A Spar honosította meg Magyarországon a negyed évszázada még ismeretlen hipermarket-formátumot. 25 évvel ezelőtt, Győrben nyílt meg az első Interspar, azóta már 34 üzlet szolgálja ki a vevőket országszerte.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1995-ben nyitotta meg az első olyan önkiszolgáló kiskereskedelmi létesítményét, amely nagy területen az élelmiszerek és egyéb cikkek széles választékát kínálta – a vállalat ezzel az úttörő kezdeményezésével honosította meg hazánkban elsőként a hipermarket-formátumot.
A hipermarketek sikeréhez hozzájárult az is, hogy a SPAR folyamatosan követte és megértette a változó fogyasztói igényeket, szokásokat. Figyelembe vette például, hogy a gazdasági válság alatt az árral kapcsolatos döntési szempontok voltak a jellemzőek, ma viszont már a vásárlási élmény, a környezet, az ár-érték arány és az időtényező is fontossá vált. „A vevők jelentős része szívesen tér vissza az INTERSPAR áruházakba, hogy a minőségi kiszolgálás és a bő áruválaszték mellett olyan egyedi szolgáltatásokat is igénybe vegyen, mint amit az INTERSPAR to Go-k kínálnak, vagy amit az önkiszolgáló kasszák biztosítanak, illetve amit a fenntarthatóság mellett elkötelezett vállalat elektromosautó-töltőállomásai jelentenek” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Hozzátette: Az elért eredmények különösen annak fényében értékesek, hogy míg a hipermarket-szegmens Európában visszaesett, addig a SPAR hazánkban növekedést tudott elérni.
Az üzletlánc célja, hogy a fejlődés ütemét, a fogyasztók érdeklődését megtartsa, ennek érdekében vásárlási élményt és minőségi szolgáltatásokat biztosít a régebben épült INTERSPAR-ok esetében is. Az év során az áruházlánc számos izgalmas és extra kedvezményeket, értékes nyereményeket kínáló promócióval örvendezteti meg a vásárlóit, hogy együtt ünnepelhessék a jubileumot. Ennek első állomása a 2020. március 5-ével induló különleges promóció, amely az egész éves születésnapi kampány nyitóakciója. Az INTERSPAR áruházak vevői legalább 7000 forint értékű vásárlás esetén egy olyan kupont kapnak, ami 5%-os blokkvégösszeg-kedvezményre jogosítja őket, de ha a szerencse melléjük szegődik, ez 10%, 15%, 25%, de akár 50% is lehet. Azaz: ennyivel olcsóbban vásároltak, akár féláron.
Középpontban a fenntarthatóság
A vállalat üzletpolitikájának egyre meghatározóbb eleme a fenntarthatóság. Minden új és átépült INTERSPAR-ba környezetbarát és energiatakarékos hőkezelési és világítási technológiát telepítettek. A vásárlást az új egységek mindegyikében és a korszerűsített régebbiekben is önkiszolgáló kasszák gyorsítják. Az üzletlánc szakmai partnerével 17 áruházához 33 villamos járműtöltő egységet is telepít.
A vállalat új áruházépítéseket és korszerűsítéseket tervez, további fejlesztéseken – mint a házhoz szállítás és a Drive-In szolgáltatás bővítése – dolgozik, régebbi és újabb termékkategóriákban is fejleszti a saját márkáit, kemencecserékkel is erősíti a helyben sütött pékáruk szegmensét, illetve gazdagítja a gasztronómiai kínálatát.