- Hirdetés -

Zöld kezdeményezést támogat a Telekom

|

A WWF Magyarország öt kistelepülésen, a lakosok partnerségében valósított meg a természetes vízmegtartásra irányuló projektet, melynek célja a klímaváltozás következtében fennálló vízhiány csökkentése. A programot monitoringrendszer kiépítésével támogatja a Magyar Telekom annak érdekében, hogy a kinyert adatok alapján minél több helyen sikerrel lehessen kivitelezni a környezetbarát megoldást.

A gyorsuló ütemű éghajlatváltozás felelős azokért a szélsőséges időjárási jelenségekért, melyeket már ma is a bőrünkön érzünk: van, amikor hirtelen, hatalmas viharok kíséretében hullik le óriási mértékű csapadék villámárvizeket okozva, máskor pedig hetekig egy csepp eső sem esik, és már évszaktól függetlenül is súlyos aszály fenyeget, amit nyaranta még a hőség is tetéz. Ezeket az extrém hatásokat a városlakók is tapasztalják, de a kistelepüléseken élők és gazdálkodók számára ez a kiszámíthatatlanság és szélsőség a mindennapi életben hatalmas problémákat okoz. Vannak azonban olyan természetes megoldások, melyek segítenek alkalmazkodni a változó klíma negatív hatásaihoz. A klímaváltozás következtében fennálló vízhiány ugyanis leghatékonyabban úgy kezelhető, ha a hirtelen lehulló csapadék elvezetése helyett megfelelő helyen és természetes módon megtartjuk.

Mi is ez a módszer és milyen jövő áll előtte?

A természetes vízvisszatartás lényege, hogy a gyorsan lehulló, nagy mennyiségű csapadékot egy kis vizesélőhelyet létrehozva megtartjuk a tájban, ahol amellett, hogy értékes területet hozunk létre állatoknak és növényeknek egyaránt, az éltető vizet megőrizzük. Ez később beszivárog a talajba, párolgás útján javítja a mikroklímát és a kisvízkörön keresztül hozzájárul a csapadékképződéshez – így nagyban segíti az aszályos időszakok átvészelését. Mindennek kialakítása ráadásul nem igényel hatalmas befektetést, és a jó példa már Magyarországon is elérhető.

A WWF Magyarország és partnereinek közös, fél éve zárult projektje, a LIFE MICACC keretében öt kistelepülésen – Bátyán, Püspökszilágyon, Rákócziújfaluban, Ruzsán és Tiszatarjánban – valósították meg a természetes vízvisszatartást, mely a helyi lakosok pozitív fogadtatásában részesült. A Magyar Telekom felismerve a megoldás környezetkímélő értékét, támogatóként csatlakozott a programhoz. A Telekom támogatásával épül ki ugyanis az a monitoringrendszer, melynek köszönhetően pontos adatok is rendelkezésre állnak majd a módszer hatékonyságáról. „A monitoring egyik legfontosabb célja, hogy a tapasztalatok és mérések alapján minél több helyen sikerrel lehessen kivitelezni a megoldást, így egyre több település tudjon alkalmazkodni az éghajlatváltozás következtében kialakuló extrém időjáráshoz, ezáltal pedig megkönnyítse lakosainak életét is” – mondta Farkas Mátyás, a WWF Magyarország éghajlatvédelmi szakértője.

„Környezetünk védelméért a Deutsche Telekom által indított Good Cause program keretében csoportszintű vállalást tettünk annak érdekében, hogy közös összefogással tegyünk élővilágunk megőrzéséért. Az Európán átívelő programot itthon a WWF Magyarországgal közösen valósítjuk meg, hiszen a természetes vízmegtartásra irányuló kezdeményezésükkel olyan jó gyakorlatot alakítanak ki, melyhez érdemes kapcsolódni és ahol a digitalizáció segítséget nyújthat. Éppen ezért örömmel léptünk partnerségre a szervezettel, hogy a megoldásuk és a kiépülő monitoringrendszer egy élhetőbb és fenntarthatóbb holnap beköszöntét támogassa” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.

A LIFE MICACC 2021-es zárásával az Európai Unió projektre nyújtott pénzügyi támogatása elapadt, az öt település azonban továbbra is üzemelteti, fenntartja és használja a vízvisszatartó megoldásokat. A bevezetésre kerülő monitoringrendszer segítségével egyre több adat gyűjthető a visszaállított vizesélőhelyek üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatokról, valamint további településeket ösztönözhetnek a természetre alapozó vízvisszatartó megoldások használatára.

Környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fontos, hogy a jövőben a természetre alapozó vízvisszatartó megoldások meghonosodjanak Magyarországon, és szórványos kísérleti alkalmazásuk helyett a klímaalkalmazkodás széles körben használt elemeivé váljanak a vízgazdálkodás, mezőgazdaság és településfejlesztés területein egyaránt. Ehhez minél több adat gyűjtése és kiértékelése szükséges, melyhez a Magyar Telekom támogatása nyújt segítséget.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...