Az RTL Klubon sugárzott Star Wars 7. bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának, legalábbis a 18-49 éveseknél. A TV2 esetében a Ninja Warrior volt a listavezető.
Apróbb elmozdulások történtek az elmúlt héten a két piacvezető kereskedelmi csatorna nézettségi versenyében. Az RTL Klub heti közönségaránya 0,7 százalékponttal erősödött, a TV2-é pedig 0,1 százalékponttal gyengült. A két televízió közötti differencia így 5,6 százalékpontot tett ki, továbbra is az RTL Klub javára. Utóbbi egyedül a hétfő estét nem nyerte meg, amikor a TV2 15,5 százalékos share-t produkált, az RTL Klub 13,6 százalékával szemben. Vasárnap este volt a legnagyobb a különbség a két csatorna között, akkor az RTL Klub 23,6 százalékos közönségarányával szemben a TV2 csak 8,4 százalékot ért el.
49. hét / 48. hét / 47. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,5% / 15,8% / 17,3%
TV2 – 10,9% / 11,0% / 11,2%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (49. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19,8% (20,5%)
Celeb vagyok, ments ki innen – 17,9% (18,2%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,4% (14,9%)
Barátok közt – 13,8% (14,8%)
TV2
Tények – 14,5% (15,2%)
Ázsia Expressz – 14,2% (12,8%)
Appra magyar – 8,9% (9,2%)
Tények Extra – 5% (6%)
Eléggé különbözik az elmúlt hét műsoros nézettségi toplistája a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. A kereskedelmi célcsoportnál a legnézettebb műsor az RTL Klubon vasárnap este műsorra tűzött Star Wars 7. volt, ami 397 ezer nézőt vonzott, 27,2 százalékos közönségarány mellett. A második helyre a Celeb vagyok, ments ki innen vasárnapi adása futott be 316 ezer nézővel és 18,3 százalékos share-rel. A harmadik pedig az ugyancsak vasárnap esti RTL Híradó volt 264 ezres nézettséggel és 17,5 százalékos közönségaránnyal.
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebb tartalma címmel a Ninja Warrior büszkélkedhet, amire 245 ezren voltak kíváncsiak, 17 százalékos közönségarány mellett. A TV2-s házi toplista második helyén a vasárnapi Tények (225 ezer néző, 14,9 százalékos közönségarány), harmadik helyén a keddi Ázsia Expressz (222 ezer néző, 16,4 százalékos közönségarány) tűnik fel.
A teljes lakosság körében az RTL Híradó volt az elmúlt hét lenézettebb műsora, de nem a vasárnapi, hanem a hétfői adás, ami 950 ezer nézőt vonzott. Ez egyben azt is jelenti, hogy a héten egyetlen produkció sem ugrotta meg az egymilliós nézettségi szintet. A teljes lakosságos toplista második helyén a Tények áll, szintén a hétfői adással és 827 ezer nézővel. A harmadik legnézettebb műsor a Celeb vagyok volt, megint csak a hétfői adás, ami 787 ezres nézőszámot produkált.
Megint bekerült a top 10-be a SuperTV2 műsora, a Sztárban sztár+1 kicsi, ami a 18-49 éveseknél 198 ezer, a teljes lakosságnál 603 ezres nézettséget ért el. Vasárnap este egyébként ezzel kicsit kannibalizálta is a SuperTV2 az anyacsatorna nézettségét. (Pláne, hogy még tart a SuperTV2 kódolatlan időszaka a MinDig Tv-n).
A TV2 a múlt héten a Ninja Warrior után megismételte a Korhatáros szerelem című új sorozatának első két epizódját. Ezek a 18-49 éveseknél 152 ezer és 119 ezer nézőt vonzottak. A szombat esti harmadik rész pedig 187 ezer nézőt érdekelt (egy héttel korábban 212 ezer volt a nézőszáma). A Korhatáros szerelem múlt szombati közönségaránya 13,1 százalékot tett ki, ami magasabb a TV2 csatornaátlagánál, ugyanakkor a sávját nem tudta nyerni, kikapott a párhuzamosan az RTL Klubon sugárzott Amerika kapitány című filmtől.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.