- Hirdetés -

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

|

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.

Izgalmas versenyekkel nyűgözte le az e-sport rajongóit az ősszel a Deutsche Telekom által szervezett T-esport Bajnokság. A szeptember 9-én kezdődött verseny múlt hétvégén, november 16-17-én Budapesten, a Telekom PlayIT rendezvény keretein belül zárult. Az idei bajnokságon több mint 5000 versenyző vett részt, a döntőre pedig Magyarország és a kiemelt országoknak számító Lengyelország, Csehország, Horvátország, Észak-Macedónia és Montenegró legjobb csapatai mellett egész Európából érkeztek versenyzők.

A svájci rendszerű playoff köröket követően a legjobb Counter Strike 2 (PC), League of Legends (PC), Brawl Stars (mobil/tablet), valamint EA Sports FC 24 (PlayStation 5) csapatok szombaton és vasárnap csaptak össze. A döntőnek helyet adó Telekom PlayIT Show-n több mint 11000 érdeklődő vett részt. A Magyar Telekom vezérigazgatója, a Magyar E-Sport Szövetség elnöke, Rékasi Tibor szerint ez nem csoda, mivel az esport ma már egy globális közösség, melyhez egyre többen csatlakoznak. Mint mondta:

„A Magyar Telekom számára az esport sokat jelent, hiszen megmutatja, hogyan vezethet el minket a digitalizáció egy új, élményekkel teli világba, mely mindenki előtt nyitva áll. Ehhez persze kiváló minőségű hálózatra van szükség, ami bárhol elérhető - mi ennek kiépítésével szeretnénk hozzájárulni a hazai esport közösség növekedéséhez.”

A bajnokság legjobbjai között két magyar játékos is szerepelt: EA FC 24 döntőjében a győztes trófeát Vén Balázs vitte el, míg a Counter-Strike 2 győztes csapatának, a Kubix Pulse-nak oszlopos tagja Mustafa Atif, azaz gejmzilla. League of Legendsben az európai játékosokat tömörítő BAD LIONS csapata aratott 3:0-ás győzelmet a döntőben, a Brawl Stars mobiljátékban pedig a 2023-as világbajnok ZETA DIVISION csapata nyerte a T-esport Bajnokságot.

A szakadásmentes játékélményt a Telekom hálózata biztosította: a döntőbe jutott versenyzők dedikált vezetékes hálózaton, a legerősebb gamer PC-ken játszhattak. A magyarországi helyi szakaszon 0.78 ms átlagos késleltetés mellett versenyezhettek vezetékes hálózaton a játékosok. Ugyanez a szám a Deutsche Telekom nemzetközi hálózatán a külföldi lokációjú szerverek felé 13.36 ms átlagos késleltetést mutatott, amely szintén kiemelkedő kompetitív-gaming körökben.

A versenyjátékok mellett 5G-n az esemény teljes időtartamát figyelembe véve 20.22 ms átlagos késleltetés mellett lehetett élvezni a Telekom nyújtotta szupergyors hálózati élményt mobil eszközökön. A Hungexpo területén levő 2000 négyzetméteres arénába ingyenes WiFi lefedettséget biztosított a Magyar Telekom a hétvége során, melyen 736 gigabyte adatforgalmat bonyolítottak le a kilátogatók.

A verseny technológiai partnereként a monitorokat, telefonokat, tableteket a Samsung Magyarország biztosította.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...