Rekordot döntött idén az Uniomedia IPRA-s szereplése, az egyik legnevesebb szakmai PR versenyen az ügynökség 6 nevezéssel jutott tovább, ez az eddigi legtöbb kampány, ami továbbment a megmérettetésben. A Mastercard részére készült Budapest első digitális termelői piaca című, illetve a Magyar Telekom részére készült T Phone ÉLŐ! Kincsvadászat című kampány két kategóriában is versenyben van a díjért.
A továbbjutott pályázatokra még két forduló vár, az utolsó zsűrizésre pedig júliusban kerül majd sor. A Mastercard számára készített kampány kiindulópontja volt, hogy Magyarországon az őstermelők a kereskedelmi szektor azon csoportja, akiknél az egyik legalacsonyabb a kártyaelfogadási hajlandóság. Éppen emiatt a Mastercard a példamutatás eszközében találta meg a megoldást: a Budapest első digitális termelői piaca kampány során influencer együttműködést kötött Mautner Zsófival, Magyarország első számú gasztro bloggerével, aki a projekt márkanagykövete lett, illetve öt őstermelővel.
Ezen együttműködések célja az volt, hogy megmutassa és bebizonyítsa az őstermelőknek, hogy a mai világban szükségük van az innovációkra, a digitalizmusra, az érintésmentes fizetési megoldásokra – így például a telefonterminálra –, hiszen ezek nemcsak gyorsabbak, kényelmesebbek és biztonságosabbak a készpénznél, de a vásárlók részéről is nagyon nagy igény mutatkozik irántuk. A kampánynak köszönhetően a közkedvelt budai Czakó Piacz árusainak több mint 90%-a ma már elfogad valamilyen elektronikus fizetési megoldást. Az influencerek által megosztott social media tartalmak a videós megosztásokkal együtt több, mint 700.000 embert értek el. A legkiemelkedőbb eredmény azonban nem csupán az, hogy a piaci vásárlás immár egy sokkal gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb élménnyé vált, hanem az is, hogy a piac "lelkei", az őstermelők egyúttal környezettudatosabb, jövőállóbb és fenntarthatóbb vállalkozókká is váltak.
2022 szeptemberében a Deutsche Telekom kilenc európai országban, köztük Magyarországon is elindította a saját márkás T Phone készülékeinek forgalmazását. A kampány során a Telekom arra kereste a választ, hogyan lehet kitűnni a többi gyártó kommunikációja közül ebben a zajos időszakban, amikor a többi gyártó is bemutatja új eszközeit. A kommunikációs minden tevékenységét a kincsvadászat tematikája köré szervezték. Meghirdették az innovatív T Phone 5G kincsvadászatot, amely élő közösségi média közvetítésekkel vonzotta a résztvevőket, és arra ösztönözte őket, hogy felfedezzék a környezetüket. Magyar hírességek is csatlakoztak a játékhoz: Lola, Lóci, Papp Gergő és Iszak Eszti. A kincskeresést négy városban indították útjára, és fő platformja a Telekom Facebook csatornája volt.
Továbbjutott az Aegon számára készített „Digitális analógok” kampány is. A magyarok 27%-a, főképp 50 év felettiek, még mindig nem szívesen intézik online ügyeiket. A régi szokásoktól nehezen térünk el. De hogyan lehetne meggyőzni az "analóg" megoldásokhoz ragaszkodó ügyfeleket, hogy váltsanak? Ők valójában az offline függők! Így született meg az anonim analógfüggők főszereplésével a Legyen tiszta! Tiszta online kampány.
Versenyben van egy másik, Magyar Telekomnak készült kampány is, a „Köni by AI”. A legújabb felmérések szerint a magyarok egyharmada negatívan vélekedik a mesterséges intelligenciáról. Húsvét közeledtével a Telekom bemutatta, hogyan képes a mesterséges intelligencia az innováció motorja lenni és kézzelfogható, pozitív hatást gyakorolni az életünkre. Sokféle tradíció létezik a magyaroknál, de a kölniről alkotott vélemény általában közös: nincs jó illata. A Telekom az AI és Kiss Virág parfümszakértő segítségével közösen megalkották az első illatos locsolókölnit.