Múlt héten egyedül a Sztárban sztár ért el egymillió feletti nézőszámot. Szép eredménnyel búcsúzott az RTL Klubon futó Survivor, de továbbra is gyengélkedik a Barátok közt. A TV2-n az 50 milliós játszma nem kezdett valami erősen.
Apróbb változásokat hozott csak a nézettségi versenyben az elmúlt hét. Az RTL Klub közönségaránya 0,4 százalékponttal, 18,4 százalékra erősödött. A TV2-nél 0,7 százalékpontos csökkenés látszik, így a csatorna 11,9 százalékkal zárta a hetet. Összességében azonban hasonlóan alakultak az erőviszonyok, mint egy héttel korábban.
A hétfőtől péntekig terjedő főműsoridős időszakban az RTL Klub 17 százalékos közönségarányt produkált, a TV2 pedig 10,2 százalékot. A szombat estét elég nagy arányban nyerte az RTL Klub (26,9% vs. 8%). A vasárnap este győztese pedig a TV2 volt, miután 23,1 százalékos share-t produkáltak az RTL Klub 16,6 százalékával szemben.
41. hét / 40. hét / 39. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 18,4% / 18% / 19,4%
TV2 – 11,9% / 12,6% / 12,3%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (41. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 20,8% (21,2%)
Survivor – 23,3% (19,8%)
Éjjel-nappal Budapest – 18,1% (16,4%)
Barátok közt – 14,4% (15,1%)
TV2
Tények – 14,7% (14,6%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 11,9% (14,7%)
Az 50 milliós játszma – 10,2% (korábbi héten az Áll az alku 15,3%-ot ért el)
Tények Extra – 6% (7,8%)
A „hét legnézettebb műsora” címért mostanában az X-Faktor és a Sztárban sztár verseng egymással. A múlt héten a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is a TV2-féle Sztárban sztár végzett az élen. A műsor a kereskedelmi célcsoportból 434 ezer, a teljes lakosság köréből 1,16 millió nézőt vonzott.
Az X-Faktornak most be kellett érnie a második hellyel, a tehetségkutató idei szezonjának első élő adása a 18-49 évesek körében 380 ezres, a teljes lakosságnál 975 ezres nézőszámot produkált. Bár közönségarány tekintetében jobban teljesített az X-Faktor, hiszen 28 százalékot hoztak össze, a Sztárban sztár pedig 26,8 százalékot. Illetve a Sztárban sztárral szemben, az RTL Klubon futó film nem kapott ki olyan mértékben, mint az várható volt, hiszen a Bosszúállók 17,5 százalékos share-t ért el. Ráadásul ezzel a hét ötödik legnézettebb műsorának bizonyult.
A hét harmadik legnézettebb műsora címmel a búcsúzó Survivor büszkélkedhetett. Érdekes módon nem a pénteki évadzáró, hanem a szerdai adás vonzotta a legtöbb nézőt, a 18-49 évesek köréből 316 ezret, a teljes lakosságból 853 ezret.
Pedig hat héttel korábban nem vett túl erős rajtot a Survivor. Az első hetében – a 18-49 éveseknél – 222 ezres nézőszámmal startolt a túlélőreality, majd napról napra csökkent a nézőszám és pénteken már csak 145 ezres nézettségnél jártak. A rá következő hetekben azonban folyamatosan erősödni tudott a műsor nézőszáma. Nem lenne meglepő, ha jövőre lenne egy újabb évadja.
Az RTL Klubon továbbra is a megszokottnál gyengébben szerepel a Barátok közt, a heti 14,4 százalékos átlaguk nem egy combos eredmény. A TV2-n múlt héten az Áll az alkut az 50 milliós játszma váltotta. Előbbi vetélkedő átlagosan 5 százalékponttal jobban teljesített, mint az utóbbi. Az 50 milliós játszma első hetének átlaga ugyanis 10,2 százalék lett, ami megegyezik a TV2 hétköznap esti csatornaátlagával.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.