- Hirdetés -

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

|

- Hirdetés -

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket felvonultató TOP50 rangsorunkban. A Google Magyarország vezetője beszélt arról is, hogy mekkora lehetőségek rejlenek a digitalizációban és mit tesz ezért a cég.

- Már jó ideje a Google-nél dolgozol, úgy tűnik, elég lojális vagy. Olyan ez, mint a fociban, ha van egy kedvenc csapatod, azt nem nagyon hagyod el?

- Három hosszú időszak van a hátam mögött összesen három vállalatnál, így azt hiszem, helyes az állítás. Több mint 11 éve csatlakoztam a Google-höz, és nagy utat jártunk be azóta, de ugyanez elmondható a csapatomra (Crystal Palace – a szerk.) is. 2013-ban közel egy évtized után került vissza a klub a Premier League-be. Több meccsen is kint voltam, amikor még Király Gábor állt a kapuban, de olyanon is voltam, amikor Gera Zoli és csapata, a WBA ellen játszottunk.

- A céged az elmúlt években a hazai reklámpiac egyik legnagyobb felülete lett, nagyjából annyit reklámoznak rajta, mint az összes tévén együttesen. Sok vád éri amiatt a Google-t, hogy ezt a pénzt kiviszi az országból, és nem fektet itt tartalomgyártásba. Hogyan lehet ezen változtatni, kell-e egyáltalán?

- A Google mindig megfizeti a helyi törvények által előírt adókat minden országban, ahol működik, így Magyarországon is. Idehaza 2007 óta vagyunk jelen, és büszkék vagyunk arra, hogy ahogy a beruházásaink – amelyek önmagukban is a digitális gazdaságot szolgálják – növekednek, úgy bővülnek a költségvetésbe befizetett közterhek is – beleértve a jövedelemadót. A Google régóta támogatja a nemzetközi adórendszer reformját, hogy a multinacionális vállalatok által fizetett közterhek nagy részét ne csak a vállalat székhelye szerinti országban, hanem a cég ügyfeleinek országában is fizessék. Ezért örülünk, hogy ebben a kérdésben nemrég megállapodás született az OECD fórumán. A reklámadó befizetésére sor került a Google részéről is.

- Mekkora a felelőssége a Google-nek, hogy segítsen a digitális tudás, gazdaság erősítésében? Több kezdeményezésben is benne vagytok: kkv-k segítése, Startup Hungary, Digitális Kereskedelmi Szövetség. Vannak komoly előrelépések ezeken a területeken?

- Több mint hat éve elérhető az ingyenes programunk, a Grow with Google, amelynek a legfontosabb célja a digitális tudás alapszintjét átadni online és offline tréningeken keresztül. Mostanra több mint 110 ezer embert oktattunk alapkészségekre. Aki a digitalizációban vagy más területen érdekelt, annak felelőssége segíteni a vállalkozásokon, és az elmúlt években mi is egyre inkább erre törekszünk. Dolgozunk a magyar startupszcéna jobbá tételéért is, például a magyar Google a Startup Hungaryben alapítóként is jelen van. A Digitális Kereskedelmi Szövetségben (DKSZ) pedig a hazai e-kereskedelem fellendítéséért tevékenykedünk. Előrelépések folyamatosan vannak, például rajtunk kívül a Vodafone-nak van sok kommunikációs kezdeményezése kifejezetten a kkv-kért, banki területen pedig a K&H-nak, az Erstének és az MKB-nak is futnak kkv-programjai, de természetesen van hová fejlődni.

 

- Hol kellene még igazán nagy lökés?

- Sok területen van tér a fejlődésre, és mindegyikkel foglalkozni kell. Nagyon fontos például az e-kereskedelem támogatása, de ez nem lehetséges a munkaerőhiány orvoslása nélkül, emellett a szakértelemhiány is egy probléma. Úgy látjuk, hogy itthon részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a cégek, nem mernek exportálni, mert nem bíznak a tudásukban, a piaci ismereteikben, vagy csak nem tudják, hol induljanak el. A szemléletmód átalakítása sokat segítene.

- Mekkora a potenciál a hazai digitális gazdaságban? Ezen a téren eléggé sereghajtók vagyunk az unióban.

- Néhány évvel ezelőtt a McKinsey elindította a Digitális kihívók című tanulmányát, amely tíz keletközép-európai országot bevonva a régióban rejlő lehetőségeket figyeli, illetve azt, hogy mennyire vagyunk digitálisan lemaradva a fejlett államoktól. Ezek közé tartozik a Big Five (Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Németország), emellett ott az északi régió, ők az élenjárók, valamint idetartoznak a Benelux államok, Írország, illetve az északi országok. Az uniós Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society Index) szerint Románia és Szlovákia előtt járunk, a csehek mögött és a lengyelekkel egy szinten. Én hatalmas lehetőséget látok a régióban és itthon is. Az elmúlt négy évben a digitális kihívók régiójának digitális gazdasága nőtt a legnagyobb ütemben, 10,4 százalékkal, ami 42 milliárd eurós pluszforgalmat jelent. Ennek a tíz országnak összességében negatív a külkereskedelmi mérlege, az export 70 százaléka nem kerül a régión kívülre. A McKinsey friss riportja is rámutatott, hogy ha növekedni szeretnénk, akkor az exportnak kellene lennie a digitális kereskedelem hajtóerejének.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető digitális formában is ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Nem készültünk fel a mesterséges intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól. A több mint 2000 fő részvételével készült...

Új évaddal tér vissza a Green Team

A Spektrum Home saját gyártású kertészeti műsora idén ősszel is hasznos információkkal várja a kertészkedés iránt érdeklődőket. A negyedik, 10 részes évad során szó lesz konyhakertről, gyümölcsfákról és metszésükről, növényszaporításról, szobanövényekről, fűszerkertről és fűszerspirálról,...

Már lehet szavazni a leginspirálóbb nőkre

Szeptember 9-től voksolhatnak az olvasók az Inspiráló Nők 2024. évi jelöltjeire. A Femcafe.hu hagyománnyá vált kezdeményezését már nem kell bemutatni, a női portál hatodik alkalommal díjazza a kiemelkedő női teljesítményeket. 2024. őszén ismét díjazza...

A hiteles márkaépítés kihívást jelent a szakma számára – interjú Nagy Zoltán Péterrel

A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg – állítja Nagy Zoltán Péter. Az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Bírság a TV2-nek, intézkedés téves korhatár-besorolás miatt

Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta, illetve bírságot rótt ki a TV2-re. Megsértette a médiatörvény kiskorúakra...

Sportos együttműködésben az MBH Bank

Együttműködési megállapodást kötött az MBH Bank és a Veszprém Handball Club a csapat célzott támogatására. A hitelintézet elkötelezett a hazai sportélet támogatása mellett, így a bankcsoport korábbi tagbankjával, az MKB Bankkal kötött évekre visszanyúló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a kriptopiacon

Jelentősen, 13,1 százalékkal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi...

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Don't Miss

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...