- Hirdetés -

Vidus Gabriella a TOP50 élén

|

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es listáján Liszkay Gábort és Gulyás Jánost megelőzve. Tavaly óta megerősödött a listán az RTL Magyarország és a Magyar Telekom jelenléte, a politikához köthető szereplők száma pedig sok év után először csökkent, de ez a tulajdonosi koncentrációval, nem pedig a befolyásuk csökkenésével magyarázható.

Az idén már 13. alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin által felkért zsűri a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiségek TOP50-es listáját. A tavalyi második hely után Vidus Gabriella visszaszerezte az első helyet. Vezetői eredményeit felértékeli, hogy az RTL Magyarországnál egy finoman szólva sem nekik lejtő pályán kell egyszerre helytállniuk a nézettségi piacon és profitot is termelniük. Ráadásul mindezt úgy, hogy a fő konkurens az elmúlt években akkora beruházást valósított meg a csatornaportfóliója terén, ami azért túlmutat az üzleti racionalitáson.

Vidus Gabriella

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is többesélyes volt az első hely, simán benne volt a pakliban, hogy a zsűri szavazatai alapján a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ötletgazdája, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, Liszkay Gábor fut be az első helyre, de végül a második helyen végzett. Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetőjének harmadik helyében nyilván szerepet játszik, hogy immár a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöki posztját is betölti. Gulyás tavaly sem szerepelt rosszul, akkor az ötödik helyen végzett. Ugyanakkor az első háromban nem szoktak ügynökségi vezetők végezni. Legutóbb erre a 2009-es Top 50-ben volt példa, amikor Simon Zsolt futott be a harmadik helyre, akkor még a Mediaedge:cia – a Wavemaker jogelődje – ügyvezetőjeként.

Liszkay Gábor

Gulyás János

A 4. pozícióban Vaszily Miklós található az idei rangsorban, aki a TV2 Csoport elnökeként Dirk Gerkens távozása után rövid időre a cég operatív irányítását is átvette, amíg megtalálták az újabb vezérigazgatót. Az ötödik helyen egy új szereplő tűnik fel, Rékasi Tibor, aki tavaly nyáron vette át a Magyar Telekom irányítását. Kolosi Péter az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója az idei TOP 50-ben a hatodik pozíciót érte el, őt Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa is igazgatóságának elnöke követi, aki az utóbbi időben már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségekre fókuszál. A 8. helyen dr. Bayer József található, a hazai médiapiacot évtizedek óta meghatározó szakember a Ringier Axel Springert irányítja, igaz már bejelentette, hogy az év végével távozik a cégtől és nyugdíj ba vonul. Folyamatosan bővíti portfólióját és erősíti piaci pozícióját az Atmedia, amelynek irányítását tavaly ősszel vette át Guttengéber Csaba, aki idei rangsorunk 9. helyén szerepel. Az első tízbe bejutott az online világ egyik legmeghatározóbb szereplője, a Google hazai vezetője, Bíró Pál is.

Az idén a Top 50 szereplőinek a negyede cserélődött ki. A KESMA indulása miatt esett ki a tavalyi szereplők közül Mészáros Lőrinc és Matolcsy Ádám, hiszen átadták médiapiaci érdekeltségeiket az alapítványnak. Az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek piacán is megvalósult egy koncentráció, hiszen ezt a területet már a Lounge csoport uralja. Pont ezek miatt az idén megfordult az a trend, ami az elmúlt esztendőkben meghatározta a Top 50 összetételének a változását, mégpedig az, hogy egyre több politikához közeli szereplő bukkant fel a listán. Míg az elmúlt két évben 11-12 fős volt ez a tábor, addig az idén a politikához köthető listás szereplők száma nyolc-kilencre csökkent.

A politikához közeli szereplők felbukkanása mellett egy másik fontos médiapiaci trendet is jelez az idei Top 50, ez pedig a főszerkesztők befolyásának csökkenése. Közülük 2011-ben még hatan is bekerültek a legbefolyásosabbak közé, ehhez képest az idei a második év, amikor egyetlen főszerkesztő sincs a toplistán. Amennyiben nagyon nézegetjük a névsort, akkor egyetlen tartalmi területet felügyelő embert láthatunk, méghozzá Kotroczó Róbertet, az RTL Magyarország hírigazgatóját. Azért mégis csak ők állítják elő a legtöbb embert elérő napi televíziós hírtartalmat, de napilapos vagy hírportálos tartalmi vezetőket már hiába keresünk a Top 50-ben.

Az RTL Magyarország az idei Top 50 tekintetében nemcsak az élen tudta visszavenni a vezetést, hanem „csoportszinten” is. A 2018-as toplistáig ugyanis minden évben RTL-es vezetőből volt a legtöbb az 50-es listán. Az elmúlt évben viszont ebből a szempontból kiegyenlítődött a verseny a TV2 Csoporttal, mert négy-négy vezetőjük került fel a toplistára. Sőt, ugyanennyi GroupM- és Atmedia vezető is bekerült a Top 50-be. Az idén viszont öt RTL-es szakembert láthatunk a listán. A TV2-nél megint bejött az, amit az elmúlt 11 évben rendszeresen láthattunk: mire a vezetőik megvetnék a lábukat az 50-ben, addigra egy részük távozik, vagy kirúgják őket. Mindeközben az RTL-es felső vezetői kör sokkal stabilabb összetételű. Az RTL után a legtöbb, négy-négy vezetővel a GroupM ügynökségi csoport és a Magyar Telekom képviselteti magát a listán.

A Top 50 szereplőinek a döntő többségét hagyományosan a médiavállalatok adják. Az idén a részarányuk 42 százalékot tett ki, igaz ez mélypontot jelent, hiszen még soha nem volt ennyire kevés médiavállalati szakember a listán. A médiavállalatok mellett a másik két markáns kört a média- és reklámügynökségek, valamint a telekommunikációs vállalatok jelentik. Eddig mindig magasan az ügynökségi emberek álltak a második helyen, az idén viszont beérték őket a telekommunikációs cégek vezetői, a részarányuk 20-20 százalékot tett ki. Az idei rangsorban nagyon megerősödtek a telekommunikációs szereplők, a 20 százalékos eredmény a tavalyinak majdnem a duplája.

 

A TOP50 élmezőnye

Forrás: Marketing&Media magazin

(az első tíz helyezett)

*zárójelben a tavalyi helyezés

1. Vidus Gabriella (2), RTL Magyarország, vezérigazgató

2. Liszkay Gábor (20.), Mediaworks, elnök-vezérigazgató

3. Gulyás János (5), Wavemaker ügyvezető igazgató, MRSZ elnök

4. Vaszily Miklós (34), TV2 Csoport, igazgatóság elnöke

5. Rékasi Tibor (-), Magyar Telekom, vezérigazgató

6. Kolosi Péter (8), RTL Magyarország, vezérigazgató-helyettes, programigazgató

7. Varga Zoltán (3), Central Médiacsoport, tulajdonos, igazgatóság elnöke

8. Dr. Bayer József (9), Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

9. Guttengéber Csaba (25), Atmedia, ügyvezető igazgató

10. Bíró Pál (11), Google Magyarország, igazgató

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...