- Hirdetés -

Hullámvasút volt az idei év a webshopoknak

|

Új aranykort, majd hektikus hullámzást hozott a pandémia a hazai, aktívan hirdető webáruházak számára. A frissen szerzett alkalmazkodási stratégiák mellett jelentős adatvagyont is felhalmoztak a piac sikeres szereplői, ami a karácsonyi kereslet meglovagolásának egyik kulcsmotívuma lehet – a HD marketing e-kereskedelmi helyzetjelentése 2020. január-novemberre vonatkozóan.

2020 a magyar webáruházak életének legmozgalmasabb évét hozta, a koronavírus-járvány vásárlási szokásokat megváltoztató hatása eddig sosem látott mértékben pumpálta fel a szektor átlag aggregált növekedési mutatóját.

A magyar e-kereskedelmi piac korábbi években szinte sztenderdnek mondható, 17-19%-os éves növekedéséhez képest a HD marketing vizsgálata alá vont, az idei első 11 hónapban végig aktív hirdetői státuszú, termék alapú webáruházak egyértelműen meghaladták ezt, átlag 31%-os forgalom növekedést elérve. Mindez azonban korántsem volt egyenletes, a hónapokat tekintve jelentősen eltérést mutat.

A termék alapú webáruházak egyértelműen akkor „lőttek ki” tavasszal, amikor a lezárások érvényben voltak és a felhasználók félelmei jelentősen nőttek a boltokban történő személyes vásárlás kapcsán.

A karanténos március-április minden eddigi rekordot megdöntve, 62-64%-os növekedést produkált, az új aranykort jelentett a webáruházaknak.

Átlag felettinek számított a május-június is és bár továbbra is sok új vevő érkezett, de ez előző hónapokhoz képest már csak kisebb növekedés volt tapasztalható.

Július-augusztus visszatért az üzletág korábban megszokott növekedési számához, hogy aztán szeptemberben és októberben átadja a helyét a teljességgel kiszámíthatatlan, hektikus változásoknak: egyes áruházaknál – akik tavasszal pedig nagyot nőttek – inkább visszaesést hozott; míg mások, akik tavasszal közepesen vagy csak alig nőttek, pont ebben az időszakban erősödtek meg.

A különbségek oka részben a helyzetre történt reagálási képességben keresendő. Készlet problémák, működési korlátok, esetleg a marketing büdzsék nem megfelelő ütemben történő átcsoportosítása állhatott a még nagyobb növekedés elé.

A bevételi és vásárlási rekordok mellett a webáruházak látogatási adatai is vizsgálta az elemzés. A 30 db áruháznál, mint például a 220volt, Konzolvilág, Netkazán, Shop.builder átlagosan 17%-os növekedés figyelhető meg. Mindezt jelentősen csak az áprilisi hónap múlta felül, amikor nagymértékben nőtt az érdeklődések száma, a kiugró látogatottság azonban nem hozott többletvásárlást, az előző hónaphoz képest.

Májustól folyamatos csökkenésnek indult a görbe. Hirtelen alábbhagyott a webes vásárlásokat övező érdeklődés, ezzel együtt azonban arányait tekintve a látogatószámban jóval többen voltak olyanok, akik vásárolni is akartak, mint korábban bármikor.

Az ebben az időszakban szerzett új „adatvagyon” lehet a következő időszak sikereinek a kulcsa. Ehhez azonban a webáruházaknak ügyes marketing stratégiát kell folytatniuk, hogy idén karácsonykor az eddigieknél is nagyobb növekedést érjenek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...