- Hirdetés -

Van még hova fejlődniük a hazai banki mobilappoknak

|

- Hirdetés -

Több száz ügyféligényt kielégítő banki szolgáltatásból mindössze három az, ami minden banki mobilapplikációban megtalálható – derül ki a BiztosDöntés.hu felméréséből, ami a szolgáltatások és nem a díjak alapján vizsgálta a hazai bankok mobilalkalmazásait. Pedig a digitális bankolás fontossága a koronavírus-járvány alatt csak tovább erősödött, ennek ellenére kevés az a pénzintézeti app, amelyik többet tud egy mobilra optimalizált böngészőfelületnél.

Annak ellenére, hogy ma már tényleg lehetne mindent mobilról intézni, a 10 legnagyobb hazai pénzintézet (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu szolgáltatási kalkulátora alapján kijelenthető: 250 szolgáltatási szempontból mindössze három az, ami minden mobilapplikációban biztosan elérhető. Ez az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül.

„Mit ér például egy bankszámla, ha havi 200 forinttal olcsóbb, de valami olyanért rendszeresen be kell menni a bankfiókba, amit mobilról 2 perc alatt is el lehetne intézni?” – mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és szakértője, aki szerint a legtöbb fiatal már a szolgáltatások alapján hasonlítja össze a bankszámlákat. „Éppen ezért szerintem már nem egy árösszehasonlító kalkulátor fogja a legtöbb segítséget adni, hanem egy olyan, ami figyelembe veszi, milyen kényelmi funkcióra van szüksége az ügyfélnek” – teszi hozzá.

A BiztosDöntés.hu szakértői 250 szolgáltatástípust megkülönböztetve rendszeresen áttekintik a hazai mobilappok kínálatát, figyelik a fejlesztéseket és beszámolnak róluk. A legfrissebb elemzésben a közel 50 legfontosabb elvárt digitális banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg az applikációkat és azok felhasználói értékelését.

A bankok egyre jobban állnak a bolti mobilfizetéssel, ami jelenleg egyébként az applikációk fejlesztésének egyik fő iránya. A vizsgált 10 hazai nagybank kínálatából már csak 4 nem nyújt ilyet az ügyfeleinek, de ebből 2 lehetővé teszi bankkártyái mobilfizetéses használatát az Apple saját fizetési megoldásával.

A hazai banki mobilapplikációk között nagyon kevés olyan szolgáltatást találni, amely általánosnak számít. Mobilegyenleget feltölteni például mindössze 4 banknál lehet, közlekedési mobiljegyet vásárolni pedig csak kettőnél és csak egynél köthetünk utasbiztosítást, ha külföldre utazunk.

A 10-ből 6 bank elbukott azon, hogy a mobilapplikációja nem képes push üzenetben tájékoztatni ügyfelét, a drága SMS-ek helyett a bankszámlára érkező jóváírásokról vagy a bankkártya-tranzakciókról.

A vizsgált bankok mintegy felénél lehet sárga és fehér csekket befizetni mobillal anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból, de közülük csak kettő olvassa be a csekk QR-kódját az ingyenes bankkártyás befizetéshez. A többinél karakterfelismerésekkel kell bajlódni és a csekkről beolvasott adatok alapján sima átutalásként megy el a befizetett pénz a számláról. Autópálya-matricát is mindössze 2 banknál vásárolhatunk a mobilappal, ahogy parkolást is csak kettőnél fizethetünk.

Érdekesség, hogy a banki mobilalkalmazások közül a legtöbb szolgáltatást nyújtó app autópálya-matrica és parkolás fizetést kínál, sárga, valamint fehér csekk befizetése mellett digitálisan eltárolja a hűségkártyákat is, továbbá belföldi mobiltelefon egyenleg feltöltésére is képes. Mindezt pedig megfejeli a bolti NFC-s érintéses mobilfizetéssel is.

Az alkalmazásáruházak értékeléseit vizsgálva arra jutottak a BiztosDöntés.hu szakértői, hogy olyan app is akad, ahol a bank inkább letiltotta az alkalmazásboltban, hogy az előnytelen értékelések nyilvánosan látszódjanak, de olyan is létezik, amelyik nyíltan felvállalja, hogy több mint 900 ügyfele átlagosan 2 csillag alá értékelte az eddigi mobilapplikációs erőfeszítéseit az 5-ös skálán.

A kalkulátorban egyébként beállítható egyszerre több kívánt banki szolgáltatás is, azonban ekkor már drasztikusan csökken a lista. Ha például ingyenes push üzeneteket szeretnénk kapni a tranzakciókról a drága SMS-ek helyett, és szeretnénk kártyalimiteket állítani, illetve sárga csekket is befizetnénk, akkor már csak 3 bank marad talpon a 10-ből.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....