- Hirdetés -

Van még hova fejlődniük a hazai banki mobilappoknak

|

- Hirdetés -

Több száz ügyféligényt kielégítő banki szolgáltatásból mindössze három az, ami minden banki mobilapplikációban megtalálható – derül ki a BiztosDöntés.hu felméréséből, ami a szolgáltatások és nem a díjak alapján vizsgálta a hazai bankok mobilalkalmazásait. Pedig a digitális bankolás fontossága a koronavírus-járvány alatt csak tovább erősödött, ennek ellenére kevés az a pénzintézeti app, amelyik többet tud egy mobilra optimalizált böngészőfelületnél.

Annak ellenére, hogy ma már tényleg lehetne mindent mobilról intézni, a 10 legnagyobb hazai pénzintézet (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu szolgáltatási kalkulátora alapján kijelenthető: 250 szolgáltatási szempontból mindössze három az, ami minden mobilapplikációban biztosan elérhető. Ez az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül.

„Mit ér például egy bankszámla, ha havi 200 forinttal olcsóbb, de valami olyanért rendszeresen be kell menni a bankfiókba, amit mobilról 2 perc alatt is el lehetne intézni?” – mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és szakértője, aki szerint a legtöbb fiatal már a szolgáltatások alapján hasonlítja össze a bankszámlákat. „Éppen ezért szerintem már nem egy árösszehasonlító kalkulátor fogja a legtöbb segítséget adni, hanem egy olyan, ami figyelembe veszi, milyen kényelmi funkcióra van szüksége az ügyfélnek” – teszi hozzá.

A BiztosDöntés.hu szakértői 250 szolgáltatástípust megkülönböztetve rendszeresen áttekintik a hazai mobilappok kínálatát, figyelik a fejlesztéseket és beszámolnak róluk. A legfrissebb elemzésben a közel 50 legfontosabb elvárt digitális banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg az applikációkat és azok felhasználói értékelését.

A bankok egyre jobban állnak a bolti mobilfizetéssel, ami jelenleg egyébként az applikációk fejlesztésének egyik fő iránya. A vizsgált 10 hazai nagybank kínálatából már csak 4 nem nyújt ilyet az ügyfeleinek, de ebből 2 lehetővé teszi bankkártyái mobilfizetéses használatát az Apple saját fizetési megoldásával.

A hazai banki mobilapplikációk között nagyon kevés olyan szolgáltatást találni, amely általánosnak számít. Mobilegyenleget feltölteni például mindössze 4 banknál lehet, közlekedési mobiljegyet vásárolni pedig csak kettőnél és csak egynél köthetünk utasbiztosítást, ha külföldre utazunk.

A 10-ből 6 bank elbukott azon, hogy a mobilapplikációja nem képes push üzenetben tájékoztatni ügyfelét, a drága SMS-ek helyett a bankszámlára érkező jóváírásokról vagy a bankkártya-tranzakciókról.

A vizsgált bankok mintegy felénél lehet sárga és fehér csekket befizetni mobillal anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból, de közülük csak kettő olvassa be a csekk QR-kódját az ingyenes bankkártyás befizetéshez. A többinél karakterfelismerésekkel kell bajlódni és a csekkről beolvasott adatok alapján sima átutalásként megy el a befizetett pénz a számláról. Autópálya-matricát is mindössze 2 banknál vásárolhatunk a mobilappal, ahogy parkolást is csak kettőnél fizethetünk.

Érdekesség, hogy a banki mobilalkalmazások közül a legtöbb szolgáltatást nyújtó app autópálya-matrica és parkolás fizetést kínál, sárga, valamint fehér csekk befizetése mellett digitálisan eltárolja a hűségkártyákat is, továbbá belföldi mobiltelefon egyenleg feltöltésére is képes. Mindezt pedig megfejeli a bolti NFC-s érintéses mobilfizetéssel is.

Az alkalmazásáruházak értékeléseit vizsgálva arra jutottak a BiztosDöntés.hu szakértői, hogy olyan app is akad, ahol a bank inkább letiltotta az alkalmazásboltban, hogy az előnytelen értékelések nyilvánosan látszódjanak, de olyan is létezik, amelyik nyíltan felvállalja, hogy több mint 900 ügyfele átlagosan 2 csillag alá értékelte az eddigi mobilapplikációs erőfeszítéseit az 5-ös skálán.

A kalkulátorban egyébként beállítható egyszerre több kívánt banki szolgáltatás is, azonban ekkor már drasztikusan csökken a lista. Ha például ingyenes push üzeneteket szeretnénk kapni a tranzakciókról a drága SMS-ek helyett, és szeretnénk kártyalimiteket állítani, illetve sárga csekket is befizetnénk, akkor már csak 3 bank marad talpon a 10-ből.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA