- Hirdetés -

Ezek lehetnek 2021 márkaépítési trendjei

|

A márkák egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az emberközeliségre, az interakciókra és az online felületekre Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 ügynökség vezetője szerint. A Marketing21 csapata ügyfelei között és világszinten is megvizsgálta a trendeket, az online-fókusz további erősödése és a digitális megoldások népszerűbbé válása a fő trend.

A járvány miatt rendkívüli mértékben gyorsult fel a digitális megoldások terjedése. 2021-ben már mindenhol az online felületek fogják a legnagyobb hangsúlyt kapni, háttérbe szorul az offline. A cégek marketingbüdzséje eddig is az online felületeket priorizálta, de a Covid-járvány miatt ez a hatás még jobban felerősödött. A fizikai boltokat és felületeket övező bizonytalanság miatt minden cégnek el kell kezdeni a digitális platformokra és hirdetésekre fókuszálni az offline helyett. Az online aktivitás jelenti majd a túlélést a következő években.

„A márkaépítés alappillére, hogy jelen legyen ott a brand, ahol a célcsoportjai a legtöbb időt töltik, ez pedig szinte már minden esetben az online tér. Egyre nagyobb a verseny a hirdetésekért és az emberek figyelmének elnyeréséért, ez viszont jó hír a fogyasztóknak: minőségibb, érdekesebb és értékesebb tartalmakat kapnak” – fogalmaz Nótin Szabolcs.

A szakember szerint a legfontosabb, hogy online is emberközeliek maradjanak a márkák és legyenek interaktívak a követőik felé. Nótin véleményét igazolja, hogy a közösségi médiában egyre többször látható, hogy egy poszthoz kommentel mondjuk az IKEA, vagy a McDonald’s. „Szeretjük, ha megszólítanak minket és foglalkoznak velünk, hisz mára tudatosult bennünk, hogy a hatalmas márkanevek mögött mindig egy másik ember van, ezért pedig értékesnek érezzük magunkat, ha megszólítanak” – fogalmaz.

Nemzetközi szinten a márkák egyre többször állnak társadalmi ügyek mellé és ez lassan hazánkban is mindennapos és elvárt tevékenység lesz. A szakértő elmondása szerint ez a folyamat inkább csak külföldön trend még, hiszen itthon egyelőre tartanak ettől a márkák, a botrányok veszélye miatt: gondoljunk csak az IKEA nők elleni erőszakkal kapcsolatos kampányára, melyet jóindulat vezérelt, mégis megosztotta a társadalmat és konfliktusok alakultak ki miatta.

A digitalizációval jár a gamifikáció, ami Nótin Szabolcs szerint a következő évtizedben már alapvető tényező lesz a márkák sikerében. A gamifikációval a márkák játékossá tehetnek bizonyos folyamatokat, ezzel pedig megtarthatják vásárlóikat, újakat szerezhetnek, vagy azt is elérhetik, hogy a dolgozóik motiváltabbak legyenek. Ezekben a játékokban általában pontokat vagy jelvényeket kell gyűjteni, amikért cserébe aztán kedvezményeket vagy plusz juttatást, ajándékot, tehát valami értéket kapunk. Nótin Szabolcs szerint a jól végrehajtott megoldásokban benne vannak a márka fő üzenetei és a vásárlókat lojalitásra ösztönzik azáltal, hogy erősen összekapcsolják a játékkal kapcsolatos élményeket magával a branddel.

A Marketing21 szerint a KKV-szektorban is megjelennek majd a márkaarcok. Az arctalan márkák már nem elég hitelesek, ezért minden márkának szüksége van egy arcra, aki képviseli a termék vagy szolgáltatás megbízhatóságát, minőségét, és a cég egységességét. A KKV-szektorban erre a legjobban a cégek vezetői használhatók, akik büszkén vállalják márkájukat, ezzel bizalmat építve a cég és a célcsoportok között.

Nótin Szabolcs hozzátette, hogy jövőre a hazai márkáknál is hangsúlyt kap majd a küldetés és vízió kommunikálása és ezzel a márka létjogosultságának megindoklása is, melyet leginkább online kampányok segítségével fognak megvalósítani a cégek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...