Túl hangos reklámok miatt figyelmeztette a Hír TV szolgáltatóját, és szerződéses vállalásai megsértése miatt a Magyar Katolikus Rádió 102,6 MHz szolgáltatóját a Médiatanács. A grémium idén is megkezdi a Való Világ-„barométer” adatainak publikálását, hogy ráirányítsa a figyelmet a média tudatos fogyasztásának fontosságára.
A Hír TV-n júliusban öt esetben a reklámok átlagos hangereje túllépte a környezetében mért egyéb műsorrészek átlagos hangerejét, ezért a testület felszólította a televízió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, továbbá arra, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértésektől. A grémium a Magyar Katolikus Rádió 102,6 MHz szolgáltatóját is felszólította a jogszerű magatartásra, amiért szerződéses vállalásaihoz képest a szolgáltató kevesebb saját műsort tett közzé. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A Médiatanács megbízta az NMHH hivatalát, hogy idén is működtesse a valóságshow-barométerét, amelynek elsődleges célja, hogy a gyermekek védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutató módszerekkel elemezze, valamint az internetes publikáción keresztül szemléltesse a műfajban megjelenő aggályos tartalmak változásait. A hatóság a november közepén elindult Való Világ powered by Big Brother 10 című műsorban megjelenő káros magatartásmintákat számszerűsítve heti rendszerességgel jelenteti meg. Az előző kilenc évad tapasztalatai alapján a „VV-barométer” az adott műsort hat változó – a szexualitás, a szexuális kontextusban megjelenő meztelenség, a trágár kifejezések, a dohányzás és a direkt, illetve indirekt módon feltűnő alkoholfogyasztás – segítségével kvantitatív módszerekkel elemzi. Az NMHH a barométerrel a tudatos médiafogyasztás fontosságát és az aggályos, káros tartalmak jogszabályokon túlnyúló, ártalmas hatását kívánja bemutatni. Az idei adatok már böngészhetők az NMHH oldalán.