- Hirdetés -

Megkerülhetetlen lesz a digitális marketing

|

A koronavírus-járvány során soha nem látott eredményeket láthattunk az e-kiskereskedelemben, a cégek közül sokan átálltak a hibrid (online+offline), vagy a teljesen online működésre, és a marketingbüdzsékből még nagyobb szeletet hasított ki az online szegmens. A digitális marketing hatékonyságát mesterséges intelligenciával és automatizációval is támogatják a cégek.

A magyar piacon rendkívüli módon növekedett az online rendelések száma, a GKI Digital adatai szerint 2019 első negyedévében 123,2 milliárd forintot költöttek a magyarok online, 2020 első negyedévében pedig 21,4 százalékkal többet, majdnem 150 milliárdot. „Több, mint ötvenezer új vásárló jelent meg csupán néhány hónap alatt a piacon, ezek a vásárlók pedig már soha nem fognak eltűnni. Így az e-kiskereskedelem és ezáltal az online marketingesek győztesként jönnek ki a válságból és az azt követő időszakban is fontosabb lesz a cégek számára az online jelenlét az offline-hoz képest. A digitális marketing végleg megkerülhetetlenné vált” – fogalmaz Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Retargeting.Biz magyarországi country managere.

A webshopok népszerűek maradnak

Nótin Szabolcs szerint 2020 első negyedéve után is újabb vásárlók kerültek az e-kereskedelembe, és mind azt tapasztalták, hogy a webshopok nagyrésze megbízható, áraik megfelelőek és a kiszállítás is kellően gyors; a szakértő véleménye az, hogy a járvány végéhez közeledve továbbra is népszerűek maradnak majd a webshopok, ezáltal az online marketingre helyezett hangsúly is megmarad a legtöbb cégnél, így aggodalomra nincs ok a szektorban.

Ráadásul a vállalkozások is hatalmas összegeket fektettek az online értékesítési csatornák kiépítésébe, mivel 2020-ban ez volt a túlélés kulcsa és a vírushelyzet miatt keletkezett károk enyhítésének egyetlen hatékony eszköze. A keresleti és a kínálati oldal is hatalmas fejlődésen ment keresztül.

A turisztikai szektor is kezd feléledni

A szállodák és wellness-komplexumok szinte teljesen leállították a marketing-tevékenységüket a járványhelyzet idejére, azonban a 2021-es évet visszafogott optimizmussal kezdhetik: a tömeges védettség és az oltást igazoló „útlevelek” már lehetővé teszik a vendégek fogadását. Nótin Szabolcs szerint 2021-ben a HORECA-szektor ismét megjelenik az online marketing piacon és fokozatosan erősödő verseny fog kibontakozni a vásárlók eléréséért. Ez pedig jó hír az online marketingeseknek: a hotelek, éttermek, légitársaságok, vendéglátósok újra megjelennek majd a potenciális ügyfelek között.

„Ne felejtsük el, hogy az e-kereskedelem nem minden szegmense járt jól a válsággal: a szálláshelyközvetítő oldalak, a repülőjegy kereskedők, a koncert és színházjegy értékesítő oldalak hatalmas visszaesést éltek meg 2020-ban. Idén viszont ismét növekedési pályára állhatnak, ami újabb lökést fog adni a teljes szektornak is” – fogalmazott Nótin Szabolcs.

Egyre több vállalkozás automatizál

A járvány alatt megnőtt az igény az online marketing szolgáltatásokra és szoftverekre. Nótin Szabolcs szerint a mesterséges intelligencia és automatizáció által hajtott marketing a leghatékonyabb, hiszen a szoftver szinte mindent elvégez helyettünk: költséget optimalizál, személyre szabott hirdetéseket jelenít meg minden egyes felhasználónál, névre szóló emailt küld és ami a legfontosabb: analizál. „Az összetett adatsorokat gyakran csak szakképzett emberek tudták megérteni, azonban a marketing szoftverek hétköznapi nyelvre tudják fordítani a statisztikai adatokat is” – fogalmaz Nótin Szabolcs.

„A második hullám végéhez közeledve elmondhatjuk, hogy mindenki visszafogott optimizmussal tekint a jövőbe, de 2020 se múlik el nyomtalanul. A digitális innovációk és az e-kereskedelem fejlődése hosszú távon velünk marad. 2021-ben pedig végre a turisztikai szektor is fellélegezhet, az online ügynökségek pedig bővülő piacra és növekvő ügyfélszámra számíthatnak” – tette hozzá a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...