- Hirdetés -

Valami újat kihozni

|

Szükség van az MVM és az NKM márka erőteljes újrapozicionálására – mondja Jákó Eszter. Az MVM Csoport kommunikációs igazgatójával a márkák felül vizsgálatáról, a ráncfelvarrásról, a fiatalokról és a versenyről is beszélgettünk.

– Nemrég az NKM az MVM 100 százalékos tulajdonába került. Branding szempontjából ez elég komoly kihívásnak tűnik, mekkora folyamat veszi most kezdetét?

– Az NKM Csoport érkezése az MVM Csoportba jó apropót adott arra, hogy megnézzük, felülvizsgáljuk a márkáinkat. Különböző brandjeink megszüntetése, összeolvadása vagy akár újak bevezetése is szóba került. Több kutatást is végeztük, teljes körűen körbejártuk a témát mind külső, mind employer brand oldalról. Ez egy hosszú, hét hónapig tartó folyamat volt, mert a kvalitatív felmérésekre épültek a kvantitatív módszertanok. Bár házon belül előzetesen kételkedtünk a márka „egészségi állapotában”, az eredmények alapján azt láttuk, hogy országos léptékben gondolkodva nem indokolt sem az MVM, sem az NKM brand lecserélése. Ugyanakkor szükség van egy erőteljes újrapozicionálásra és a két márka hangsúlyos megkülönböztetésére. Összhangban a vállalatcsoport stratégiájával és a tagvállalatok tevékenységeinek kitisztításával, amelynek során a duplikált funkciókat megszüntetjük és a hatékony működés érdekében optimalizáljuk, az MVM-et mint üzleti nagykermárkát, az NKM-et pedig mint lakossági kiskermárkát definiáltuk.

Az MVM brand 2016-ban teljes arculatváltáson esett át. Mivel a költségek szem előtt tartása kiemelt feladatunk, most a meglévő alapból igyekszünk arculatfrissítéssel, ráncfelvarrással valami újat kihozni, ami jobban támogatja a kommunikációs célokat és rugalmasabban illeszkedik a digitális platformokhoz. Aki figyelemmel kíséri a kommunikációnkat, már találkozhatott az MVM márka új, kreatív megjelenéseivel, ahol a korábban funkciótlan „kocka” a kreatív anyagok aktív elemévé vált. Az NKM-nél pedig hamarosan egyértelmű lesz az MVM Csoporthoz tartozás.

– Hogy látod, ehhez mennyi időre lesz szükség?

– A költséghatékonyság és a fenntarthatóság kulcsfontosságú, illetve a változások nem indokolják az ún. hard átállást, amikor egy éjszaka alatt lecserélődik mindenhol egy arculat, ezért a lassú átmenet mellett döntöttünk.

– Jelenleg milyen az MVM és az NKM márkaismertsége? Utóbbi mozaikszót lehet, hogy csak kevesen tudják kibontani, nem?

– Az MVM és az NKM márka nagyjából ugyanott tart mint energetikai vállalat, ami abból a szempontból érdekes, hogy az NKM csupán néhány éves múltra tekinthet vissza. A spontán ismertség mindkét esetben 20 százalék körüli ebben a kategóriában, míg a támogatott ismertség 80 százalék körül mozog. Mi a spontán ismertséget szeretnénk komolyan növelni. Célunk, hogy az MVM-et is beágyazzuk a lakosság tudatába, az NKM-et pedig továbbfejleszszük. A Nemzeti Közművek helyett a rövid NKM márkára koncentrálunk, ezért nem elsődleges brandismérv az, hogy hányan tudják az NKM mozaikszó eredetét.

– Ha jól tudom, közel 60 tagvállalatotok van. Lehet egy ekkora csoportnak több erős almárkája?

– Szerintem lehet, sőt, kell is, de csak akkor, ha azok jól el vannak különítve. A mi esetünkben két erős brandről beszélünk, az MVM-ről és az NKM-ről, amelyek megfelelő pozicionálással erősíthetik egymást. Az MVM Csoport családként működik: a leányvállalatok így vagy úgy, de viselik a nevünket. A tudatos, új márkastruktúrának köszönhetően tevékenységeikkel és kommunikációjukkal erősítik egymást.

– Mindeközben a márkák számára egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy a klímaválság közepette milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezetvédelem irányába. Felmérések szerint például a fiatal álláskeresők számára a fenntarthatóságra törekvő brandek egyre fontosabbak. Érzitek ezt ti is?

– Mind az MVM-nél, mind az NKM-nél alapvető márkaérték a fenntarthatóság személyes és vállalati szinten. Úgy gondolom, az MVM élen jár e téren, hiszen folyamatosan építjük a megújuló energiaforrásokon alapuló erőműveket, vezetjük be a papír- és műanyaghasználat minimalizálását célzó intézkedéseinket, szervezzük kollégáinknak a szemétszedő, recycling, veszélyeshulladék-gyűjtő akciókat, biztosítjuk a munka és a magánélet egyensúlyát vagy éppen a távmunka lehetőségét. A fi atalok sajnos nem tudnak rólunk sokat, ezen van mit javítani. És mindezt úgy kell elérnünk, hogy közben ne csupán ebbe a hihetetlenül sokrétű és színes tevékenységkörbe nyerjenek bepillantást, ami nálunk megtalálható, hanem a környezetért, a jövőért és az emberekért tett erőfeszítéseinket is megismerjék.

– Az MVM márka számára mennyire lesz fontos, hogy ne maradjon ki a közlekedés forradalmasításából? Sok kisebb vállalat van a piacon, akár csak a fintech cégek piacán, amelyek gyorsabbak, rugalmasabbak, digitálisabbak. Nagy a verseny?

– Az innováció egyszerre külső és belső késztetés: mi magunk is dolgozunk a fejlesztéseken és az új ötletek felszínre hozatalában. A digitalizáció mind a hálózatirányításban és a termelésben, mind pedig a lakossági szolgáltatásoknál kulcsfontosságú. Az utóbbi területen két NKM almárka is élen jár az innovációban, az egyik az NKM Mobilitás Kft., amely e-töltőhálózatával és szakértelmével megkerülhetetlen a hazai e-mobilitásban, a másik pedig az NKM Optimum Zrt., amelynek feladata a modern otthonszolgáltatások fejlesztése és bevezetése. Nálunk, az MVM-nél egyébként folyamatosan keressük a piacképes újító ötleteket. A legjobb példa erre a több éve sikeresen futó MVM Edison startupverseny. A verseny tehát nagy, de mi nagyvállalathoz képest viszonylag gyorsan tudunk reagálni a különböző piaci változásokra, ezért egyértelműen van keresnivalónk a legmodernebb megoldások piacán is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...