- Hirdetés -

Vizsgálja a vásárlókat a Bónusz Brigád

|

Az ügyféladatokra támaszkodva és az Exponea CX platformja segítségével javított az ügyfélélményen, és alakított ki újfajta hirdetési stratégiát a Bónusz Brigád.

Napjainkra azok az e-commerce vállalatok, amelyek nem ismerték ki kellően vásárlóikat, üres kosarakra, leiratkozó mailek sorozatára és nullához közelítő konverziókra számíthatnak. Az egyre több csatornán zajló kereskedés és vele együtt a digitális átalakulás másfajta verseny elé állította a kereskedőket és a marketingeseket. A fogyasztók sokkal igényesebbek, gyorsabb impulzusokhoz szoktak, hiszen számos online és hagyományos bolt ajánlatai közül válogathatnak. A hazai bónuszos/kuponos piac vezető alakja, a Bónusz Brigád az ügyféladatokra támaszkodva és az Exponea CX platformja segítségével javított az ügyfélélményen, és alakított ki újfajta hirdetési stratégiát.

Ahhoz, hogy megtöltsék a webshopokat vásárlókkal, az e-commerce vállalatoknak már nem elég csak izgalmas termékeket, élményeket felsorakoztatni, vagy verhetetlenül olcsó utazási kuponokat ajánlani. Fel kell venni a kesztyűt és az adatok mélyére kell ásniuk. 2019-ben a vásárlók többsége továbbra is az egyedi, személyre szóló ajánlatokat részesíti előnyben, az alacsony árak és az egyszerű rendelési, kiszállítási opciók mellett. Ugyanakkor a mai kor vásárlója kifejezetten érzékeny a hirdetésekre is – legyen az hírlevél, banner vagy böngésző pop-up –, sokszor hallani olyan reakciókat, hogy „zavaró”, „miért kapom ezt?”, „csak kitakarja az oldalt” vagy „már megint egy spam”.

Ma már az is bevett gyakorlat, hogy ad blockereket használunk, igyekszünk a leggyorsabban átsiklani a szemünkkel a hirdetéseken és a képernyőt beterítő bannerek teljesen kiborítanak. Noha egyre többféle módon és felületen szólítanak meg minket a hirdetési ajánlatok, a teljes elzárkózástól még azért messze vagyunk. Igenis szeretnénk kiszűrni magunknak a hasznos ajánlatokat, jó kedvezményeket és különösen az egyedi élményeket. Ám ezek az ajánlatok csak akkor jutnak célba, ha megfelelően vannak tálalva, nem „nyomulósak” és konkrétan nekünk érdekes. A vásárlók megismerése tehát alapvető elvárás a webshopok és kereskedők felé, ha sikeresek szeretnének lenni.

A pontos igények feltérképezésére és az igazán eredményes hirdetési kampányok kidolgozására jöttek létre az olyan CX platformok (Customer Experience), mint a szlovák Exponea Experience Cloud megoldás, amelynek köszönhetően a hazai Bónusz Brigád csapata új, elemzéseken alapuló digitális marketing kampányokat dolgozott ki. Az Exponea megoldásait olyan nagyvállalatok használják világszerte, mint a T-Mobile, a Kiwi.com, Perfect Home, VictoriaBeckham.com, Missguided, Zoot vagy a Muziker. Magyarországon elsőként és mindeddig egyedüliként a Bónusz Brigád alkalmazza az Európában piacvezető megoldást.

Valóban elolvassák a hírleveleket

A legfontosabb változás, amit egy CX platform egy webshop életébe hozhat, az a látogatottság és a konverziók számában tapasztalt növekedés. Az Exponea ajánlórendszere révén a Bónusz Brigád képes a megfelelő időben, a megfelelő ajánlatot a megfelelő csatornán közvetíteni a felhasználók felé. Az ügyfelek böngészési, vásárlási előzményei és egyéb elemzések alapján sokkal személyesebb tartalommal találkozhatnak a vásárlók. Ezáltal könnyebb és gyorsabb a Bónusz Brigád weboldalán való keresés, és „Az én Brigádom” hírlevélben is csak őket érdeklő tartalommal találkoznak. Ez azt jelenti, ha valakit csak a pizza és az ejtőernyős ugrás érdekel, akkor neki kizárólag akkor küld a Bónusz Brigád hírlevelet, ha az adott nap új pizza vagy ejtőernyős ajánlat jelenik meg az oldalon. Ha nem, akkor a felhasználó aznap egyáltalán nem kap levelet a Bónusztól.

Az Exponea segítségével azt is figyeli a piacvezető kuponos oldal, hogy a felhasználók mikor olvassák el a kiküldött leveleket és a következő napokban abban az időpontban küldi ki a leveleket, amikor valószínűsíthető, hogy a felhasználó a bejövő leveleit böngészi. Természetesen ez folyamatos tanulást jelent, ahogy változnak a felhasználó szokásai, úgy követi a rendszer. Ha például valaki általában hétfőnként reggel, szerdánként viszont általában délután nézi meg a leveleit, akkor a rendszer a két napon más-más időpontban küldi ki a levelet.

A Bónusz Brigád tapasztalatai szerint az emberek nagy része akkor iratkozik le egy hírlevélről, ha számára érdektelen értesítéseket kap. A levelek száma másodlagos, ha egyébként érdekes és hasznos a hírlevél tartalma. „A legtöbb e-mailt a reggeli idősávban küldjük ki, mert úgy látjuk, a legtöbben ekkor nézik meg a leveleiket. Az én Brigádom levelekbe csak olyan aznapi ajánlatokat válogatunk össze, amelyekről a vásárlónk kifejezetten kért értesítést. Részben ennek köszönhetően a korábbi 8-10 százalékról 30 százalékra nőtt a levelek megnyitási aránya” – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

Az Exponea CX platformja nemcsak a hírlevelek optimális időzítését tudja kiszámítani, lehetővé teszi még az ún. dinamikus A/B tesztelést, amely targetáló funkció segítségével különböző tartalmat jeleníthetünk meg egy weboldalon a felhasználó érdeklődése alapján. Így például lehetséges, hogy az egyik felhasználó a főoldalon utazásokat, a másik viszont sushit vagy élményvezetést talál.

A Bónusz Brigád számos egyéb, AI technológiát alkalmazó méréseket is alkalmaz a vásárlók érdeklődésének feltérképezésére, így például figyeli, hogy mivel segít jobban egy visszatérő vásárlónak: azzal, ha olyan ajánlatokat mutat neki, amihez hasonlót már vásárolt, vagy pedig olyanokat, amiket jellemzően mások vesznek épp. Az előbbi elképzelés abból indul ki, hogy mi érdekelheti a vásárlót a korábbi vásárlása alapján, a másik pedig azt, hogy mi népszerű az adott pillanatban.

Adattudósként is megállja a helyét a Brigád

A CX marketing cloud platformok számos funkciót egyesítenek magukban, amelyeket egyébként több kisebb szolgáltatásból lehetne összeállítani. Egy digitális marketing szakember átlagosan 27 különféle eszközt használ (e-mail, sms, analitikai platform, push értesítések, tag manager, data manager, stb). Ez a módszer azonban számos buktatót hordoz magában: nehézkessé teszi az adatkezelést (pl.: ha egy ügyfél adatai több helyen, különböző azonosítókkal tárolódnak), a hirdetők nem tudnak konzisztensen kommunikálni többcsatornás rendszerben, ezáltal gyakran spamelik az ügyfeleket, emellett nem követhetők nyomon az ügyfelek visszajelzései, így végső soron maga a hirdetési kampány sem értékelhető teljeskörűen.

„Az Exponea Experience Cloud digitális marketing platformja egyesíti magában ezeket a képességeket, amelyek révén a felhasználó könnyedén alakíthat ki ügyfélszegmenseket, indíthat kampányokat több csatornán, automatizálhatja az egyes folyamatokat, továbbá a gépi tanulásnak és a mesterséges intelligenciának köszönhetően személyre szabott, dinamikus ajánlatokat dolgozhat ki” – mondta Peter Solnicka, az Exponea Customer Success Managere.

Összegezve tehát az Exponea CX platformja révén a Bónusz Brigád olyan elemzéseket végezhet, amelyek segítenek megérteni a vásárlói szokásokat – különféle online és offline interakciók alapján -, AI és ML technológia segítségével személyre szabott ajánlatokat dolgozhat ki, könnyedén tudja tesztelni az ajánlatokat a vásárlók körében, átfogóan tudja kezeli a különböző csatornákon történő ügyfélkommunikációt, ezáltal elkerülve a spamelést, automatizálni tudja a hirdetési kampányokat, és nem utolsó sorban valós időben tudja követni a vásárlók online tevékenységeit, azokból pedig újabb elemzéseket készíthet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...