Bankolás bárhol, bármikor internetbankban vagy okostelefonon, online személyi kölcsön akár hét perc alatt, átutalás telefonszám alapján – a CIB ügyfelei számára már megszokott szolgáltatások futurisztikus elképzelésként hatottak volna 1979-ben, amikor a bank megkezdte működését. Az idén negyvenéves CIB Bank jövőbe mutató megoldásokkal és izgalmas meglepetésekkel ünnepli a kerek évfordulót.
A mobiltelefon vagy a Facebook gondolatban sem létezett, a Zilog Z80-as mikroprocesszorral épp csak elindult világhódító útjára a személyi számítógép, az Észak-Amerikai Repülésvédelmi Parancsnokságon pedig egy rosszul lefuttatott rendszerteszt miatti hamis riasztás okozott fejfájást az illetékeseknek – még csak ébredezett az a digitális világ, amely nélkül ma már elképzelni sem tudnánk az életünket, amikor 1979. november 9-én a CIB Bank alapító elődje, a Közép-európai Nemzetközi Bank megkezdte működését Budapesten.
A múlt
Az indulás óta eltelt közel 40 év alatt sokat változott a világ, és vele együtt a bank is. 1988-ban a kétszintű bankrendszerrel megkezdődtek a forintműveletek, 1992-ben megnyitotta kapuit Győrben az első bankfiók, amit egy év múlva a második követett Debrecenben, két év múlva pedig további kettő Szegeden és Nyíregyházán. 2008-ban a CIB Bank és az Inter-Európa Bank összeolvadásával létrejött az ország egyik legnagyobb bankja. Az internet közben alaposan átformálta a fogyasztói szokásokat – a kihívásra a CIB Bank díjnyertes elektronikus csatornákkal válaszolt.
A jelen
Ma az időnk jó részét már online töltjük: a világhálón rendelünk karácsonyi ajándékot, azon tartjuk a kapcsolatot a barátainkkal, és a CIB Banknál már a pénzügyeink intézéséhez sem kell csatornát váltanunk. Az ügyfelek nyitottak az egyszerű és kényelmes digitális megoldásokra: a CIB-nél az internetbankot a lakossági ügyfelek 70, a vállalatiak 87%-a használja rendszeresen, a mobilalkalmazással pedig már 195 ezren intézik a pénzügyeiket. A díjnyertes applikáció méltán népszerű: a CIB ügyfelei teljesen online, akár 7 perc alatt igényelhetnek személyi kölcsönt, mobilról kezelhetik a betétlekötéseket és a befektetéseket, indíthatnak SEPA átutalást, vagy kezdhetnek rendszeres megtakarításba a #withSAVE funkció segítségével. A CIB tavaly a hazai piacon úttörőként vezette be a #withPAY szolgáltatást: ügyfelei a telefon névjegyzékének segítségével, a bankszámlaszám ismerete és így megadása nélkül indíthatnak egymás között átutalási műveleteket.
A jövő
Ami négy évtized elteltével is változatlan, az a meghatározó jelenlét és az előretekintő gondolkodás. A CIB Bank már eddig is hosszú utat tett meg, de fáradhatatlan lendülettel halad tovább, hogy az ügyfelekkel együtt építse fel a jövő bankját, és teremtsen innovatív, szerethető és inspiráló közeget több mint 420 000 ügyfelének és közel 2 ezer dolgozójának. Az idei kerek évfordulót a bank számos izgalmas akcióval és újdonsággal ünnepli meg, melyekről folyamatosan beszámol majd.