Váratlan döntést hozott a Coca-Cola

Új terepen próbálkozik a Coca-Cola HBC Magyarország, a vezető hazai üdítőitalgyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel személyzet és pénztár nélküli bolt koncepcióval lép piacra. A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja majd a jövő vásárlási szokásait. A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen 250 millió forint értékben, emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza a jövőbemutató kereskedelmi megoldásból származó bevételeit.

A Coca-Cola HBC Magyarország nem csak a legnagyobb hazai üdítőitalgyártó vállalkozás, de teljeskörű italgyártó partner is több mint 50 000 kereskedő számára. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a hét minden napján, a nap minden órájában releváns és kiváló minőségű termékeket kínál vevőinek és rajtuk keresztül a fogyasztóknak. A vállalat tevékenységi köre mára jóval szélesebb spektrumon értelmezendő: kiterjedt értékesítői hálózattal rendelkezik, folyamatosan fejleszti kereskedelmi képességeit, figyelemmel kíséri a fogyasztói és iparági trendeket, hogy a megfelelő üzleti döntéseket hozhassa meg a vevőpartnereivel közös üzleti sikerek elérése érdekében.

Az automatizált kereskedelem egy új, modern irányzat a kiskereskedelem terén, amely lehetőséget kínál a meglévő értékesítési és vásárlási rutinok fejlesztésére, átalakítására a mesterséges intelligencia által vezérelt technológia segítségével. Az új piaci szegmens ígéretes üzleti lehetőségeket hordoz és újabb kihasználandó fogyasztási alkalmakkal kecsegtet a Coca-Cola HBC Magyarország számára.

A vállalat már majd húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékkel bíró személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán, ide tartoznak a hideg- és forró ital, valamint a snack és a készétel automaták. A meglévő piaci tapasztalatokra alapozva a Coca-Cola HBC Magyarország az országban elsőként egy olyan teljesen automatizált és egyedi igényekre szabható kereskedelmi egység létrehozásába invesztált, amely személyzet és pénztár nélkül képes működni egyszerű és kényelmes vásárlási élményt nyújtva a fogyasztónak bármely napszakban.

„Jelenlegi terveink között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitunk három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaink szerint 2026 végéig megháromszorozzuk az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeinket” – mondta el Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikro boltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.

Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.