- Hirdetés -

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

|

- Hirdetés -

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket felvonultató TOP50 rangsorunkban. A Google Magyarország vezetője beszélt arról is, hogy mekkora lehetőségek rejlenek a digitalizációban és mit tesz ezért a cég.

- Már jó ideje a Google-nél dolgozol, úgy tűnik, elég lojális vagy. Olyan ez, mint a fociban, ha van egy kedvenc csapatod, azt nem nagyon hagyod el?

- Három hosszú időszak van a hátam mögött összesen három vállalatnál, így azt hiszem, helyes az állítás. Több mint 11 éve csatlakoztam a Google-höz, és nagy utat jártunk be azóta, de ugyanez elmondható a csapatomra (Crystal Palace – a szerk.) is. 2013-ban közel egy évtized után került vissza a klub a Premier League-be. Több meccsen is kint voltam, amikor még Király Gábor állt a kapuban, de olyanon is voltam, amikor Gera Zoli és csapata, a WBA ellen játszottunk.

- A céged az elmúlt években a hazai reklámpiac egyik legnagyobb felülete lett, nagyjából annyit reklámoznak rajta, mint az összes tévén együttesen. Sok vád éri amiatt a Google-t, hogy ezt a pénzt kiviszi az országból, és nem fektet itt tartalomgyártásba. Hogyan lehet ezen változtatni, kell-e egyáltalán?

- A Google mindig megfizeti a helyi törvények által előírt adókat minden országban, ahol működik, így Magyarországon is. Idehaza 2007 óta vagyunk jelen, és büszkék vagyunk arra, hogy ahogy a beruházásaink – amelyek önmagukban is a digitális gazdaságot szolgálják – növekednek, úgy bővülnek a költségvetésbe befizetett közterhek is – beleértve a jövedelemadót. A Google régóta támogatja a nemzetközi adórendszer reformját, hogy a multinacionális vállalatok által fizetett közterhek nagy részét ne csak a vállalat székhelye szerinti országban, hanem a cég ügyfeleinek országában is fizessék. Ezért örülünk, hogy ebben a kérdésben nemrég megállapodás született az OECD fórumán. A reklámadó befizetésére sor került a Google részéről is.

- Mekkora a felelőssége a Google-nek, hogy segítsen a digitális tudás, gazdaság erősítésében? Több kezdeményezésben is benne vagytok: kkv-k segítése, Startup Hungary, Digitális Kereskedelmi Szövetség. Vannak komoly előrelépések ezeken a területeken?

- Több mint hat éve elérhető az ingyenes programunk, a Grow with Google, amelynek a legfontosabb célja a digitális tudás alapszintjét átadni online és offline tréningeken keresztül. Mostanra több mint 110 ezer embert oktattunk alapkészségekre. Aki a digitalizációban vagy más területen érdekelt, annak felelőssége segíteni a vállalkozásokon, és az elmúlt években mi is egyre inkább erre törekszünk. Dolgozunk a magyar startupszcéna jobbá tételéért is, például a magyar Google a Startup Hungaryben alapítóként is jelen van. A Digitális Kereskedelmi Szövetségben (DKSZ) pedig a hazai e-kereskedelem fellendítéséért tevékenykedünk. Előrelépések folyamatosan vannak, például rajtunk kívül a Vodafone-nak van sok kommunikációs kezdeményezése kifejezetten a kkv-kért, banki területen pedig a K&H-nak, az Erstének és az MKB-nak is futnak kkv-programjai, de természetesen van hová fejlődni.

 

- Hol kellene még igazán nagy lökés?

- Sok területen van tér a fejlődésre, és mindegyikkel foglalkozni kell. Nagyon fontos például az e-kereskedelem támogatása, de ez nem lehetséges a munkaerőhiány orvoslása nélkül, emellett a szakértelemhiány is egy probléma. Úgy látjuk, hogy itthon részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a cégek, nem mernek exportálni, mert nem bíznak a tudásukban, a piaci ismereteikben, vagy csak nem tudják, hol induljanak el. A szemléletmód átalakítása sokat segítene.

- Mekkora a potenciál a hazai digitális gazdaságban? Ezen a téren eléggé sereghajtók vagyunk az unióban.

- Néhány évvel ezelőtt a McKinsey elindította a Digitális kihívók című tanulmányát, amely tíz keletközép-európai országot bevonva a régióban rejlő lehetőségeket figyeli, illetve azt, hogy mennyire vagyunk digitálisan lemaradva a fejlett államoktól. Ezek közé tartozik a Big Five (Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Németország), emellett ott az északi régió, ők az élenjárók, valamint idetartoznak a Benelux államok, Írország, illetve az északi országok. Az uniós Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society Index) szerint Románia és Szlovákia előtt járunk, a csehek mögött és a lengyelekkel egy szinten. Én hatalmas lehetőséget látok a régióban és itthon is. Az elmúlt négy évben a digitális kihívók régiójának digitális gazdasága nőtt a legnagyobb ütemben, 10,4 százalékkal, ami 42 milliárd eurós pluszforgalmat jelent. Ennek a tíz országnak összességében negatív a külkereskedelmi mérlege, az export 70 százaléka nem kerül a régión kívülre. A McKinsey friss riportja is rámutatott, hogy ha növekedni szeretnénk, akkor az exportnak kellene lennie a digitális kereskedelem hajtóerejének.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető digitális formában is ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....