Ismét A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál egyaránt. Egymillió feletti nézőszámot ért el az RTL Híradó, a TV2 két legnézettebb produkciójának pedig a Piramis és a Tények bizonyult.
A mögöttünk álló héten ugyanúgy 14 százalékos főműsoridős share-t ért el az RTL Klub, mint egy héttel korábban. A TV2-nél látni 0,2 százalékpontos növekedést, de igazából a gyakorlatban ez is stagnálás. A két csatorna közötti különbség így 3,1 százalékpontot tett ki, az RTL Klub javára.
Múlt héten csak három munkanap volt. Ez korábban – például egy éve ilyenkor – inkább a TV2-nek kedvezett, viszont amióta az RTL Klub hétköznap esti produkciói gyengébben muzsikálnak a megszokottnál, azóta az RTL Klub tud az ilyen időszakokból jobban kijönni.
Jól mutatja ezt az is, hogy a hétfő és a kedd estét nyerte a TV2, a többit estét pedig az RTL Klub. Igazán nagy differenciát szombaton tudott kiharcolni az RTL Klub, amikor 16,8% vs. 6,1% arányban verték a TV2-t. A többi nap ennél jóval szorosabb volt a verseny.
A TV2 egyébként azt a – rendhagyó – stratégiát követte, hogy a hétköznapra eső munkaszüneti napokon is műsoron tartotta a Piramist, az Áll az alkut és a Drágám, add az életedet.
11. hét / 10. hét / 9. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,0% / 14,0% / 12,8%
TV2 – 10,9% / 10,7% / 11,2%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (11. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 18,9%
Fókusz – 13,2%
A Fal – 12,5%
Barátok közt – 11,6%
Éjjel-nappal Budapest – 12%
TV2
Tények – 13,7%
A Piramis – 14,5%
Áll az alku – 10,3%
Drágám, add az életed – 7,2%
A napi műsorok közül az RTL Klub legerősebb tartalmának továbbra is az RTL Híradó számít. A Fókusz, A Fal, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest viszont a főműsoridős csatornaátlag alatt maradt. A TV2-n a Piramis megugrotta a csatorna átlagát, az Áll az alku picit alatta maradt, a Drágám, add az életem pedig bő három százalékponttal teljesített gyengébben a TV2 heti share-jénél.
A mi kis falunkkal az RTL Klub legnagyobb baja az lehet, hogy nincs belőle annyi, hogy naponta adják. A saját gyártású vígjáték ismét a hét legnézettebb műsora volt a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál egyaránt. A 18-49 éveseknél ez 414 ezres, a teljes népességnél 1,11 milliós nézőszámot jelentett.
A heti műsoros toplista második helyére a vasárnap esti RTL Híradó kapaszkodott fel. A hírműsor a 18-49 éveseknél 315 ezer, a teljes lakosságnál 1,05 millió nézőt vonzott. Jól szerepelt a szombati Fókusz Plusz is, ami a kereskedelmi célcsoportnál 285 ezres, a teljes lakosságnál 793 ezres nézettséggel futott.
A TV2 legnézettebb heti műsora a 18-49 éveseknél a péntek esti Piramis volt, ami 234 ezres nézettséget ért el, a teljes lakosságnál pedig 836 ezres nézőszámot produkált. Utóbbi célcsoportnál ennél jobb eredményt hozott – a TV2 műsorai közül – a péntek esti Tények, ami 874 ezer nézőt vonzott.
Vasárnaponként megint nagyon virgonckodott az ATV, legalábbis a teljes lakosságnál. A csatorna legnézettebb heti műsora a Heti Napló volt, ami 389 ezres nézőszámot és kereken 8 százalékos share-t produkált. Az ATV-s műsoros toplista második helyére az Esti Frizbi futott be 355 ezer nézővel és 9,5 százalékos share-rel. A harmadik pedig az előbbiekhez hasonlóan szintén vasárnap műsorra tűzött #Bochkor volt 342 ezres nézőszámmal és 7,1 százalékos közönségaránnyal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.