A múlt évben 41 milliónál is több csomagot kezelt a Magyar Posta, ráadásul a küldemények 30 százalékát az utolsó negyedévben adták fel.
A Világgazdaság összeállítása szerint a hazai e-kereskedelmi szektor dinamikus növekedésével párhuzamosan a csomagküldemények mennyisége is jelentősen emelkedett. Tavaly már valamivel több, mint 41 millió csomagot és árutartalmú küldeményt kezelt a posta, ami 5 százalékos bővülésnek felel meg 2017-hez képest
A Magyar Posta adatai szerint 2018 utolsó negyedévében több mint 12 millió darab csomag és árutartalmú küldemény jutott el a címzettekhez. A megnövekedett küldeménymennyiség ellenére a postánál mind a telefonos, mind pedig az e-mailes ügyfélmegkeresések száma csökkent, a Black Friday utáni időszakban mintegy 25 százalékkal kevesebb panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban – írja beszámolójában az üzleti napilap.
A Magyar Posta az elmúlt évben is több intézkedéssel készült az év végi forgalomnövekedésre. A csúcsidőszak kezdetén egy új, 1 milliárd forintos automata csomagfeldolgozó rendszert állítottak üzembe, továbbá országszerte mintegy hatvan postán extra csomagpontok kialakításával bővítették a kapacitást. Ebben az időszakban kezdték meg az új, háromkerekű elektromos motorok tesztelését, a tricikliket elsősorban Budapesten használják a nemzetközi küldemények kézbesítésére.