- Hirdetés -

Vidus, Vaszily, Guttengéber – ők vezetik az idei TOP50-es listát

|

Hetedik alkalommal végzett a médiapiaci Top 50 rangsor élén Vidus Gabriella, ezzel az első helyek számában beérte Dirk Gerkenst. A listán szereplők többségét a médiavállalatok adták, azonban az idén már több beosztott vezető került be az ötvenbe, mint topmenedzser, a tartalom-előállítással foglalkozó szakemberek pedig csak a lista végén kaptak helyet.

Már 16. alkalommal készítette el a hazai médiapiac legbefolyásosabb szakembereinek a rangsorát a Marketing&Media magazin. Eddig mindössze négyen végeztek a Top 50 élén: Andy Vajna, Dirk Gerkens, Vaszily Miklós és Vidus Gabriella. Az RTL jelenlegi vezetője idén már hetedik alkalommal lett az első ebben a rangsorban.

A lista második helyén Vaszily Miklós követi, aki amióta több mint 20 évvel ezelőtt feltűnt a médiapiacon, megszakítás nélkül vezető pozíciókat tölt be. Jelenlegi megbízatásai közül a TV2 Csoport igazgatósági elnöki posztja biztosítja számára a legerősebb befolyást. Ugyanakkor azt sem szabad lebecsülni, hogy ezenfelül egyéb televíziós érdekeltségei – Life Tv, Ozone Tv – is akadnak. Ráadásul társtulajdonos a hazai digitális piac egyik meghatározó szereplőjében, az Indamedia csoportban. Valószínűleg már csak az utóbbi is Top 50-es szerepet garantálna számára.

Újak a tízben

Az előző évekhez hasonlóan Vidust és Vaszilyt az Atmedia Csoport első embere, Guttengéber Csaba követi a Top 50-ben. Az Atmedia 2010-ben egy tíz televízióból álló kis portfólióval indult, amiből mára vezető multimédiás kereskedőházzá nőtte ki magát. A televíziós portfóliójuk sokat profitált a TV2 Csoport erősödéséből, emellett lefedik a rádiós reklámpiac döntő részét és egyre erősebbek az online térben is. Tavaly pedig egy hollandiai sales house-ban is érdekeltséget szereztek.

A 2022-es Top 50-hez hasonlóan a vezető hármast Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezető igazgatója és Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója követi. A Gulyás által vezetett ügynökség számít a piaci ügyfeleknek dolgozó médiaügynökségek közül az egyik legjelentősebb hazai szereplőnek. A Varga-féle Central Médiacsoport pedig egyszerre domináns szereplő a hazai nyomtatott lappiacon, valamint az online médiában.

Szintén az első tízben kapott helyet – 2022-hez hasonlóan – Rékasi Tibor, a piacvezető távközlési vállalat, a Magyar Telekom vezérigazgatója. Az elmúlt években fix Top 10-es szereplőnek számított Kolosi Péter, és ezt a hagyományt az idén sem szakította meg az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese, aki a saját területe egyik legtapasztaltabb hazai szakemberének számít.

Az első tíz helyen két új szereplőt láthatunk, mindkettőt a TV2 Csoport részéről. Visszatért az élbolyba Pavel Stanchev vezérigazgató és elsőként szerepel a Top 10-ben Fischer Gábor programigazgató. Nem meglepő a TV2-s vezetők jó szereplése, hiszen tavaly ősz óta a konkurensnek jobban fekvő célcsoportoknál is piacvezetők lettek. A tízes élbolyt Dudás Gergely, az RTL bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese zárja.

Médiás többség

Az idén a Top 50 legtöbb szereplőjét, 44 százalékát a médiavállalatok adták, 26 százalékát a média- és reklámügynökségek, 14 százalékát a telekommunikációs cégek. 2008 óta mindig a médiavállalatok részéről jutott be a legtöbb szakember, de az arányuk azért eléggé ingadozott. 2011-ben voltak a legtöbben, akkor a listás szereplők 62 százalékát adták, 2022-ben pedig a legkevesebbet, 39-et. Tehát az idei amolyan köztes év.

Egész hasonló a helyzet az ügynökségi szereplőknél. 2009-ben és 2010-ben a lista helyeinek csak a 16-16 százalékát foglalták el, a csúcsot pedig 2016 jelentette, amikor 30 százalékon álltak. A telekommunikációs listás szereplőknek is volt már erősebb évük a mostaninál, négy-öt esztendeje még 18-20 százaléknál jártak, ehhez viszonyítva csökkenés a mostani 14 százalékos részarány. Ahhoz képest viszont nagy javulás, hogy a Top 50 első öt évében még 10 százalék alatt tanyáztak, és 2011-ben majdnem ki is koptak, akkor csak egyetlen távközlési szakember árválkodott az összeállításban.

Beosztott előretörés

A rangsorra felkerült szakembereket úgy is csoportosíthatjuk, hogy megnézzük, milyen pozíciót töltenek be. Ez alapján három részre oszthatjuk őket. Vannak a topmenedzserek, továbbá a beosztott vezetők, akik egy szinttel lejjebb állnak a vállalati hierarchiában. A harmadik csoportba sorolhatók azok, akiknek tulajdonrészük is van az általuk vezetett cégben.

A friss listánkon a beosztott vezetők számítanak a legnépesebb tábornak, ők adják a Top 50-esrangsor 44 százalékát. Alig maradtak el tőlük 42 százalékukkal a topmenedzserek. Tulajdonosból van a legkevesebb, ők a lista 14 százalékát képviselték. Utóbbiak mindig is kisebbségben voltak, viszont az előbbi kettőnél némi fordulat látszik. Két évvel ezelőtt bőven az első számú cégvezetők uralták a Top 50-et, tavaly viszont már egálban voltak a beosztott vezetők, akik az idén fordítottak.

Főszerkesztők

Amennyiben a 90-es években is lett volna Top 50, minden bizonnyal markáns szereplői lettek volna a printlapos főszerkesztők. 2008-ban és 2009-ben, az első két összeállításunkban is érződött ebből a meghatározó szerepből valami, majd egy időre szinte teljesen eltűntek a listáról.

Az elmúlt években azt láttuk, hogy két-három főben stabilizálódott a bejutó főszerkesztők köre. Sokatmondó az is, hogy nem printlapos, hanem online területen dolgozó szakemberekről van szó. A tavalyi rangsorhoz hasonlóan az idén is Pető Péter, a 24.hu és Dull Szabolcs, a Telex azóta lemondott főszerkesztője került be, aki azonban maradt a lapnál és szakmai igazgatóként folytatja. Továbbá Pácsonyi Daniella, az nlc.hu társfőszerkesztője, de ő a Central Médiacsoport digitális lapigazgatója is.

Még talán egyvalaki említhető, Kotroczó Róbert, aki nem főszerkesztő, hanem az RTL hírigazgatója, de végül is szintén tartalmi szakember. Az ötvenből három-négy nem túl magas arány, arról nem is beszélve, hogy a fent említett szakemberek a lista 39. és 50. helyei között végeztek.

Népes csapatok

Minden évben akadnak olyan vállalatok, amelyek egyszerre több vezetővel is képviseltetik magukat a listán. Az idén kilenc cég, illetve cégcsoport adott legalább két szakembert. A tavalyi évhez hasonlóan ismét az RTL Magyarországnál dolgozóké a legnépesebb tábor, a médiavállalattól öten kerültek be az ötvenbe. 2022-hez képest egy fővel – Csikesz Erikával – erősített a TV2 Csoport, így már négyen szerepelnek tőlük. Ráadásul a Top 10-en belül a TV2 foglalta el a legtöbb helyet.

Szintén négyen jutottak be a GroupM ügynökségi csoporttól, valamint a Central Médiacsoporttól. Hárman kerültek be a Magyar Telekomtól, ketten képviselik az összeállításban az Atmediát, a Yettelt és az Indamediát.

 

Heszler Róbert

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...