- Hirdetés -

Váratlanul szoros lett a nézettségi verseny

|

Nagyon feljött a TV2 az RTL Klubra, csoportszinten pedig kis előnnyel, de a TV2 Csoport nyerte a hetet a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Nézettségi szempontból két meglepetést is tartogatott az elmúlt hét.

Meglepően alakult múlt héten az RTL Klub és a TV2 közönségaránya. Előbbié 1,8 százalékponttal csökkent, utóbbié 1,5 százalékponttal nőtt, így mindössze egy százalékpont különbség volt a két csatorna között (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben) az RTL Klub javára. Egy héttel korábban ez a differencia még 4,3 százalékpontot tett ki.

Hétfőtől péntekig ennél kicsit nagyobb volt a különbség a két csatorna között (RTL Klub: 15,3%, TV2: 13,2%). A szombat estét a TV2 nyerte 15,2 százalékos közönségaránnyal, a 9,5 százalékos RTL Klub előtt. A vasárnapi főműsoridő viszont az RTL Klubé volt: 16,4 százalékot produkáltak a TV2 14 százalékával szemben.

Ráadásul csoportszinten a TV2 nemcsak megközelítette, hanem meg is előzte az RTL Magyarországot. A TV2 Csoport ugyanis 26,9 százalékos share-rel zárta a hetet, az RTL Magyarország pedig 26,6 százalékot ért el.

A nemzetközi csatornaportfólióknál holtverseny volt az AMC és a ViacomCBS között, mindkettő 5,8 százalékos heti share-t hozott össze a Sony csatornái pedig 5,1 százalékos közönségarányt értek el.

50. hét / 49. hét / 48. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 14,6% / 16,4% / 15%
TV2 – 13,6% / 12,1% / 12%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (50. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 7,2% (8,1%)
Híradó – 17% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,4% (16%)
Drága örökösök – 16,8% (17,8%)
Konyhafőnök VIP – 14,5% (15,9%)
Barátok közt ismétlés – 8,2% (7,2%)

TV2
A bosszú csapdájában – 11,9% (10,7%)
Tények – 15,6% (15,1%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,2% (11,6%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 12,2% (12%)
Farm VIP – 15,4% (14%)
Farm, ahol éltünk – 10,4% (9,7%)

Nézettségi szempontból az elmúlt hét két meglepő eredményt hozott. Az egyik az volt, hogy az utolsó hetében a TV2-s Farm VIP nagyon jól teljesített. A korábbi hetekben sem hozott gyenge eredményt, viszont pechjükre az RTL egyik legerősebb műsorával, a Konyhafőnök VIP-val kerültek egy sávba. Ettől függetlenül egész közel volt a Farm a Konyhafőnökhöz. Múlt héten viszont egyes napokon a TV2-s celebreality már nyerte a sávját és heti átlagban is jobban teljesített a Konyhafőnöknél.

A Farm VIP átlagos nézőszáma a 18-49 éveseknél 253 ezer főt tett ki (egy héttel korábban ez 230 ezer volt). A Konyhafőnök VIP-nél pedig 217 ezres nézettséget produkált (a korábbi héten 244 ezer volt a nézőszámuk).

A múlt hét másik meglepetése, hogy a Nicsak, ki vagyok kikapott egy filmtől. A papírforma az lett volna, hogy az Álarcos énekes kifutásával azért nyeri az estét a TV2 maszkos műsora. Ehhez képest az RTL Klubon sugárzott 2019-es film, a Bosszúállók: Végjáték 16,5 százalékos share-rel és 289 ezres nézőszámmal verte a Nicsak, ki vagyokot, ami 14,8 százalékos közönségarány mellett 266 ezer nézőt vonzott.

Ugyanakkor a teljes lakosság körében nyert a Nicsak, ki vagyok, hiszen 876 ezer nézőjük volt, miközben a Bosszúállók: Végjáték csak 457 ezer nézőt vonzott a teljes lakosságból. Az RTL Klub egyébként rendszeresen megjátssza azt, hogy erősnek ígérkező hétvégi TV2-s produkcióval szemben olyan filmet adnak, ami kifejezetten erős lehet a fiatalabb célcsoportoknál.

Aztán persze van, hogy ez nem jön be, például szombaton a Dancing with the Stars szezonzárójával párhuzamosan (268 ezer néző) adott Az Igazság Ligája című film a 18-49 éveseknél sem ért el túl jó (169 ezres) nézőszámot.

A heti műsoros toplista egészen máshogy nézett ki a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. A kereskedelmi célcsoportnál az első három helyen az RTL Klub műsorai sorakoznak: vasárnapi RTL Híradó (305 ezer néző), Bosszúállók: Végjáték (289 ezer néző) és a keddi Drága örökösök (288 ezer néző). A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebbje a Dancing with the Stars volt 268 ezer nézővel.

A teljes lakosságos toplistát a Dancing with the Stars vezeti, a táncos műsor 943 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A toplista második helyén a vasárnapi RTL Híradó áll 896 ezer nézővel, a harmadik helyre pedig a szintén vasárnapi Tények futott be 889 ezer nézővel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2020_50het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2020_50hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...