- Hirdetés -

Változás a hazai használtautó-piacon

|

A harmadik negyedévben 6,6 százalékkal esett vissza az autóimport, és januártól szeptember végéig is negatív tendenciát mutat ez a terület a használt autó piacon, ugyanis 2,2 százalékkal kevesebb kocsi érkezett Magyarországra külföldről 2018 hasonló időszakához képest. Ezzel szemben a hazai átírások továbbra is nőnek, eddig 600 ezernél több gépkocsi cserélt gazdát hazánkban, és még mindig az Opel Astrát és a Suzuki Swiftet keresik legtöbben – derül ki a Datahouse adataiból.

Ugyan 1-2 hónap esetében már látható volt a visszaesés a használt autó piacon az elmúlt időszakban, valójában 2012 óta most fordult elő olyan először, hogy kilenc hónapos távlatban is negatív tendenciát mutat a terület. A harmadik negyedévben 6,6 százalékot esett az import (-2700 autó), a leggyengébb hónapnak pedig az augusztus számított, ekkor 17,8 százalékkal kevesebb kocsi (-2465 autó) érkezett határon túlról 2018-hoz képest. Összességében 2,2 százalékkal vásároltak kevesebb négykerekűt a magyarok határon túlról ebben az időszakban, januártól szeptember végéig 117.352 gépkocsi érkezett hazánkba.

„Az autóimportot értelemszerűen a forint-euró árfolyam befolyásolja leginkább, de bízunk benne, hogy a tendenciák hátterében az is áll, hogy a használtautó-vásárlók elkezdték felismerni a külföldi autóvásárlás kockázatát. A határon túlról érkező gépkocsik ugyanis sokszor ismeretlen múlttal rendelkeznek, ráadásul a megbízhatóságuk is kérdőjeles, legfőképpen azért, mert hatvan százalékban tíz évnél idősebb modelleket választanak a vevők. Probléma esetén pedig a jogaikat sem tudjuk érvényesíteni, mert az eladók gyakran válnak utolérhetetlenné az adás-vétel után.” – mondja Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Az országon belüli átírások száma azonban továbbra is nő: kilenc hónap alatt 603.303 – 76,4 százalékban tíz évnél idősebb – személyautó cserélt gazdát, amely 5,9 százalékkal múlja felül a tavalyi év hasonló időszakát.

A hazai átírásoknál az alsó-középkategóriás (180.261 autó), kisméretű (146.051 autó) és a felső-középkategóriás (60.263 autó) modelleket vásárolták legtöbben, az SUV-k 8 százalékot hasítottak ki a tortából. Az alsó-középkategória (31.646 autó) népszerűsége az importban is megmutatkozott, de a felső-középkategóriás (20.115 autó) és az egyterű járművek (19.310 autó) is keresettek voltak.

A belföldi vételek során 12 százalékos részesedéssel az Opel (77.409 autó) bizonyult a legnépszerűbbnek a Volkswagen (60.333 autó) és a Suzuki (58.746 autó) előtt, az import esetében legtöbben Volkswagent (13.634 autó), Opelt (12.182 autó) és Fordot (10.921 autó) választottak.

Érdekesség, hogy a magyarországi autócserék és a behozatal során is az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után. Az átírások esetében a Suzuki Swift és a Ford Focus követi a német modellt, míg a forgalomba helyezéseknél a Focus áll a második helyen a népszerűségi listán, harmadik pedig a Volkswagen Golf.

A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak négykerekűt.

„Fontos eszközt kaptak a kezükbe a használt autót keresők, ugyanis a Jármű Szolgáltatási Platformnak köszönhetően egyre több információ áll a vevők rendelkezésére. Éppen ezért minden vásárlót arra biztatunk, hogy első lépésként itt ellenőrizze az általa kiszemelt gépkocsit, majd vigye el egy márkaszervizbe, ahol pár tízezer forintért pontos képet kaphat a járműről.” – tanácsolja a márkaigazgató. – „Biztosra persze akkor mehetünk, ha olyan kereskedőtől választunk autót, amely garanciát is biztosít a használt autókra. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy enélkül is jár a szavatosság és a jótállás, amely egy évig jogszabály szerint védi az új tulajdonost. Így ezzel mindenképpen éljünk, amennyiben problémát tapasztalunk a szerződéskötést követően.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...