Városaink jövője a BrandManiában

Már most tízmilliárd okoseszköz kapcsolódik hálózatba, és a következő években sokszorosára nő a számuk, ami nagy mértékben hozzájárul az okos városok kialakulásához. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hol tart az okos városok fejlesztése, milyen lehetőségek vannak Magyarországon, és a műsorból az is kiderül, hogy milyen forradalmi változás hoznak az önvezető autók.

 

A digitális forradalom alapjaiban változtatja majd meg a városi életformát is, nagy kérdés, hogy Budapest milyen utat követ majd. A BrandMania stábja a Smart 2017 konferencián erre kereste a választ.

 

Vitézy Dávid, a Budapesti Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója szerint a magyar fővárosnak érdemes lenne azon az úton tovább menni, ami a városi közterületek visszafoglalását jelenti az autósoktól. Ez több turistát is vonz, de az ott élők is többet tudják használni a várost. Ehhez persze a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére van szükség. A digitális forradalom révén a hagyományos autók akár 90 százaléka eltűnhet az utakról, ugyanakkor a forgalom nő, mivel önvezető autók járják majd folyamatosan az utakat. Vitézy Dávid szerint az önvezető autók elterjedése azzal jár, hogy szolgáltatás alapúvá változik az autózás.

 

Az előrejelzések szerint 2022-re 29 milliárd eszköz lesz majd hálózatba kapcsolva, ami óriási lehetőségeket jelent üzleti és innovációs szempontból egyaránt. Azonban komoly fejlesztésekre van szükség az alkalmazások és a kommunikációs hálózat vonatkozásában is. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója többek között arról beszélt a BrandManiának, hogy az olyan alkalmazásokhoz, mint az okos parkolás, az intelligens világítási rendszerek, már az 5G kell majd, hogy biztosítsa a sávszélességet és az alacsony késleltetést.

 

A BrandMania legújabb adásában megszólal többek között John Ford, a GE budapesti Digitális Fejlesztő Központjának vezetője, aki arról beszél, hogyan lehet hasznosítani a rengeteg adatot, amit a szenzorok révén gyűjtünk, illetve Szollár Domokos, a Mol kommunikációs igazgatója, aki azt is elárulja, hogy a Bubi közösségi kerékpáros szolgáltatás mikor hódíthatja meg a budai hegyvidéket.

 

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattintva.