Megközelíti a kétmilliárdot a Netflixhez és a Disney+-hoz hasonló SVOD szolgáltatásokra előfizetők száma 2025-re a Juniper Research friss előrejelzése szerint, ami 65 százalékos növekedést jelentene a tavalyi értékhez képest.
A kutatócég elemzése szerint a Netflixhez és a Disneyhez hasonló szolgáltatók lesznek majd a dominánsak a piacon, ugyanakkor a fejlődés túlnyomó része a hagyományos tévétársaságoknak lesz majd köszönhető, amelyek versenyképességük megtartása érdekében lépnek be ebbe a szegmensbe. A Juniper Research példaként említi az NBCUniversalt és a ViacomCBS-t az Egyesült Államokból, amelyek a Peacock, illetve a Paramount+ szolgáltatással jelentek meg a piacon, de a France Télévisions, TF1 és M6 Salto nevű kezdeményezése, illetve a BBCS-ITV közös vállalkozása, a BritBox is jó példa erre Európából.
Itthon az RTL Magyarország már évek óta fejleszti az RTL Most platformot, aminek 2019-ben elindult a prémium, fizetős változata, az RTL Most+ is.
A Juniper Research elemzése arra is felhívja a figyelmet, hogy a streaming szolgáltatások számának és elérésének növekedésével a reklámpiacra is hatással lesznek. A prognózis szerint például a Peacock 2025-ben már 1,4 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt hozhat az NBCUniversalnak.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a streaming videófogyasztásban az okostelefonok lesznek a meghatározóak. Az előrejelzés szerint a következő öt évben a streaming videófogyasztás 70 százaléka jut majd mobilokra.