifejezésének fontosságát hangsúlyozza ebben a nehéz időszakban, a Purinának pedig még egy reprezentatív ku

tatást is készítettünk, ahol a válaszadók megerősítettek minket abban, hogy a kisállatok a gazdik legjobb pszichológusai ebben a nehéz időszakban is” – mondta el Noszek Péter, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

„Főbb márkáink kommunikációs vezérvonalát egyre növekvő mértékben az adott brand küldetése határozta és határozza meg, amelynek az új körülmények között sem szabad változnia. Sőt, mi inkább úgy látjuk, hogy egy jól megfogalmazott küldetés feljogosítja, kötelezi a márkáinkat arra, hogy a jelen kihívásainak megfelelően reagáljunk: megszólítsuk és segítsük a fogyasztóinkat, ahol csak lehet. Ami viszont szükségszerűen változik, az a kommunikáció egyes elemeinek hangsúlya és hangneme. Fontos, hogy az információ átadása, a fogyasztók segítése autentikus és releváns legyen azokra a kihívásokra, amelyeket a fogyasztó a mindennapjaiban tapasztal. Ez utóbbi előtérbe helyezett bizonyos márkákat, programokat a portfóliónkon belül kommunikációs szempontból – gondolok itt a személyes és otthoni higiéniával kapcsolatos termékeinkre, illetve a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos projektjeinkre” – emelte ki Bányász Lívia, az Unilever média- és digitális transzformációs vezetője.

Véleménye szerint a járvány okozta változások három fő szempont mentén tapasztalhatók. Először is a cégek, a márkák mondanivalójának tartalmi finomhangolására kerül sor – itt a relevancia a vezérelv mind üzenetben, mind szolgáltatásban, de idetartozik a fizikai távolságtartással ellentétes vizuális üzenetek közvetítésének elhagyása is. A kommunikációs mixben szintén vannak változások, hiszen a fogyasztók élete és ezzel médiafogyasztási szokásai alapjaiban módosultak. Felértékelődött a televízió, illetve a különböző digitális csatornák, ezen belül is az e-kereskedelmet támogató eszközök szerepe a mixen belül. „A harmadik szempont, ami nem új, ám mégis fokozott óvatossággal kell eljárnunk vele kapcsolatban, az a márkabiztonság követelménye: a vírussal kapcsolatos információdömpingben fontos, hogy a megfelelő tartalmi környezetben kommunikáljanak a brandek, erre minden cégnek, márkának létező gyakorlatai és irányelvei vannak” – mutatott rá Bányász Lívia.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....