A forgalom és a profit tekintetében akarok piacvezető lenni – mondja Dirk Gerkens. A TV2 vezére a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszél a teljesítményükről, elégedettségéről, a távozásával kapcsolatos örökös pletykákról és arról is, hogy nevetségesnek tartja, hogy trükköztek volna a mérlegbeszámolójukban.
– Az év vége fele mindig egy nagy kérdés: távozol vagy maradsz? Tavaly és most is voltak ezzel kapcsolatos pletykák.
– Nem tervezem, hogy bárhová is mennék. Hasonló pletykák voltak akkor is, amikor az RTL-nél dolgoztam, mégis maradtam. Tizenhét évig! Élvezem, amit csinálok, és azt hiszem, a tulajdonos elégedett mind a nézettségi, mind a pénzügyi eredményekkel. És különben is miért mennék, amikor az igazi móka még csak most kezdődik?
– Az októberi Big Picture tévés konferencián azt beszélték, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér jön helyetted. Te is hallottad?
– Igen. Az emberek szeretnek álhíreket terjeszteni, de engem ezek nem érdekelnek. Ez a szokásos és jól ismert technikája a versenytársaknak, hogy bizonytalanságot teremtsenek a piacon. De mint mondtam, nem nagyon izgat.
– Mi izgat akkor a jövőt illetően?
– Folytatni akarjuk a nagyszerű növekedésünket, legyen szó a nézettségi és a pénzügyi eredményekről, sőt még az is lehet, hogy újabb csatornákkal is előállunk. Emellett a digitális kínálatunkat is erősíteni fogjuk.
– Azt mondtátok nemrég, hogy TV2 Csoport 27 százalékos növekedést ért el január és november között a korábbi év hasonló időszakához képest. Elégedett vagy? Kik húzták a legjobban szekeret?
– Nyilvánvalóan elégedett vagyok! Senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, amellyel de facto is piacvezetők lettünk, 18+-ban éves szinten és teljes napot nézve, bizonyos célcsoportokban pedig fej fej mellett társnyertesek vagyunk. Drámaian csökkent a különbség köztünk és a rivális adó között, mindezt kevesebb mint két év alatt értük el. Álmodni sem mertem erről. Mind a zászlóshajó TV2, mind a kábeltévék nagyon jól teljesítettek, a SuperTV2, a Mozi+ és az Izaura Tv pedig felülmúlta a várakozásainkat is. A portfólió ráadásul nagyon széles: három szabadon elérhető digitális földi terjesztésű csatornánk van, és egy elsősorban a férfiaknak szóló prémium csatorna, a Spíler Tv.
– Ha már a piacvezetőség szóba került, tisztázni kéne, hogy most mi is számít. Főműsoridő vagy teljes nap?
– Nézd, számunkra a teljes nap a legfontosabb. Nemcsak a disztribútorok miatt, akinek ugyancsak fontosak az érdekei, hanem amiatt is, mert mi egész napra adunk el GRP-t. Nem ezt kellene tennünk? Az egész nap átlaga pedig nem tartalmazza a főműsoridőt? Az, hogy ki hány estét nyert meg, az RTL demagóg kommunikációs eszköze, hogy elrejtse a gyengébb egész napos teljesítményét, kezdve a Reggeli kudarcát a Mokkával szemben, valamint a délutáni sikertelenségüket.
– Mikor lesz a TV2 igazán piacvezető?
– Piacvezető? Milyen célcsoportban? Nincs értelme önteni a pénzt presztízskérdés miatt egyetlen célcsoportba sem. Több célcsoportban már ma is elsők vagyunk. Szerintem ez a kérdés már nem releváns. Én a forgalom és a profit tekintetében akarok piacvezető lenni.
– Sok új műsort indítottatok az idén, jó sokba kerülhetett. Pontosan mennyi pénzt költöttetek ezekre?
– Nem hozhatom nyilvánosságra az összeget, de ahogy te is mondod, jelentős tételről van szó.
– Jövőre is ennyire jelentős összeg áll majd rendelkezésre?
– Igen, bár az fontos, hogy optimalizáltuk a tartalomgyártásra jutó összeget, és a belső gyártási létesítményeinkbe invesztáltunk, ezáltal képesek leszünk olcsóbban gyártani.
– Mi igaz abból a te álláspontod szerint, amit az RTL programigazgatója egyik Facebook-bejegyzésében írt arról, hogy az RTL Magyarország ügyvédi felszólítást kapott több mint négymilliárd forint megfizetésére a TV2-nek. Kolosi Péter írása szerint „felmerült a gondolat, nem arról lehet-e szó, hogy a nekünk küldött értelmetlen levélben szereplő négymilliárdos összeget tüntetik fel a könyveikben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket”. Ebből mi igaz? (A TV2 2016-os mérlegbeszámolójában szerepel az aktív elhatárolások között egy 4,7 milliárd forintos árbevétel-elhatárolás – erről a Marketing&Media is beszámolt idén júniusban.)
– Ez bizalmas információ, ami a két cégre tartozik. Nem akarom ezt részletezni. Azonban a kommentje, hogy ezt mi egy számviteli trükk miatt tettük, nevetséges. Legjobb tudomásom szerint ilyet a mérlegbeszámolókban nem lehet csinálni.
– Tavaly a csoport 23,6 milliárdos árbevétel mellett 7,2 milliárdos veszteséget ért el. Milyen lesz az idén a bevétel és az eredmény?
– Inkább az EBITDA-ra koncentrálunk. Tavaly mínusz 4 milliárdos volt az EBITDA-nk a sok-sok befektetés miatt, az idén ez a szám már közelebb lesz a pozitívhoz.
– Ha már EBITDA, mikor lesz pozitív ez a mutató?
– Jövőre.
– Van benned bizonyítási vágy? Meg akarod mutatni újra, hogy te vagy a No. 1 vezető a magyar médiapiacon? (Korábban hétszer végzett az élen a Marketing&Media Top 50 – A legsikeresebb vezetők a hazai médiapiacon rangsorában.)
– Egy ilyen siker sokkal inkább a céghez köthető, mint hozzám. Ezt igazolja az is, hogy az utódom nyerte a listát, miután én távoztam. Szerintem vannak sokkal befolyásosabb emberek a médiában, mint a nagy médiacégek vezetői.
– A TV2 húsz éve ugyanabban a székházban működik. Nincs tervben a költözés, egy nagyobb székház?
– Nem téglákkal építjük a nézettséget és az eredményeket. Jó helyen vagyunk ott, ahol vagyunk.
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert–Simon Krisztián
- Hirdetés -
Csak most kezdődik az igazi móka
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál
Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
Megújult a Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now
Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén
Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
MI-vel tuningolt tévések
A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -